Julia Sofie Skrevet 25. juli 2022 #81 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere tenker ikke å ha grillbuffet, dere tenker å ha «ta med og grill din egen mat». Slikt er greit i mange sammenhenger, men i ett bryllup er det skikkelig kjipt, iallfall når brudeparet gjør det slik for spare mest mulig selv (og gjestene må stå for store deler av kostnadene). Dere er rett og slett gjerrigknarker. Anonymkode: d003d...5f8 Absolutt ikke.. det må jo vær lov å forhøre seg om hva jeg kan gjøre for å spare penger til et bryllup. Har liksom ikke tenkt å legge ut 100.000 kr på et bryllup heller.
Djungelvrål Skrevet 25. juli 2022 #82 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (11 minutter siden): Absolutt ikke.. det må jo vær lov å forhøre seg om hva jeg kan gjøre for å spare penger til et bryllup. Har liksom ikke tenkt å legge ut 100.000 kr på et bryllup heller. Hvor mye kommer tilbehøret på og hva skal du ha? Salat, potetsalat, ketsjup og sennep. Kommer vel på noe sånt som 500 kr for 15 mennesker. Det vil jeg si er billig ja.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #83 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (19 minutter siden): Absolutt ikke.. det må jo vær lov å forhøre seg om hva jeg kan gjøre for å spare penger til et bryllup. Har liksom ikke tenkt å legge ut 100.000 kr på et bryllup heller. Helt greit å spare penger og ta rimelige valg. Det som ikke er greit er å lempe utgiftene over på gjestene deres. Det er det som er gjerrig og ufint. Hvorfor skal gjestene deres stå for utgiftene til deres bryllup? Ser du virkelig ikke at det er feil? Det er dere som velger å arrangere bryllup, og det er dere som må stå for utgiftene. En måte å gjøre det rimelig på er å lage en stor mengde hjemmelaget gryterett selv. Få evt hjelp hvis dere ikke er flinke til å lage mat. Dere kan også lage tilbehør som ris og salat selv. Så kjøper dere inn mineralvann og rimelig vin eller lignende. Skriv at dere serverer vin til maten, så kan gjestene evt ta med mer selv om de ønsker det. Dere kan høre med deres nærmeste om noen vil bake kaker eller lage dessert. Så står dere for kaffe selv. Anonymkode: d003d...5f8 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #84 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (20 minutter siden): Absolutt ikke.. det må jo vær lov å forhøre seg om hva jeg kan gjøre for å spare penger til et bryllup. Har liksom ikke tenkt å legge ut 100.000 kr på et bryllup heller. Man kan fint ha et bryllup på budsjett selv om dere står for mat og drikke. Man kan virkelig ikke forvente at gjestene skal ta med all mat, drikke og dessert, i tillegg tilberede maten under bryllupet og dere ikke står for noe som helst tilbehør. Hva med tiden mellom vielsen og middag? Nattmat? Snacks? Skal de ha med alt dette også? Anonymkode: a9b2f...15a 1
Julia Sofie Skrevet 25. juli 2022 #85 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan fint ha et bryllup på budsjett selv om dere står for mat og drikke. Man kan virkelig ikke forvente at gjestene skal ta med all mat, drikke og dessert, i tillegg tilberede maten under bryllupet og dere ikke står for noe som helst tilbehør. Hva med tiden mellom vielsen og middag? Nattmat? Snacks? Skal de ha med alt dette også? Anonymkode: a9b2f...15a Mellom vielse og middag, da er vel alle hjemme og venter til å komme til middag. Men nattmat blir det ikke. Vi tenker kun middag og kaker.
Djungelvrål Skrevet 25. juli 2022 #86 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (4 minutter siden): Mellom vielse og middag, da er vel alle hjemme og venter til å komme til middag. Men nattmat blir det ikke. Vi tenker kun middag og kaker. Jeg har aldri dratt hjem etter vielse før festen. Har satt oss et sted for å drikke eller så har brudeparet ordnet noe. Er det ingen som kommer langveis fra? 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #87 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (2 minutter siden): Mellom vielse og middag, da er vel alle hjemme og venter til å komme til middag. Men nattmat blir det ikke. Vi tenker kun middag og kaker. Så ingen fest etterpå? Er målet å bruke 0,- på bryllupet? Eller har du tenkt å bruke noe? Må gjestene ha med tilbehør også? Jeg så posten din på fb, der sier du ikke noe om å ta med grillmat før senere i tråden, det ble påpekt at det var frekt. Du spurte om det var innafor å be gjestene ta med drikke og hjelpe til med kaker og fikk svar deretter. Anonymkode: a9b2f...15a
Julia Sofie Skrevet 25. juli 2022 #88 Skrevet 25. juli 2022 Djungelvrål skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri dratt hjem etter vielse før festen. Har satt oss et sted for å drikke eller så har brudeparet ordnet noe. Er det ingen som kommer langveis fra? Nei ikke hos oss. Alle bor mellom Egersund og Bryne. Men sist jeg var i bryllup, var vi først i vielsen, så dro vi hjem, og senere på ettermiddagen var det middag og kaker. Er noe slik jeg tenkte.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #89 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (48 minutter siden): Nei ikke hos oss. Alle bor mellom Egersund og Bryne. Men sist jeg var i bryllup, var vi først i vielsen, så dro vi hjem, og senere på ettermiddagen var det middag og kaker. Er noe slik jeg tenkte. Dette er helt ok. Men dere bør servere gjestene middag. Som sagt lenger oppe i tråden, dere kan gjøre det rimelig og likevel på en bra måte. Men ikke legge den økonomiske byrden på gjestene. Hvis jeg ble invitert i bryllup med beskjed om å ta med egen mat, drikke og dessert så hadde jeg tenkt at brudeparet var verdens kjipeste gjerrigknarker. Litt stil kan man ha selv om man velger en rimelig variant. Anonymkode: d003d...5f8 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #90 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke hva som er galt med p be gjestene ta med egen drikke og mat. Vi tenker jo å ha grillbuffet, og da kan folk grille det di selv ønsker. Vi holder gjestene med tilbehør. Nei, du skjønner ikke, og nå gir jeg opp å forklare mer, etter å ha prøvd minst fem ganger. Anonymkode: 48e92...8a9 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #91 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (2 timer siden): Absolutt ikke.. det må jo vær lov å forhøre seg om hva jeg kan gjøre for å spare penger til et bryllup. Har liksom ikke tenkt å legge ut 100.000 kr på et bryllup heller. Den beste måten å spare penger på et bryllup er å bare gifte seg uten å ha selskap etterpå. Koster null og niks. Passer gjerrige folk helt perfekt. Anonymkode: 48e92...8a9 2
Julia Sofie Skrevet 25. juli 2022 #92 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den beste måten å spare penger på et bryllup er å bare gifte seg uten å ha selskap etterpå. Koster null og niks. Passer gjerrige folk helt perfekt. Anonymkode: 48e92...8a9 Er ikke gjerrig, prøver bare å ha et bryllup som ikke koster skjorta.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #93 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (1 time siden): Er ikke gjerrig, prøver bare å ha et bryllup som ikke koster skjorta. Og du har fått flere tips og innspill. Disse svarer du ikke på, du bare gjentar det samme. Hva tenker du om at gjester skal betale for ditt bryllup? Hva tror du gjestene kommer til å tenke om dette? Er du selv villig til å betale for maten i andres brylluper? Anonymkode: d003d...5f8 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #94 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (1 time siden): Er ikke gjerrig, prøver bare å ha et bryllup som ikke koster skjorta. Da lurer jeg, hva er budsjettet ditt? Så kan vi hjelpe med å spare uten å gi all utgift og jobb til gjestene. Anonymkode: e32ed...65a 2 1
Julia Sofie Skrevet 25. juli 2022 #95 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da lurer jeg, hva er budsjettet ditt? Så kan vi hjelpe med å spare uten å gi all utgift og jobb til gjestene. Anonymkode: e32ed...65a En så lenge, har jeg et budsjett på ca 30.000 kr
Frøkenfryden Skrevet 25. juli 2022 #96 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (5 minutter siden): En så lenge, har jeg et budsjett på ca 30.000 kr Tenker nesten sånn chambre separee på restaurant er bra jeg da! Da har man eget rom. Ro og fred til taler og proff mat👍 Du slipper pynt og utstyr og greier. Så evt hjem eller et sted for drikke etterpå? Det er sikkert annerledes enn du tenker men med 15 folk og 30 000 er det en fin løsning tror jeg. 3
Julia Sofie Skrevet 25. juli 2022 #97 Skrevet 25. juli 2022 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Tenker nesten sånn chambre separee på restaurant er bra jeg da! Da har man eget rom. Ro og fred til taler og proff mat👍 Du slipper pynt og utstyr og greier. Så evt hjem eller et sted for drikke etterpå? Det er sikkert annerledes enn du tenker men med 15 folk og 30 000 er det en fin løsning tror jeg. Ja det er en mulighet👍🏻
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #98 Skrevet 25. juli 2022 10 minutter siden, Julia Sofie said: En så lenge, har jeg et budsjett på ca 30.000 kr Det er jo et stort budsjett for 15 stk! 🤔 Pris per pers på middag fra catering, litt avhengig av om det er 3 retters, helgrillet gris eller buffet, ligger på mellom 500-800kr. Tenk rundt 10.000kr for god mat, en tre-etasjers bryllupskake får du for 3500kr og så får du mye bobler, vin og øl for 5-6000kr! Så om du setter av 20.000 til mat og drikke har du fremdeles hele 10.000 av budsjettet til hva enn du ellers vil bruke penger på Anonymkode: a841d...ae1 4
Frøkenfryden Skrevet 25. juli 2022 #99 Skrevet 25. juli 2022 forfatterina skrev (1 minutt siden): hehe, blir imponert over de fancy ordene du kom med her. Det må jeg søke opp, og finne mer ut av. For et herlig ord! Chambre separee... hmm... 🤔 Haha ja det føltes litt snobbete 🙈men står ofte slik på restaurantnettsidene, er liksom ikke norsk ordet annet enn «separat rom», så sånn sett ok å huske det hvis man leter etter det på restaurant på nett👍
Djungelvrål Skrevet 25. juli 2022 #100 Skrevet 25. juli 2022 Julia Sofie skrev (5 timer siden): Er ikke gjerrig, prøver bare å ha et bryllup som ikke koster skjorta. Når gjestene selv må stå for mat er du gjerrig. 6
Fremhevede innlegg