AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Har ønsket meg jente helt siden jeg drømte å få barn, det samme har mannen min. Og jente fikk vi. Vi er veldig lykkelig for dette. Men føler dette er litt hysj-hysj å si høyt? At vi ønsket oss et spesifikt kjønn? Anonymkode: a08e1...4c6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Jeg fikk 2 jenter og er veldig fornøyd med det, men tørr aldri si det høyt. Hadde jeg vært garantert at nestemann var jente også, så hadde vi prøvd på en nr 3. Anonymkode: cb923...04c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Det går fint. Håper ikke neste blir feil kjønn Anonymkode: 7118b...85a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Lov for menn å si at de er glade for å få en sønn, men om en kvinne sier at hun er glad for at det er en jente så blir man uglesett. Jeg hadde selvfølgelig elsket barnet mitt uansett kjønn, men jeg kjente på en slags lettelse når ul viste jente, ikke at det er lov å si da, for da fortjener man ikke barn visstnok. Anonymkode: 90768...e5a 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Hvorfor er ikke det lov? Ingen bestemmer over deg. Si hva du vil, det er ikke støtende på noen som helst måte. Anonymkode: 55966...fff 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er ikke det lov? Ingen bestemmer over deg. Si hva du vil, det er ikke støtende på noen som helst måte. Anonymkode: 55966...fff Fordi mødre SKAL ønske seg begge kjønn like mye, ellers er man en dårlig mor (bare å lese ymse tråder om kjønn her inne). Ingen sier noe på at menn er stolte av å få en sønn vel og merke. Anonymkode: 90768...e5a 4 3
Ella-2 Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Men trenger du å si så mye om det da……………? 19 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #8 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lov for menn å si at de er glade for å få en sønn, men om en kvinne sier at hun er glad for at det er en jente så blir man uglesett. Jeg hadde selvfølgelig elsket barnet mitt uansett kjønn, men jeg kjente på en slags lettelse når ul viste jente, ikke at det er lov å si da, for da fortjener man ikke barn visstnok. Anonymkode: 90768...e5a Dette har jeg også reagert på. Min søster har to jenter og mannen hennes kan si åpent at han gjerne vil ha en gutt hvis de skal prøve på en til. Jeg hører aldri kvinner si åpenlyst hva de ønsker seg. Det bunner vel i at mange har en mer pragmatisk holdning til utsagn fra menn, og forventer mer omsorg fra kvinner. Hvis en mann får et annet kjønn enn han ønsker seg spiller det ingen rolle, for han er ikke den viktigste omsorgspersonen, hvis en kvinne får et annet kjønn enn hun ønsker seg, lider barnet alvorlig under omsorgssvikt siden det ikke er elsket 🙄 Anonymkode: 8a7f3...20b 8 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lov for menn å si at de er glade for å få en sønn, men om en kvinne sier at hun er glad for at det er en jente så blir man uglesett. Jeg hadde selvfølgelig elsket barnet mitt uansett kjønn, men jeg kjente på en slags lettelse når ul viste jente, ikke at det er lov å si da, for da fortjener man ikke barn visstnok. Anonymkode: 90768...e5a Signerer denne. Disse giftige holdningene og det intense hatet kan vi tydelig se i andre tråder her. Samt sinte guttemødre som skal understreke hvor utrolig lykkelige og glade de er for at de "slipper å ha jenter". Anonymkode: f7c81...04f 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #10 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har jeg også reagert på. Min søster har to jenter og mannen hennes kan si åpent at han gjerne vil ha en gutt hvis de skal prøve på en til. Jeg hører aldri kvinner si åpenlyst hva de ønsker seg. Det bunner vel i at mange har en mer pragmatisk holdning til utsagn fra menn, og forventer mer omsorg fra kvinner. Hvis en mann får et annet kjønn enn han ønsker seg spiller det ingen rolle, for han er ikke den viktigste omsorgspersonen, hvis en kvinne får et annet kjønn enn hun ønsker seg, lider barnet alvorlig under omsorgssvikt siden det ikke er elsket 🙄 Anonymkode: 8a7f3...20b Jepp. Helt latterlig. Anonymkode: 90768...