Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Isachsen
Skrevet

Heisann!

Tenker litt på omskolering til IT, men har dessverre ikke mattekunnskapene som kreves for informatikklinjene (ja vet man kan ta det opp- det er under vurdering).

Uansett synes jeg anvendt datateknologi ved Oslo Met virker som et interessant studie som også ikke innehar R1 kravet. 
Er det noen som har gått dette studiet og kan si litt om oppbygging og evt om videre jobbmuligheter? 

Kan legge til at jeg allerede er lektor - så å kombinere pedagogikken med f.eks E-læring osv er også av interesse. Hvilket studie anbefales isåfall? Eller trenger man bare generell bachelor i IT for det også?

Takk for saklige svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Anvendt datateknologi er mer rettet mot universiell utforming og lignende enn de tradisjonelle informatikklinjene. Men det er fullt mulig å oppnå så å si  lik kompetanse mtp at det ser ut som studiet har mye valgfag. Jeg kjenner folk som har gått anvendt på OsloMet som jobber som vanlige utviklere. Men også fagområdet universiell utforming innenfor IKT kommer til å bli mye viktigere i årene som kommer. Kort og godt så er det nok jobbmuligheter også med anvendt datateknologi og. R1 kravet for de vanlig informatikklinjene handler vel mer om at man har noe mer matematikk og logikk i de studieretningene enn anvendt datateknologi. Jeg tok en gang dataingeniør på daværende HiOA (altså før det ble OsloMet) så jeg vet jo  litt hva jeg snakker om (dataingeniør har til og med krav om R2)

Anonymkode: ce2c6...bc1

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Gjest Isachsen skrev (På 23.7.2022 den 12.15):

Heisann!

Tenker litt på omskolering til IT, men har dessverre ikke mattekunnskapene som kreves for informatikklinjene (ja vet man kan ta det opp- det er under vurdering).

Uansett synes jeg anvendt datateknologi ved Oslo Met virker som et interessant studie som også ikke innehar R1 kravet. 
Er det noen som har gått dette studiet og kan si litt om oppbygging og evt om videre jobbmuligheter? 

Kan legge til at jeg allerede er lektor - så å kombinere pedagogikken med f.eks E-læring osv er også av interesse. Hvilket studie anbefales isåfall? Eller trenger man bare generell bachelor i IT for det også?

Takk for saklige svar :)

Jeg er også lærer og Vuderer det samme. Flere som har innspill her?:)

Anonymkode: 7de2f...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...