AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Jeg har i dag følt meg begynnende paranoid, dette gjør meg også redd for psykose. Jeg har hengt meg veldig opp i noe som skjedde for 2 år siden. Tankene er stort sett: "Hva skjedde egentlig?" "Var det en eneste stor test?" "Hvorfor var det ingen som likte meg?" Kommer ikke til å skrive så detaljert om tankene jeg har nå eller det som skjedde for 2 år siden da jeg er redd for å bli gjenkjent. Men kort fortalt begynte jeg da å studere og etterhvert endte det med tvangsinnleggelse på akuttpost. Jeg har vert psykotisk en gang tidligere for 7 år siden og bruker i dag abilify, så det burde jo vel egentlig gjøre at jeg unngår bli psykotisk? Kan jeg slå meg til ro med at dette vil være forbigående og hva kan jeg gjøre for å unngå at det eskalerer? Anonymkode: 3a47c...a7b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Prøv å slapp av.. ingenting skjer fordi noen tester deg. Ingen er ute etter deg heller. Fokuser på det som skjer her og nå, gå deg en tur og møt venner. Ikke sitt med egne tanker å drodle Anonymkode: 701a6...425 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Prøv å slapp av.. ingenting skjer fordi noen tester deg. Ingen er ute etter deg heller. Fokuser på det som skjer her og nå, gå deg en tur og møt venner. Ikke sitt med egne tanker å drodle Anonymkode: 701a6...425 Ja, jeg prøver på det. Vet jo innerst inne at tankene ikke er reelle, men likevel. Det jeg er mest redd for er psykose, men er kanskje lite sannsynlig? Forhåpentligvis. Anonymkode: 3a47c...a7b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Om man er klar over at man er paranoid vil det si at man ikke kan bli psykotisk? Anonymkode: 3a47c...a7b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Hvor lang tid tok det før psykosen utviklet seg sist da? Det skjer ikke over natta hos deg tipper jeg. Mao ville jeg kontaktet en psykolog eller lege og delt at du er redd du er begynnende paranoid og at det skal eskalere som sist. Anonymkode: dc115...0e0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 Abilify er er en de minst potente for psykose og brukes mest mot mani så er jo mulig for det om. Anonymkode: 96324...1b4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, jeg prøver på det. Vet jo innerst inne at tankene ikke er reelle, men likevel. Det jeg er mest redd for er psykose, men er kanskje lite sannsynlig? Forhåpentligvis. Anonymkode: 3a47c...a7b Metakognitiv terapi / tenkning er effektivt. Ikke gruble og tenke, bare la tankene komme, og skyv de bort og fokuser på noe annet.. på den måten lærer hjernen din å ikke fokusere på dette Anonymkode: 701a6...425
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor lang tid tok det før psykosen utviklet seg sist da? Det skjer ikke over natta hos deg tipper jeg. Mao ville jeg kontaktet en psykolog eller lege og delt at du er redd du er begynnende paranoid og at det skal eskalere som sist. Anonymkode: dc115...0e0 Det husker jeg egentlig ikke. Men mener på at den kom veldig brått på. I løpet av en ukes tid eller noe sånt. Anonymkode: 3a47c...a7b
Marye Skrevet 24. juli 2022 #9 Skrevet 24. juli 2022 Jeg har vært psykotisk på abilify gjentatte ganger bruker leponex idag og er frisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå