Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For tre uker siden fortalte ektemannen min gjennom 19 år at han er forelska i en kollega. Han elsker henne. Han sa dette for å være ærlig om hvordan han har det, men sa også han ikke vil skilles. Etter bomba ble sluppet, har han avtalt og møte henne et par ganger da de har felles interesse: motorsykkel. Selvom han vet dette sårer det meg SÅ at de treffes. 
Han sier ingenting har skjedd og bedyrer han skal bli hos meg. 
Jeg er jo livredd for at han plutselig skifter mening, og går på nåler. 
Dette er altoppslukende. 

Anonymkode: f2902...a93

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt et ultimatum her altså. Han må droppe henne...

Anonymkode: 81d52...8b4

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow...

Dersom han ikke vil skilles, så burde han jo kutte henne ut, ikke dyrke denne forelskelsen eller felles interessen.

Jeg hadde krevd at han skiftet jobb.

Dette er verre for meg enn om han hadde pult en kollega på julebordet i fylla. MYE verre. Umulig å leve med.

Anonymkode: cfa08...525

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er forelsket i sin kollega og møter henne jevnlig, og så vil han ikke ut av ekteskapet?

Hvorfor vil han ikke forlate deg?

Hvordan i alle dager skal du klare å fungere i et forhold med han og ha sex når du vet at han er forelsket i en kollega han ser daglig? Jeg anbefaler deg å være den sterke her og å bryte ut av forholdet, for dette klarer du aldri å forholde deg til.

Anonymkode: 806b2...cd4

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og dette finner du deg i ??  Her må du handle. Selv om du elsker han kjempehøyt ,må du hente frem selvrespekten og avslutte dette ekteskapet - han viser hvertfall ikke respekt for deg ved å treffe henne og prøve dette ut ,mens du sitter hjemme og venter ( ?? ) Jeg er helt rystet 😳 skal han liksom hjem og lande hos deg igjen da, hvis dette nye ikke fungerer?  

Anonymkode: e0d92...71a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må til samtale hos Familierådgivings kontor!

Anonymkode: 806b2...cd4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For tre uker siden fortalte ektemannen min gjennom 19 år at han er forelska i en kollega. Han elsker henne. Han sa dette for å være ærlig om hvordan han har det, men sa også han ikke vil skilles. Etter bomba ble sluppet, har han avtalt og møte henne et par ganger da de har felles interesse: motorsykkel. Selvom han vet dette sårer det meg SÅ at de treffes. 
Han sier ingenting har skjedd og bedyrer han skal bli hos meg. 
Jeg er jo livredd for at han plutselig skifter mening, og går på nåler. 
Dette er altoppslukende. 

Jeg hadde gått fra ham. Han har null respekt for deg når han først sier at han ikke ønsker å skilles, og så fortsetter han å dyrke kjærligheten med henne rett foran nesa på deg. Det er rett og slett grusomt gjort. Still ultimatum - deg eller henne. Han kan ikke sitte på to stoler mens du lider.

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han få i både pose og sekk? Både ha elskerinna på jobb og ikke skille seg? Hva gir det deg? Han får alle godene her? Er han så rik og populær slik at du går glipp av noe?

Anonymkode: 388db...75b

• Liker 7
Skrevet

Hva ville han sagt om du begynte å henge sammen med en kamerat og dyrke felles hobby?

Så klart ett hakk verre at han i tillegg er forelsket i henne, men spør han hva han ville syntes om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Respekter deg selv såpass høyt at du krever at dette ender ellers er forholdet over. 

Han tråkker på deg og du godtar det. Du er mer verdt enn som så. Han har makten og utnytter det, ta tilbake makten din og vis han det. 

Anonymkode: bcc16...7fc

Skrevet

Ingenting har skjedd og han sier han elsker henne? 

I alle dager……sier han det? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av respekt for deg selv; gå fra den fyren der. Han holder deg på gress i tilfelle det ikke virker med den nye dama. Kan du virkelig leve på denne måten? Hva har du igjen av respekt for en mann som behandler deg på denne måten? Tenker du at forholdet deres vil bli som før igjen, bare han blir «ferdig» med den andre damen?

Anonymkode: 08035...32d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. Blir skilsmisse for min del av sånt.

Anonymkode: f3e2a...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Er forelskelsen gjensidig ? Eller er det bare fra hans side ? Det utgjør en forskjell. Han burde kutte kontakten med henne.

Anonymkode: d816e...883

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er forelskelsen gjensidig ? Eller er det bare fra hans side ? Det utgjør en forskjell. Han burde kutte kontakten med henne.

Anonymkode: d816e...883

Bare fra hans side, han har ikke fortalt henne dette og sier han ikke skal fortelle henne. Ville bare være ærlig med meg om hvordan han har det…

TS.

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (18 minutter siden):

Ingenting har skjedd og han sier han elsker henne? 

I alle dager……sier han det? 

Ja han sier det. Ingenting har skjedd. Jeg elsker henne…

TS.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare fra hans side, han har ikke fortalt henne dette og sier han ikke skal fortelle henne. Ville bare være ærlig med meg om hvordan han har det…

TS.

Høres ut som en drittsekk. Er ærlig med deg. Da får du det grusomt. Og Han møter henne gjevnlig, og du vet om det. Hvordan er det for deg å bli behandlet slik? Hvorfor la det skje?

Anonymkode: df436...301

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette: Hun er også gift? Eventuelt utenfor hans liga...? For hvis han hadde hatt sjans på henne, så hadde han slått til med en gang. I mellomtiden tilrettelegger han for at hun skal få øynene opp for han, ved å treffes utenfor jobb og dyrke felles hobby. Og så sitter du hjemme som et sikkerhetsnett, i tilfelle han ikke får draget. 

Jeg synes det er rart å hevde at man elsker noen man ikke har et forhold til. De har aldri delt seng, aldri delt en krise, aldri delt en stor begivenhet, familie, barn... Men han ELSKER henne? Sorry, men dette høres ut som en mann som har dårlig kontakt med eget følelsesliv, og som nå er i midtlivskrisa og er overveldet av forelskelse. Hvis det er noen han faktisk elsker, så burde det være kona gjennom 19 år. Å elske noen betyr ikke å være nyforelsket hele tiden, men å ha såpass respekt og omtanke at man ikke rævkjører det mennesket psykisk slik han gjør mot deg nå. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en grundig gjennomgang av positive og negative sider i dette forholdet, for det skulle veldig mye til før jeg gadd å dele resten av mitt korte liv med en slik mann...

Anonymkode: 49bc3...b04

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var forholdet deres før han slapp bomben? Hvis dere hadde et «vennskapelig» ekteskap så kan du jo evnt foreslå at dere skal ha et åpent forhold? Følelsene vil vel ikke bli de samme igjen for han etter at han slapp denne bomben? Da må du velge om du vil gå eller om dere kan ha et åpent forhold (så kan du også finne noen å kose deg med).

Uansett hva du velger ikke la han få styre ekteskapet. Det er helt galskap at han skal få holde på med sitt mens du sitter hjemme å venter.

Det er jo også en mulighet at han har et forhold til henne. At han sa han var forelsket men aldri skal fortelle henne det kan jo være en løgn. Kanskje han sa det så du ikke skal kontakte henne og lage bråk?

Anonymkode: 2b2d0...587

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja han sier det. Ingenting har skjedd. Jeg elsker henne…

TS.

Da hadde jeg gått selv om min partner og jeg har 25 år sammen. 

Hadde han endelig sagt at han ble usikker på sine følelser for en kollega og derfor skiftet jobb så kunne jeg vurdert det.

Anonymkode: d1531...c04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...