Gå til innhold

Mange reagerer når jeg bruker damedoen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame, men i følge mange er jeg så maskulin av meg at en del tar feil av kjønnet mitt. Ganske ofte når jeg er på offentlige toaletter, så får jeg masse blikk og folk skvetter og ser en gang til på doskiltet. Det plager meg veldig, fordi jeg føler meg ikke velkommen der, men jeg tilhører jo der like mye som andre kvinner. Hvorfor er folk så opphengt i hvor andre går?, kan man ikke bare stole på at folk går riktig? Uansett så låser man seg inn i båser og gjør sitt, så skjønner ikke hvorfor det er så big deal. 

Anonymkode: 02ebb...593

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Greia er nok disse transekvinnene som mener de er kvinner og skal bruke damedoen. 

Det er ikke vår feil at du ser ut som du gjør, og sier heller ikke at det er din feil (ut ifra det jeg får av informasjon fra deg). 

Jeg hadde helt sikkert sjekket skiltet to ganger dersom jeg hadde sett en fyr på damedo. 

Anonymkode: 86b8c...fc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er dame, men i følge mange er jeg så maskulin av meg at en del tar feil av kjønnet mitt. Ganske ofte når jeg er på offentlige toaletter, så får jeg masse blikk og folk skvetter og ser en gang til på doskiltet. Det plager meg veldig, fordi jeg føler meg ikke velkommen der, men jeg tilhører jo der like mye som andre kvinner. Hvorfor er folk så opphengt i hvor andre går?, kan man ikke bare stole på at folk går riktig? Uansett så låser man seg inn i båser og gjør sitt, så skjønner ikke hvorfor det er så big deal. 

PELL deg ut av damedoen!

Anonymkode: d28b9...cfc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du FØDT dame, skjønner jeg det er plagsomt. Er du derimot en biologisk mann, så hører du IKKE hjemme på damedoen.

Anonymkode: dadcd...c85

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

PELL deg ut av damedoen!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du FØDT dame, skjønner jeg det er plagsomt. Er du derimot en biologisk mann, så hører du IKKE hjemme på damedoen.

Anonymkode: dadcd...c85

Jeg er født dame😊 Ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

PELL deg ut av damedoen!

Fy faen så stygg du er. Som om ikke det er kjipt nok å ikke se ut som man føler seg. Hilsen lite feminin ciskvinne. 

Anonymkode: 60bc4...399

• Liker 13
Gjest Ghostface
Skrevet

Ikke noe å bry seg om. Du har rett i å gå på do.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er født dame😊 Ts 

Da kan det hende at du har imponerende fysikk og er verdt ekstra titt. Ser jeg veltrente damer (altså over gjennomsnittlig trent) blir jeg bare imponert over deres dedikasjon og hard jobbing.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg er tynn og får stygge blikk når jeg går inn på en godteributikk. Akkurat som de tenker "hun kommer ikke til å spise noe av dette, hva gjør hun her". Vi har alle vår fordeler og ulemper.

Anonymkode: 49c70...00f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

PELL deg ut av damedoen!

Pell deg ut av offentligheten!

Anonymkode: d4ee2...69a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, om du ser så maskulin ut at andre kvinner tror du er en mann, er det jo ikke så rart de skvetter til litt. De tenker kanskje de har gått feil? Om det plager deg, kanskje det er noe du kan gjøre for å fremstå mer feminin?

Anonymkode: f0fcd...edd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, om du ser så maskulin ut at andre kvinner tror du er en mann, er det jo ikke så rart de skvetter til litt. De tenker kanskje de har gått feil? Om det plager deg, kanskje det er noe du kan gjøre for å fremstå mer feminin?

MammatilPer skrev (2 timer siden):

Da kan det hende at du har imponerende fysikk og er verdt ekstra titt. Ser jeg veltrente damer (altså over gjennomsnittlig trent) blir jeg bare imponert over deres dedikasjon og hard jobbing.

Jeg er ganske tynn og er ikke noe kraftig. Men jeg er jo en typisk lesbisk hvis det er lov å si, er ikke så veldig komfortabel med å være så veldig feminin, men jeg er jo fortsatt dame. Og jeg synes ikke selv jeg ser så mandig ut, så skjønner ikke hvorfor mange reagerer så veldig. Har også ganske androgyn kropp og ikke noe særlig bryster, men jeg er født og er dame, men kanskje med en litt annen stil og som jeg faktisk er komfortabel med. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ganske tynn og er ikke noe kraftig. Men jeg er jo en typisk lesbisk hvis det er lov å si, er ikke så veldig komfortabel med å være så veldig feminin, men jeg er jo fortsatt dame. Og jeg synes ikke selv jeg ser så mandig ut, så skjønner ikke hvorfor mange reagerer så veldig. Har også ganske androgyn kropp og ikke noe særlig bryster, men jeg er født og er dame, men kanskje med en litt annen stil og som jeg faktisk er komfortabel med. Ts

Du er like mye dame som alle oss andre, selvfølgelig. Prøv å bare heve deg over det. Det er de som reagerer som er teite, damer kommer i mange varianter.

Anonymkode: 3fd61...24e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vet om en som opplever det samme. Hun pleier å dra/holde tskjorte e.l. sånn at andre kan se at hun har bryster. Evt. late som hun snakker i tlf så andre hører stemmen hennes. 

Anonymkode: 4f0a0...63d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det er ubehagelig, men jeg synes for all del ikke du skal trenge å endre på ditt utseende for at folk skal kikke på deg når du bruker offentlig toalett. 

Jeg tror de aller fleste av oss er såpass selvbevisste at vi opplever at folk ser litt ekstra på oss av og til, av ulike årsaker. Det er viktig å huske på at om folk stirrer eller skvetter, så ligger det ikke nødvendigvis noe negativt bak. Selv kan jeg oppleve at blikket mitt fester seg på noen, mens jeg selv tenker, og vi begge skvetter til når personen oppdager at jeg har stirret på ham/henne. Jeg prøver selvfølgelig å unngå det, men det skjer. Når noe bryter veldig med 

Og du kan aldri styre hva andre tenker, andre vil uansett tenke det som faller dem inn der og da, på godt og vondt. Det er flyktige tanker, og de betyr ingenting som hvem og hvordan du er. 

Jeg synes du skal fortsette å være den du er. Folk kikker på alle. 

Anonymkode: ecaa4...150

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skal man gjøre seg mer eller mindre feminin for å slippe stygge blikk? Seriøst?

AnonymBruker
Skrevet

En do er en do. Både kvinner og menn går på do, og de tåler å gå på samme do. 

Anonymkode: a6e4a...8e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du sier selv at du ikke liker å se feminin ut, da har du kanskje kort hår og «herreklær» på? Ikke noe galt i det, men da har du jo fått viljen din og fremstår som maskulin. Ganske normalt hvis man ser noen veldig maskuline å ta en dobbeltkikk for å sjekke at man har gått riktig selv, betyr ikke at du ikke er velkommen. Så jeg tenker du bare kan ignorere det når det skjer. De sjekker jo bare for dem selv ikke for om du har rett til å være der, tenker jeg.

Anonymkode: 8590b...7d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...