Gå til innhold

Erfaringer med studiet kriminologi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har planer om søke på kriminologi bachelor i Oslo til neste år. Er interessert i politiyrket, lover og regler og alt innenfor kriminalitet. Noen som har erfaringer selv eller kjenner noen? Stod det opp til forventninger, skuffelser eller overraskelser? Er den typen som kanskje anses som "nerdete" ved at jeg liker best å skrive, undersøke og alt som har med "tungvint" arbeid å gjøre, fremfor å lære alt i praksis. Hvilke alternativer har dere evt i og med at det er ganske høyt snitt? All informasjon tas i mot!😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (59 minutter siden):

Heisann, har planer om søke på kriminologi bachelor i Oslo til neste år. Er interessert i politiyrket, lover og regler og alt innenfor kriminalitet. Noen som har erfaringer selv eller kjenner noen? Stod det opp til forventninger, skuffelser eller overraskelser? Er den typen som kanskje anses som "nerdete" ved at jeg liker best å skrive, undersøke og alt som har med "tungvint" arbeid å gjøre, fremfor å lære alt i praksis. Hvilke alternativer har dere evt i og med at det er ganske høyt snitt? All informasjon tas i mot!😊

Jeg synes du skal sjekke hvor mange stillinger det finnes som krever denne bacheloren. Det er ikke det at den ikke er intr., men får du jobb i etterkant (med mindre du går videre)?

Anonymkode: ab1f6...f55

• Liker 2
Skrevet

Da ville jeg heller søkt politihøgskolen og tatt den veien 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Stoltskeiv skrev (58 minutter siden):

Da ville jeg heller søkt politihøgskolen og tatt den veien 

Ikke alle kommer inn der….

Finnes jo mange muligheter innenfor kriminologi, uten å gå PHS. De fleste arbeidsplasser krever mastergrad visst nok.

Anonymkode: bcf6a...ca2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (2 timer siden):

interessert i politiyrket, lover og regler og alt innenfor kriminalitet.

Du lærer om kriminalitet ja, men ikke så mye om lover, regler og politiarbeid. Kriminologi er en avstikker av sosiologi, og forsøker å forstå mennesket og samfunnet. Du lærer en del om det avvikende mennesket og hvordan samfunnet behandler det. Man ser overordnet på f.eks hvorfor man trenger politiet, ikke hva som er deres regler. Det er ikke phs. Les litt om de ulike emnene så ser du mer hva det går i og hva du skal lære.

Anonymkode: dba28...d46

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...