Gå til innhold

Bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis dere har et alkoholfritt bryllup,  blir jo det billigere. Vi var i et alkoholfritt bryllup i går. Det var veldig hyggelig bryllup. Kan ikke foreldrene deres være med på å betale? Sånn gjøres det her i vår familie ihvertfall. 

Anonymkode: b839a...44c

Mine foreldre er dessverre ikke fan av min samboer og vil ikke hjelpe til på noen måter så lenge jeg er sammen med han.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Julia Sofie skrev (9 minutter siden):

Mine foreldre er dessverre ikke fan av min samboer og vil ikke hjelpe til på noen måter så lenge jeg er sammen med han.

Dette er jo for godt til å være sant 🙈

Hvorfor gifter du deg med en som familien din misliker så sterkt? Har du og foreldrene dine et anstrengt forhold fra før? 

Anonymkode: 77d40...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo for godt til å være sant 🙈

Hvorfor gifter du deg med en som familien din misliker så sterkt? Har du og foreldrene dine et anstrengt forhold fra før? 

Anonymkode: 77d40...632

Ja, har det. Og vi vet ikke hvorfor di misliker han. Det var noe som plutselig skjedde for 2 år siden som jeg ikke forstår noe av. Men vi skal prøve å snakke sammen før vi gifter oss.

AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (45 minutter siden):

Ikke la noen andre diktere DITT OG SAMBOER sitt bryllup! ♥️ 
Det er din og hans dag, ikke gjestenes. Hvis noen blir skuffet for de forventet 5-retters og gratis alkohol er det deres problem, ikke ditt! De kosligste bryllupene jeg har vært i har vært «spleise lag» så å si, høytidelige bryllup er bare kleint og kjeeeeelig. 

Når folk svarer sånn, eller bruker det som argument, så tenker jeg at det bare er en fordekt måte å fortelle omverdenen at man er gjerrig, frekk og utspekulert. Tenk hvis alle skulle invitert på en sånn måte, da. "Vi inviterer dere til vårt bryllup. BTW: Bring your own everything". Latterlig.

Anonymkode: 48e92...8a9

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker egentlig finere bryllup, pynting, taler og alt det der. 

Men etter å ha tenkt litt så kunne jeg nok godtatt og kost meg på en grillfest. Vet ikke om jeg hadde sett på det som en bryllups fest, kanskje mere fest. Men jeg tenker why not, gjør som dere ønsker 🙂 Nå til dags er jo alt tradisjonelt kastet ut av vinduet så hvorfor kan man ikke gjøre det med ett bryllup. Men jeg tenker at det er kjempe viktig at dere presiserer at dere ikke ønsker gaver, omså på invitasjon.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Når folk svarer sånn, eller bruker det som argument, så tenker jeg at det bare er en fordekt måte å fortelle omverdenen at man er gjerrig, frekk og utspekulert. Tenk hvis alle skulle invitert på en sånn måte, da. "Vi inviterer dere til vårt bryllup. BTW: Bring your own everything". Latterlig.

Det er jo ikke latterlig og det er ikke snakk om absolutt alt. Jeg får tak i billig mat, men jeg ønsket bare å høre litt før vi setter en dato.

Skrevet
Slitenmamma skrev (23 minutter siden):

Jeg liker egentlig finere bryllup, pynting, taler og alt det der. 

Men etter å ha tenkt litt så kunne jeg nok godtatt og kost meg på en grillfest. Vet ikke om jeg hadde sett på det som en bryllups fest, kanskje mere fest. Men jeg tenker why not, gjør som dere ønsker 🙂 Nå til dags er jo alt tradisjonelt kastet ut av vinduet så hvorfor kan man ikke gjøre det med ett bryllup. Men jeg tenker at det er kjempe viktig at dere presiserer at dere ikke ønsker gaver, omså på invitasjon.  

Ja det er jo sant. Men vi får se hva vi bestemmer oss får. Kanskje vi heller lager en kjempestor gryterett til alle, er jo billig og godt det og😊

AnonymBruker
Skrevet
Julia Sofie skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke latterlig og det er ikke snakk om absolutt alt. Jeg får tak i billig mat, men jeg ønsket bare å høre litt før vi setter en dato.

First Price-bryllup blir sikkert fint. Også så flott at ikke gjestene må stå for absolutt alt, det setter de nok pris på. Det er selvfølgelig helt opp til dere å være et kjipt vertskap, hver sin lyst her i livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

First Price-bryllup blir sikkert fint. Også så flott at ikke gjestene må stå for absolutt alt, det setter de nok pris på. Det er selvfølgelig helt opp til dere å være et kjipt vertskap, hver sin lyst her i livet.

Kjipt vertskap liksom.. er mange som har billige bryllup da. Og hva er galt med First price om vi skal lage maten selv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis dere har et alkoholfritt bryllup,  blir jo det billigere. Vi var i et alkoholfritt bryllup i går. Det var veldig hyggelig bryllup. Kan ikke foreldrene deres være med på å betale? Sånn gjøres det her i vår familie ihvertfall. 

Anonymkode: b839a...44c

Et bryllup for 15 mennesker kan liksom ikke bli så veldig dyrt uansett hvordan man steller det i stand.  Hadde jeg skullet hatt så få ville jeg hatt det på hotell eller restaurant med 3 retters og vin, også heller hatt betalbar etterpå. Tar ikke så lang tid å spare til noe sånt. 

• Liker 4
Skrevet
Julia Sofie skrev (7 minutter siden):

Kjipt vertskap liksom.. er mange som har billige bryllup da. Og hva er galt med First price om vi skal lage maten selv?

Du kan nesten ikke kalle dere selv vertskap om gjestene skal stå for all mat og drikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gifte deg når du vil hvis du ønsker å være gift. Det er ingen lov som sier at du må ha selskap eller fest etterpå. Du kan velge å spise sammen med mannen din og forloverne eller rett og slett ingenting. 

Så hvis det er viktig for deg å gifte deg kan du gjøre det når som helst, og så kan dere invitere til en hyggelig og passende middag eller fest når deres har råd til det. Det innebære at gjestene får mat og drikke - omtrent som i et hvert annet selskap mennesker over 25 holder. 

Anonymkode: fae0b...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke bedt gjester ta med mat selv, men det finnes mange andre måter å gjøre et bryllup på lavbudsjett, men allikevel veldig bra. Det er jo stemninga, omgivelsebe, talene, musikken, dansingen, de gode samtalene osv som gjør at et bryllup blir bra. Et uformelt hagebryllup er drømmebryllup for mange. Å spise 3retters og sitte stivpynta til bords i timesvis er ikke for alle.

Grillbuffet i bryllup er ihvertfall helt topp, det har alltid vært kjempepopulært i de bryllupene jeg har vært i med det. Men kjøp inn maten selv og gi noen som er flinke ansvar som grillkokk. Og kjøp inn drikke nok til maten, så kan heller folk ha med selv medbrakt til festen :) Når det kun skal være 15 stk på festen blir faktisk ikke dette en veldig stor utgift. 

Det går også an å ønske seg penger i gave, hvis dere har dårlig økonomi. Jeg syntes personlig ikke noe om det (elsker å kjøpe gaver til folk😆), men vet mange gjør det. 

Anonymkode: a841d...ae1

• Liker 6
Skrevet
Julia Sofie skrev (4 timer siden):

Men det rare er at jeg spurte om det samme i ei FB gruppe, og der var folk svært positive til spørsmålet mitt.

Er ikke rart i det hele tatt. Folk er finere i målet når man skriver med fult navn og profilbilde. Her, kan man si rett ut at det er teit. 

Men har lest igjennom tråden. Dette er jo bare tull... Du sier du kan få tak i billig grillmat men vil at gjestene skal ta med selv fordi det er dette du ønsker i ditt bryllup? Neh... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å ha et enkelt bryllup og holde kostnadene nede. MEN, det er ikke riktig at gjestene skal stå for mye av kostnadene ved å måtte ha med seg alt av mat og drikke. Min personlige mening er at det er veldig ufint og frekt. 
Hvis det ikke er noe problem for dere å stå for grillmat til de 15 gjestene deres, så syns jeg dere bør gjøre det. 

Anonymkode: d003d...5f8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Julia Sofie skrev (18 timer siden):

Jeg synes hele greia høres kjip og gniten ut. Gjestene skal holde maten, og om du må bidra med noe selv, skal det være billigste sort. Bryllup er - for meg - en festdag, og da slår man til med litt mer enn man gjør til hverdags, eller en lørdagskveld, for den del. Og man holder gjestene sine med mat og drikke. 

But, you do you. Jeg slipper heldigvis å delta på dette.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes hele greia høres kjip og gniten ut. Gjestene skal holde maten, og om du må bidra med noe selv, skal det være billigste sort. Bryllup er - for meg - en festdag, og da slår man til med litt mer enn man gjør til hverdags, eller en lørdagskveld, for den del. Og man holder gjestene sine med mat og drikke. 

But, you do you. Jeg slipper heldigvis å delta på dette.

Jeg skjønner ikke hva som er galt med p be gjestene ta med egen drikke og mat. Vi tenker jo å ha grillbuffet, og da kan folk grille det di selv ønsker. Vi holder gjestene med tilbehør.

AnonymBruker
Skrevet
Julia Sofie skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som er galt med p be gjestene ta med egen drikke og mat. Vi tenker jo å ha grillbuffet, og da kan folk grille det di selv ønsker. Vi holder gjestene med tilbehør.

Dere skal jo ikke «ha grillbuffet» når gjestene tar med all maten selv.

En grillbuffet er et ferdig dekket bord med alt av kjøtt, grønnsaker og diverse tilbehør klart, ferdig grillet. Så plukker gjestene selv. Det du snakker om er at alle gjestene skal komme med hver sin pose med mat som de selv må tilberede. Det er ikke å «ha grillbuffet». Dere byr jo ikke på noen ting, for dere har jo ingenting.

Men ja…jeg tror ikke så veldig på denne tråden uansett. Nyoppstartet bruker, «kontroversielt» tema, gjentar de samme frasene igjen og igjen, kommer med små drypp av ny (og gjerne provoserende) informasjon etterhvert… Sett det før. 

Anonymkode: 039e0...558

• Liker 10
Skrevet
Julia Sofie skrev (26 minutter siden):

Ja gjør det. Men ikke kall det en bryllupsfest og presiser i innbydelse at dere ikke skal ha gave.  Kall det spleisefest. 

AnonymBruker
Skrevet
Julia Sofie skrev (27 minutter siden):

Dere tenker ikke å ha grillbuffet, dere tenker å ha «ta med og grill din egen mat». Slikt er greit i mange sammenhenger, men i ett bryllup er det skikkelig kjipt, iallfall når brudeparet gjør det slik for spare mest mulig selv (og gjestene må stå for store deler av kostnadene). Dere er rett og slett gjerrigknarker. 

Anonymkode: d003d...5f8

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...