Gå til innhold

Er det slik at her på KG er man skuffet hvis man får jentebaby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker i alle fall sånn på meg. Skjønner ikke. Skjønner hvis man bor i et u-land at man ikke vil ha jente. Men ikke her i Norge…

Anonymkode: c068a...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter med det totalt motsatte inntrykket fra KG jeg. At folk ønsker seg jentebaby.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
PurpleTuliip skrev (3 minutter siden):

Sitter med det totalt motsatte inntrykket fra KG jeg. At folk ønsker seg jentebaby.

Samme her. Bare se på alle skuffet over kjønnet-trådene handler om gravid med gutt.

Anonymkode: 5d7fb...b3a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Samme her. Bare se på alle skuffet over kjønnet-trådene handler om gravid med gutt.

Anonymkode: 5d7fb...b3a

Ja, føler jeg har sett en tråd hvor en var skuffet over jente men type 5-7 tråder hvor folk er skuffet over gutt eller snakker om at de bare ønsker jente og spør etter råd for å få til sistnevnte. 😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt en anelse om at jentebabyer var veldig populær hos nordmenn, men KG viste at det  ekstremt sant. 

Jeg som har en datter føler meg unormal som ønsker en guttebaby.

Anonymkode: ff782...15f

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen vil ha jente. Det er jo dritt å vokse opp som jente med det ekstreme kroppspresset.

Anonymkode: fc16c...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av det motsatte. Jeg synes det er ganske trist at noen blir skuffet over det stakkars barnet som ikke er født en gang.

Anonymkode: d4796...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykket av det stikk motsatte. Sjøl har jeg to gutter og hadde vært like glad for to jenter eller en av hver. De er friske og blide - det er det som betyr noe! ❤️

Anonymkode: 2deb3...f45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist om noen blir skuffet over kjønn uansett. Håper de fleste setter pris på at de får barn i det hele tatt, og klarer se barnet for individet de har. 

Har merket at mange snakker veldig ned om jenter i et forsøk for å overbevise om hvor forferdelig det er å ha dem, og det er jo trist. 

Anonymkode: 6cc6a...232

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det er motsatt. 

Personlig skjønner jeg ikke det å bli skuffet over kjønn. 

Anonymkode: f7298...774

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har merket at mange snakker veldig ned om jenter i et forsøk for å overbevise om hvor forferdelig det er å ha dem, og det er jo trist. 

Enig. I "ønsker-jente-tråder" er det alltid mange som blir utrolig provosert og snakker ned hvor fælt det må være å ha jente og hvor glad de er som ikke har det. 😩 noe som er trist.  Ville ikke byttet ut jentene mine!!

Anonymkode: 7b0ea...80a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig. I "ønsker-jente-tråder" er det alltid mange som blir utrolig provosert og snakker ned hvor fælt det må være å ha jente og hvor glad de er som ikke har det. 😩 noe som er trist.  Ville ikke byttet ut jentene mine!!

Ingen ønsker å bytte ut barna sine, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 02dde...7f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, og ser masse av stereotypene "Gutter er ville og rampete som barn, men jenter er grusomme og dramatiske som tenåringer". Ingen av delene er nødvendigvis sant (jeg og mine venninner har alltid vært rolige introverter, selv på ungdomsskolen), og det er frustrerende at folk fremdeles prøver selge de negative kjønnsstereotypene, begge veier. 

Barn er jo forskjellig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...