Gå til innhold

Bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja deg er greit. Sett i invitasjonen  ta med eget drikke.

Anonymkode: 22706...c5d

😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julia Sofie skrev (4 minutter siden):

Ja vi skal ha det ute og gjestene kan grille selv. Drikken og kakene skal stå kjølig til vi skal servere dette. 

Hvor mange griller har du og hvor mange gjester er det?

Anonymkode: 88953...5d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som ren kaos med mindre dere bare er rundt 10 personer totalt. Lev heller litt billigere noen mnd og kjøp mat til gjestene dine.

Anonymkode: e32ed...65a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange griller har du og hvor mange gjester er det?

Anonymkode: 88953...5d1

Vi blir ca 15 personer(liten familie) så vi kan alltids låne noen griller av familie, venner eller bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som ren kaos med mindre dere bare er rundt 10 personer totalt. Lev heller litt billigere noen mnd og kjøp mat til gjestene dine.

Blir ca 15 gjester tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia Sofie skrev (1 minutt siden):

Blir ca 15 gjester tenker jeg.

Det skal ikke mye penger eller planlegging til for å spandere mat og kaker på 15 personer.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julia Sofie skrev (18 minutter siden):

Ja vi skal ha det ute og gjestene kan grille selv. Drikken og kakene skal stå kjølig til vi skal servere dette. 

Seriøst? Folk skal stå i sine peneste og dyreste klær, og stå å grille selv? Selve bryllup er en stor samling rundt et måltid, det skal være taler m.m - dette kommer ikke til å gå, hvis folk skal grille i kø og sette seg. Da er den første som griller ferdig med å spise, når sistemann er ferdig med grillen. Ser du ikke hvor dumt dette høres ut? 🙈

Gift dere på rådhuset og dra på en litt dyrere ferie isteden. Har man ikke råd til bryllup, da burde man heller ikke invitere til bryllup. Det du snakker om her TS, det er et uformelt spleiselag. Jeg er for at man skal ha sitt egne personlig bryllup, men jeg hadde nok takket "nei" til en slik "bryllups-invitasjon". 

Noe av det store i et bryllup er maten og samlingen rundt måltidet. Dette misser dere totalt. Gjør bryllupet så billig som mulig, lag dekorasjon og pynt selv, men dere må stå for mat og dessert selv, dette kan dere bestille billig fra restauranter, cateringselskap o.l . Da bestiller man forrett, hovedrett og dessert + vin til maten. Kake kan dere også bake selv, eller noen andre kan hjelpe med det. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (4 minutter siden):

Seriøst? Folk skal stå i sine peneste og dyreste klær, og stå å grille selv? Selve bryllup er en stor samling rundt et måltid, det skal være taler m.m - dette kommer ikke til å gå, hvis folk skal grille i kø og sette seg. Da er den første som griller ferdig med å spise, når sistemann er ferdig med grillen. Ser du ikke hvor dumt dette høres ut? 🙈

Gift dere på rådhuset og dra på en litt dyrere ferie isteden. Har man ikke råd til bryllup, da burde man heller ikke invitere til bryllup. Det du snakker om her TS, det er et uformelt spleiselag. Jeg er for at man skal ha sitt egne personlig bryllup, men jeg hadde nok takket "nei" til en slik "bryllups-invitasjon". 

Noe av det store i et bryllup er maten og samlingen rundt måltidet. Dette misser dere totalt. Gjør bryllupet så billig som mulig, lag dekorasjon og pynt selv, men dere må stå for mat og dessert selv, dette kan dere bestille billig fra restauranter, cateringselskap o.l . Da bestiller man forrett, hovedrett og dessert + vin til maten. Kake kan dere også bake selv, eller noen andre kan hjelpe med det. 

Finstasen har di på i kirken, så kan di komme i hva di vil til festen. Da min svigermor giftet seg, gjorde di akkurat det samme, og det ble et vellykket bryllup og en fin fest med masse god mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia Sofie skrev (32 minutter siden):

Vi blir ca 15 personer(liten familie) så vi kan alltids låne noen griller av familie, venner eller bekjente.

