Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å få behandling igjen etter å ha avsluttet hos psykolog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanskelig er det å få behandling igjen etter å ha avsluttet hos psykolog? Noen som vet eller har erfaring?

Jeg har fått hjelp i psykiatrien de siste 7 årene. Noe har vert psykiatritjenesten i kommunen, noe har vert ambulant team og noe har vert poliklinisk. Litt varierende og oppstykket. Jeg har gått til psykolog hos DPS de siste 2 årene og nå når hun skulle slutte ble vi enige om at det var like greit å avslutte behandling. Jeg har ikke noen store problemer, men de preger likevel hverdagen min. Tanken er at jeg skal gå til fastlegen, men jeg vet ikke om det vil fungere så godt? Er litt usikker på det. 

Anonymkode: fe940...c60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen kan være like bra. En må uansett på et eller annet tidspunkt klare seg selv og bruke de verktøyene en har lært. Å gå dit kun for å få omsorg og bekreftelse i årevis hjelper ingen. 

Anonymkode: c04bb...e75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjelp igjen etter å ha vært innalgt på poliklinikken av og på over tre år, men jeg føler man må tørre å si at man har det ille. Jeg hadde mange "flate" dager og noen veldig, veldig vonde dager. Skulle ønske jeg ba om hjelp igjen tidligere.. 

Jeg ønsket å ta livet av meg men ga det ingen faktiske forsøk, likevel tok de meg seriøst når jeg fortalte om følelsene mine.

Anonymkode: f51e2...aeb

AnonymBruker
Skrevet

Åå, jeg måtte også nylig avslutte fordi psykologen skulle bytte jobb. Jeg tenkte det var ok men kjenner at det kanskje var for tidlig likevel.

Anonymkode: 2d8a9...540

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fastlegen kan være like bra. En må uansett på et eller annet tidspunkt klare seg selv og bruke de verktøyene en har lært. Å gå dit kun for å få omsorg og bekreftelse i årevis hjelper ingen. 

Anonymkode: c04bb...e75

Ja, det kan jo hende at fastlegen kan være like bra. Jeg får vel forsøke det å se det an. Jeg gikk ikke i behandling for å få omsorg og bekreftelse, hvorfor tror du det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk hjelp igjen etter å ha vært innalgt på poliklinikken av og på over tre år, men jeg føler man må tørre å si at man har det ille. Jeg hadde mange "flate" dager og noen veldig, veldig vonde dager. Skulle ønske jeg ba om hjelp igjen tidligere.. 

Jeg ønsket å ta livet av meg men ga det ingen faktiske forsøk, likevel tok de meg seriøst når jeg fortalte om følelsene mine.

Anonymkode: f51e2...aeb

Så godt å høre du fikk hjelp og at du ble tatt på alvor. Det har mye å si. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Åå, jeg måtte også nylig avslutte fordi psykologen skulle bytte jobb. Jeg tenkte det var ok men kjenner at det kanskje var for tidlig likevel.

Har du noen annen oppfølging?

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å ta ei pause og se hvordan det går. En tror ofte at en må ha psykolog fordi en har hatt det lenge. Men kan gå fint uten også. 
skaff deg en å snakke med i kommunen, som du har i bakhånd 

Anonymkode: 4ec32...61c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nøyaktig samme her 😅 Tror egentlig ikke det er helt rett. Men ble forsikret om at jeg ville få hjelp (og raskere hjelp enn tidligere) om jeg ble deprimert og opphengt i suicidale tanker igjen... Så håper det stemmer. Men vil også tippe at det avhenger litt av hvor stort trykk det er på den aktuelle DPS-en.

Anonymkode: c04ff...445

AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre med fastlegen eller kommunen om kommunal oppfølging. Kommer an på fastlegen sikkert, men går også ant å få timer der for en prat, hvis de har tid. 

Anonymkode: d68f4...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...