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Signerer denne. Disse giftige holdningene og det intense hatet kan vi tydelig se i andre tråder her. Samt sinte guttemødre som skal understreke hvor utrolig lykkelige og glade de er for at de "slipper å ha jenter". Anonymkode: f7c81...04f Jah.. i en annen tråd var det ei som måtte påpeke at hun syns synd på de som får jente 🙃 Anonymkode: 90768...e5a 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #12 Skrevet 23. juli 2022 Jeg får så vondt av alle de uønskede guttene der ute jeg 😕 Det er blitt et hysteri på dette med kjønn. Hvordan skulle verden blitt om alle bare skulle fått jenter? Anonymkode: a5608...055 12 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #13 Skrevet 23. juli 2022 Ella-2 skrev (1 minutt siden): Men trenger du å si så mye om det da……………? Ja, fordi under graviditeten så spurte folk ofte når jeg sa vi ventet jente: "Var det det du ønsket deg?" Og jeg torde aldri å si ja. Sa bare at vi kun ønsket oss et friskt barn. Fælt å si det, men var en slags forventningspress som ble veldig sterk i øyeblikket at jeg ikke klarte å si noe annet TS Anonymkode: a08e1...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #14 Skrevet 23. juli 2022 Jeg ønsket meg jente, mye fordi jeg har så godt forhold til min mor og min far har vært ikke eksisterende i livet mitt. Er så glad i båndet med mamma at jeg ønsket meg jente fordi det kanskje kan skje det samme med meg når jeg blir eldre. Nå er jeg gravid igjen og håper innerst inne på en jente til, siden jeg også har en søster og ønsker at min datter skal oppleve det å ha en søster. Men kjenner også at om det blir gutt så blir det veldig hyggelig å kunne oppleve en av hver. For alt jeg vet så kan jeg jo få et tettere bånd med gutten enn jenta, man vet jo aldri..... Folk har sine grunner for ønsket av kjønn og jeg tenker at man må få lov til å ha de følelsene. Det viktigste er at man ikke behandler ungen annerledes om kjønnet blir "feil" Anonymkode: c1d72...91e 4
Ella-2 Skrevet 23. juli 2022 #15 Skrevet 23. juli 2022 Jeg synes hverken menn eller kvinner bør si noe høyt om dette. Man kan risikere at det en gang når barna. Ikke hyggelig å føle at man var feil kjønn for en av foreldrene 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #16 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får så vondt av alle de uønskede guttene der ute jeg 😕 Det er blitt et hysteri på dette med kjønn. Hvordan skulle verden blitt om alle bare skulle fått jenter? Anonymkode: a5608...055 Ingen sier at de er uønsket bare fordi man er glad for at det er jente 🤦🏼♀️ Anonymkode: 90768...e5a 4 1 1
Ella-2 Skrevet 23. juli 2022 #17 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, fordi under graviditeten så spurte folk ofte når jeg sa vi ventet jente: "Var det det du ønsket deg?" Og jeg torde aldri å si ja. Sa bare at vi kun ønsket oss et friskt barn. Fælt å si det, men var en slags forventningspress som ble veldig sterk i øyeblikket at jeg ikke klarte å si noe annet TS Anonymkode: a08e1...4c6 Ikke bra at folk spør om slikt synes jeg 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #18 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, fordi under graviditeten så spurte folk ofte når jeg sa vi ventet jente: "Var det det du ønsket deg?" Og jeg torde aldri å si ja. Sa bare at vi kun ønsket oss et friskt barn. Fælt å si det, men var en slags forventningspress som ble veldig sterk i øyeblikket at jeg ikke klarte å si noe annet TS Anonymkode: a08e1...4c6 Jøss, er folk så frekke? Aldri blitt spurt om det jeg, blir bare gratulert når jeg forteller kjønnet 😊 Anonymkode: a5608...055 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #19 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jah.. i en annen tråd var det ei som måtte påpeke at hun syns synd på de som får jente 🙃 Anonymkode: 90768...e5a Ja, og det er en gjenganger i flere andre tråder og. For vi har jo bare problemer i vente med døtrene våre. Særlig i tenårene. Og gutter er det jo ingen utfordringer med... Dette er så unyansert som det kan bli. Anonymkode: f7c81...04f 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #20 Skrevet 23. juli 2022 Jeg ønsket meg jente som nr to, hadde jente fra før og ønsket en lillesøster til eldste. Det ble gutt. Nå skal det sies at jeg la ikke sånn enorm vekt på kjønn, men jeg ønsket helst en jente på bakgrunn av at vi hadde jente fra før. Nå i dag kunne jeg ikke tenke meg noen andre enn den fine, smarte og snille sønnen min som jeg elsker så høyt at det gjør vondt. Jeg er glad for at det ble den han er, uansett kjønn. Så er det slik at eldste er ekstremt jente-jente og han gutte-gutt og de har ikke så mye lek sammen, men sånn er det bare. Anonymkode: bf940...6c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå