AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Jeg har ikke hatt kontakt med familien på flere åre, grunnen er konflikt… For en uke siden fikk jeg invitasjon fra fetteren min at jeg er invitert til dåp til deres datter.. jeg ble sjokket, men samtidig veldig glad. Ønsker å takke ja, for kanskje er dette en mulighet for å legge konflikten bak oss? Konflikten har aldri vært mellom oss barna men foreldrene våre, men det har gått utover oss. Jeg ser på dette som en mulighet for å vise at jeg ikke er bitter på dem, eller resten av familien som skal være der. Hilser på dem når jeg møter på dem osv.. så tonen er helt ok, men jeg har aldri blitt invitert til familieselskap osv… så kjenner jeg er veldig nervøs… Anonymkode: 5ff47...b56
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke hatt kontakt med familien på flere åre, grunnen er konflikt… For en uke siden fikk jeg invitasjon fra fetteren min at jeg er invitert til dåp til deres datter.. jeg ble sjokket, men samtidig veldig glad. Ønsker å takke ja, for kanskje er dette en mulighet for å legge konflikten bak oss? Konflikten har aldri vært mellom oss barna men foreldrene våre, men det har gått utover oss. Jeg ser på dette som en mulighet for å vise at jeg ikke er bitter på dem, eller resten av familien som skal være der. Hilser på dem når jeg møter på dem osv.. så tonen er helt ok, men jeg har aldri blitt invitert til familieselskap osv… så kjenner jeg er veldig nervøs… Anonymkode: 5ff47...b56 Hvis konflikten ikke er et tema mellom deg og andre i familien enn dine foreldre, så ser jeg ikke hvorfor du skal være bitter? Det virker som du selv har valgt å ikke ha kontakt med familien din, pga konflikt med noen få? Du kan ihvertfall ikke møte i dette selskapet og forvente at det skal handle om deg og dine følelser. Takker du ja, takker du ja på lik linje med øvrige gjester og møter opp og deltar som hvem som helst ellers. Om du ønsker å komme på talefot med dine foreldre igjen, er ikke denne dåpen rette sted. Da ødelegger du for foreldrene til barnet. Anonymkode: 3b6fc...bb3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis konflikten ikke er et tema mellom deg og andre i familien enn dine foreldre, så ser jeg ikke hvorfor du skal være bitter? Det virker som du selv har valgt å ikke ha kontakt med familien din, pga konflikt med noen få? Du kan ihvertfall ikke møte i dette selskapet og forvente at det skal handle om deg og dine følelser. Takker du ja, takker du ja på lik linje med øvrige gjester og møter opp og deltar som hvem som helst ellers. Om du ønsker å komme på talefot med dine foreldre igjen, er ikke denne dåpen rette sted. Da ødelegger du for foreldrene til barnet. Anonymkode: 3b6fc...bb3 Har aldri vært bitter, har alltid synes det er trist. Men konflikten har gått utover oss barna som sakt, at siden foreldrene ikke ville ha noe med hverandre å gjøre så gikk det utover oss. Verken julegaver eller bursdagsgaver fikk jeg av familien. Jeg ønsket kontakt, men hva skulle jeg gjøre som 10 åring? Det har heller ikke vært lett for meg å vist hva jeg skulle gjøre. Har jeg sakt at jeg tenkte å møte i dette selskapet å tro dette skulle handle om meg og mine følelser NEI. Å komme på selskapet er for å vise at jeg IKKE er bitter, og aldri vært. Hadde jeg takket nei hadde jeg igjen vist at jeg er bitter fordi det har blitt som det har blitt i familien? Jeg sier jo at jeg ble sjokket over invitasjon men også veldig glad? Så hva får deg til å tro at jeg skulle ødelegge denne fine dagen for foreldrene og dåpen? Jeg er ikke stokk dum. Anonymkode: 5ff47...b56
kraftwerk Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har ikke hatt kontakt med familien på flere åre, grunnen er konflikt… For en uke siden fikk jeg invitasjon fra fetteren min at jeg er invitert til dåp til deres datter.. jeg ble sjokket, men samtidig veldig glad. Ønsker å takke ja, for kanskje er dette en mulighet for å legge konflikten bak oss? Konflikten har aldri vært mellom oss barna men foreldrene våre, men det har gått utover oss. Jeg ser på dette som en mulighet for å vise at jeg ikke er bitter på dem, eller resten av familien som skal være der. Hilser på dem når jeg møter på dem osv.. så tonen er helt ok, men jeg har aldri blitt invitert til familieselskap osv… så kjenner jeg er veldig nervøs… Anonymkode: 5ff47...b56 Jeg hadde takket ja, og lagt et grunnlag for videre kontakt. Du sier det er/har vært, konflikt, men det er jo ikke sant. Foreldrene deres har hatt en konflikt, og den konflikten angår jo ikke dere. Selv om det trolig har gått utover dere barna, så er det fortsatt ikke deres konflikt. Tviler sterkt på at fetteren din tror du har vært eller er, bitter. Han inviterer jo deg fordi denne konflikten aldri har angått dere. Endret 23. juli 2022 av kraftwerk
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 kraftwerk skrev (4 minutter siden): Jeg hadde takket ja, og lagt et grunnlag for videre kontakt. Du sier det er/har vært, konflikt, men det er jo ikke sant. Foreldrene deres har hatt en konflikt, og den konflikten angår jo ikke dere. Selv om det trolig har gått utover dere barna, så er det fortsatt ikke deres konflikt. Tviler sterkt på at fetteren din tror du har vært eller er, bitter. Han inviterer jo deg fordi denne konflikten aldri har angått dere. Nei, så utrolig sant… følte bare meg veldig utstøtt av familien. Så men du sier noe der❤️ takk! Anonymkode: 5ff47...b56
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har aldri vært bitter, har alltid synes det er trist. Men konflikten har gått utover oss barna som sakt, at siden foreldrene ikke ville ha noe med hverandre å gjøre så gikk det utover oss. Verken julegaver eller bursdagsgaver fikk jeg av familien. Jeg ønsket kontakt, men hva skulle jeg gjøre som 10 åring? Det har heller ikke vært lett for meg å vist hva jeg skulle gjøre. Har jeg sakt at jeg tenkte å møte i dette selskapet å tro dette skulle handle om meg og mine følelser NEI. Å komme på selskapet er for å vise at jeg IKKE er bitter, og aldri vært. Hadde jeg takket nei hadde jeg igjen vist at jeg er bitter fordi det har blitt som det har blitt i familien? Jeg sier jo at jeg ble sjokket over invitasjon men også veldig glad? Så hva får deg til å tro at jeg skulle ødelegge denne fine dagen for foreldrene og dåpen? Jeg er ikke stokk dum. Anonymkode: 5ff47...b56 Du kommer her med informasjon som ikke fremkom av HI. Utifra HI kunne det tolkes som at du hadde en konflikt med dine foreldre, mens nå forteller du at konflikten var mellom dine foreldre, og konsekvensen ble at barna i familien ikke hadde særlig kontakt. Dessuten skriver du "legge konflikten bak oss", hvilket antyder at du anser deg selv og din fetter som part i konflikten. Men nå er du voksen, og har ansvaret for å bygge opp kontakten på ny. Og den muligheten ligger i invitasjonen fra din fetter. Kan godt hende han føler på mye det samme som deg, særlig nå som han har barn selv - at familie er viktig. Så jeg hadde takket ja. Vil sikkert oppleves rart å være i et selskap med mennesker du har mange og ulike følelser for. Men hvis hovedfokus er å se fremover og ikke bakover, går det nok fint. Anonymkode: 3b6fc...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå