Gå til innhold

Tiden er vel inne for å ta celleprøve

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av livmorhalsen. Har nettopp fylt 25, og tenker jo tidligere jo bedre. Men jeg fødte for fire måneder siden og tenker fortsatt med skrekk på fødselslegen som røska i livmorhalsen min under riene og hvor jævlig vondt det var. Tror jeg spyr om jeg må oppleve noe som i det hele tatt minner om den følelsen igjen. Hva kan jeg forvente?

Anonymkode: bb870...6c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ta celleprøve akkurat nå?  Jeg følte også for å «frede» underlivet en god stund etter fødsel. 

Anonymkode: 9c918...e24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor må du ta celleprøve akkurat nå?  Jeg følte også for å «frede» underlivet en god stund etter fødsel. 

Vil vel forsikre meg om at alt er bra der nede. Mistet onkelen min til kreft for et år siden, og siden det har jeg vært litt ekstra bekymret for helserelaterte ting. Og så anbefales det jo at man tar den hvert tredje år etter man har fylt 25.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt vente noen måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Var du ikke på 6 ukers kontroll? Men da blødde du ka skje enda. 
Nei, celleprøve er smertefritt. Kjenner det ikke. Fødsel og pirking i livmorhalsen er en million ganger verre. 
ikke noe å grue seg for. Men du kan fint si til legen at du kvier deg litt og be han være forsiktig 

Anonymkode: 07c78...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var du ikke på 6 ukers kontroll? Men da blødde du ka skje enda. 
Nei, celleprøve er smertefritt. Kjenner det ikke. Fødsel og pirking i livmorhalsen er en million ganger verre. 
ikke noe å grue seg for. Men du kan fint si til legen at du kvier deg litt og be han være forsiktig 

Anonymkode: 07c78...108

Takk for svar, det var betryggende. Var på seksukerskontroll jo, men det var bare en samtale. Hadde ingen plager, så da sjekket hun meg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Celleprøve gjør ikke vondt i det hele tatt. Jeg er livredd smerte, men gikk helt fint. 

Anonymkode: e1fdf...c41

AnonymBruker
Skrevet

Celleprøve er null stress. Kjente så vidt at noe «nappet» meg der. Det finnes ikke noe skummelt med det å hele seansen er ferdig på et øyeblikk :) kunne tatt celleprøve daglig liksom 😅 er andre ting som er verre 

Anonymkode: e3d8e...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...