Har du helt seriøst ikke råd til å kjøpe inn noe grillmat til gjestene dine? 15 stk?

Anonymkode: d2ef3...bcc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia Sofie skrev (20 minutter siden):

Finstasen har di på i kirken, så kan di komme i hva di vil til festen. Da min svigermor giftet seg, gjorde di akkurat det samme, og det ble et vellykket bryllup og en fin fest med masse god mat og drikke.

Nei dette klarer jeg ikke ta seriøst, beklager. Lyser trolling lang vei 🙃🧌🧌🧌

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du helt seriøst ikke råd til å kjøpe inn noe grillmat til gjestene dine? 15 stk?

Anonymkode: d2ef3...bcc

Det er ikke snakk om hva jeg har råd til eller ikke. Jeg kan få tak i billig grillvarer fra butikken i den bedriften jeg jobber i. Hvor mye tenker du at et bryllup skal koste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (5 minutter siden):

Nei dette klarer jeg ikke ta seriøst, beklager. Lyser trolling lang vei 🙃🧌🧌🧌

Ja vel, men det er det jeg ønsker i mitt bryllup hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, kraftwerk said:

Hva har det å si om man gifter seg på rådhuset å si? 💧 Kirka er ikke bare for rikfolk akkurat, man kan fint gifte seg i kirka si gratis uten å ha bryllupsfest etterpå. Det er om man er kristen eller ei som bestemmer om man velger kristen eller borgerlig vielse, ikke økonomi. 

Anonymkode: a841d...ae1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ta med mat tråd nå igjen

Anonymkode: 5941e...a74

Hva er galt med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia Sofie skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med det? 

Råder deg til å vente med å gifte deg til du er voksen nok til å forstå hva både bryllup og ekteskap innebærer.

Anonymkode: 48e92...8a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råder deg til å vente med å gifte deg til du er voksen nok til å forstå hva både bryllup og ekteskap innebærer.

Ja det syns du vel…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 10.48):

Jeg og min samboer snakker om å gifte oss til neste sommer. Vi ønsker et lite og billig bryllup. Er det da greit å spørr gjestene at di kan ta med den drikken di selv ønsker og gjerne om di vil hjelpe til med mat og kaker?

Anonymkode: 53b69...96d

Du kan jo lese deg igjennom de antall tråder om medbragt som allerede finnes på dette forumet? Der har vel de fleste sagt sin mening om medbragt mat, og der brudeparet lar alle gjestene betale bryllupet for seg. 

Bryllup ser gjerne en fest man ikke betaler annet enn gaven. Festen er DERES gave til de som er med å feirer dere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolleren skrev (1 minutt siden):

Du kan jo lese deg igjennom de antall tråder om medbragt som allerede finnes på dette forumet? Der har vel de fleste sagt sin mening om medbragt mat, og der brudeparet lar alle gjestene betale bryllupet for seg. 

Bryllup ser gjerne en fest man ikke betaler annet enn gaven. Festen er DERES gave til de som er med å feirer dere. 

Jeg opprettet kontoen her på fredag og ville bare ha svar på spørsmålet mitt. I stede rakke folk ned her om hvor galt dette er. Så jeg blir å slette ned kontoen igjen. Kvinneguiden er for negative folk tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julia Sofie skrev (3 minutter siden):

Jeg opprettet kontoen her på fredag og ville bare ha svar på spørsmålet mitt. I stede rakke folk ned her om hvor galt dette er. Så jeg blir å slette ned kontoen igjen. Kvinneguiden er for negative folk tydeligvis.

Bare fordi du ikke får de svarene du ønsker, så betyr ikke det at folk her er negative. Les deg litt opp på hva som er forventet etikette av vertskapet i et bryllup, så skjønner du kanskje litt hvorfor du får de svarene du får her.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...