Gå til innhold

Får alltid dårlig samvittighet etter å ha handlet klær eller tilbehør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som har det sånn? 

Anonymkode: 2b582...c77

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei.

Men hvorfor får du dårlig samvittighet?

AnonymBruker
Skrevet

Så bra! Da er det håp for deg 😊👍

Anonymkode: 9130c...e43

• Liker 1
Skrevet

Jeg får dårlig samvittighet om jeg kjøper noe dyrt. Men ikke «vanlige» ting som en ny bukse eller neglelakk 

AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (2 timer siden):

Nei.

Men hvorfor får du dårlig samvittighet?

Fordi jeg er en grubler som er redd for å gå tom for penger, og som slltid tenker på om jeg VIRKELIG trengte det jeg nettopp kjøpte. Tenk om det kommer uforutsette utgifter eller jeg kunne spart mer osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det flere enn meg som har det sånn? 

Nei hvorfor skal jeg ha det??

Anonymkode: e92fa...278

• Liker 1
Skrevet

Innimellom. Men gleden av nye klær kommer da etter en stund etter handelen om jeg får dårlig samvittighet.

• Liker 1
Skrevet

Har det nesten alltid sånn. Trøster meg med at jeg handler mye billige ting og at jeg handler mye på Finn også. 

Skrevet

Hehe, ja. Fordi når jeg først handler så blir det en del😬

Skrevet

Av og til, særlig nå når jeg har måtte fornyet nesten hele garderoben min pga kraftig vektnedgang som følge av sykdom (ikke at jeg var så stor fra før, brukte medium)

Men følte meg bedre etter at jeg begynte å selge klær på Tise og Finn, føler at da går det litt opp i opp

Har for det meste kjøpt klær av god kvalitet i rene materialer som bomull, lin og ull, og gjerne litt kostbare klær, de er enklere å selge 

Kjøpt mye brukt selv også 

Men har kjent mest på samvittigheten når jeg har kjøpt noe bare pga jeg har lyst på det, unødvendige klær 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei hvorfor skal jeg ha det??

Fordi klesbransjen er en klimaversting. Det er en god grunn til å ha dårlig samvittighet. At man kjøper dyrt istedet for billig derimot, er jo positivt.

Anonymkode: 2d745...4fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer litt an på om i hvor stor grad jeg egentlig trenger det. Har jeg behov for nye sko, kjøper jeg det uten kvaler, men det kjolen som riktignok var veldig fin og på salg, men som jeg har ganske mange nokså like av - da gnager miljøsamvittigheten litt. Heldigvis har jeg blitt flinkere med årene, både til å stå i mot fristelser og til å vurdere hva som faktisk vil bli brukt. Det er tross alt bedre å ryke på unødvendig plagg som blir en mye brukt favoritt, enn et som bare blir hengende i skapet og havner hos Fretex ved neste opprydning fordi det ikke var like fint, anvendelig eller kledelig som jeg trodde.

Skrevet

Nei, men det er fordi jeg bare shopper når jeg virkelig trenger det. Før, når jeg shoppet når jeg kjedet meg, kunne jeg få dårlig samvittighet ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjør absolutt det. Av hensyn til miljøet. Prøver å kjøpe tidløst og i gode materialer. 

Anonymkode: 59391...94b

Skrevet

Jeg også har det slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for jeg kjøper ting så sjelden. 

Anonymkode: 4dad8...c75

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for jeg kjøper ting jeg trenger eller har så lyst på at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet over. Jeg har en begrenset garderobe og det er ytterst sjelden jeg kjøper noe som ikke blir brukt minst månedlig i sesong. Unntaket er badetøy, og det har jeg til det faller fra hverandre av elde.

Anonymkode: 1a48a...6e2

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi klesbransjen er en klimaversting. Det er en god grunn til å ha dårlig samvittighet. At man kjøper dyrt istedet for billig derimot, er jo positivt.

Anonymkode: 2d745...4fc

Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet? Jeg handler aldri billig hm greier

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du handler mer enn du trenger så er det jo forståelig.

Jeg har aldri dårlig samvittighet for å kjøpe klær - jeg trenger klær. Har dog ikke kleskjøp som hobby slik mange virker å ha.

Anonymkode: 40b85...2e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...