AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Del Skrevet 23. juli 2022 Jeg og min samboer snakker om å gifte oss til neste sommer. Vi ønsker et lite og billig bryllup. Er det da greit å spørr gjestene at di kan ta med den drikken di selv ønsker og gjerne om di vil hjelpe til med mat og kaker? Anonymkode: 53b69...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 23. juli 2022 #2 Del Skrevet 23. juli 2022 Nei. Har dere ikke råd til å gifte dere så la vær. Kaker er greit å be venner lage men ikke medbragt mat og drikke. Hvis dere ikke skal ha så mange gjester koster det ikke så mange tusen å kjøpe noen kasser med øl og noen trelitere med vin. Mat kan også lages rimelig. Lei et lokale og be kjente mot betaling servere og fordele alkohol. Sett opp et budsjett og regn 4-5 enheter alkohol til middag og 3-4 til fest etterpå. Se etter tilbud og kjøp kaffe, snacks, brus, kjøtt osv på tilbud. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Del Skrevet 23. juli 2022 Troll. Anonymkode: 7a591...d5a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Del Skrevet 23. juli 2022 Nei det er ikke greit. Mat må dere stå for selv. Det samme med velkomstdrink, vin og drikke til maten og alkoholfritt hele kvelden. Men synes det er greit man tar med seg det man vil ha utover dette. Hoveddelen av kakebordet bør dere stå for selv, men takk ja til de som tilbyr seg å ta med noe, de er det alltid noen av. Anonymkode: e32ed...65a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Del Skrevet 23. juli 2022 Jeg mener at det ikke er greit. Skal dere invitere til bryllup så må dere stå for mat og drikke. Har dere ikke råd til det så venter dere med bryllup eller så tar dere det enda enklere. Å be gjester ta med mat, drikke og kaker er helt uhørt. Anonymkode: d003d...5f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Del Skrevet 23. juli 2022 Ta med drikke, mat og kaker er litt voldsomt. Anonymkode: a9b2f...15a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Del Skrevet 23. juli 2022 Jeg har vært i et bryllup der mange av gjestene hadde laget en tapasrett og flere hadde bakt kake. Synes det var et kjempefint bryllup. Anonymkode: a3d2d...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Sofie Skrevet 24. juli 2022 #8 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 11.13): Nei det er ikke greit. Mat må dere stå for selv. Det samme med velkomstdrink, vin og drikke til maten og alkoholfritt hele kvelden. Men synes det er greit man tar med seg det man vil ha utover dette. Hoveddelen av kakebordet bør dere stå for selv, men takk ja til de som tilbyr seg å ta med noe, de er det alltid noen av. Anonymkode: e32ed...65a Har ikke tenkt å ha velkomst drinker da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Del Skrevet 24. juli 2022 Julia Sofie skrev (4 minutter siden): Har ikke tenkt å ha velkomst drinker da. Du skal ikke servere noe som helst....skal alle ta med egne stoler og bord også? Men gave skal du vel ha? Anonymkode: e32ed...65a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Sofie Skrevet 24. juli 2022 #10 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skal ikke servere noe som helst....skal alle ta med egne stoler og bord også? Men gave skal du vel ha? Anonymkode: e32ed...65a Har ikke sagt noe om gaver. Litt rart at her er alle totalt i mot medbrakt mat og drikke, men på en Fb gruppe er alle for medbrakt mat og drikke. Så skjønner at jeg har havnet på feil side.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #11 Del Skrevet 24. juli 2022 Julia Sofie skrev (24 minutter siden): Har ikke sagt noe om gaver. Litt rart at her er alle totalt i mot medbrakt mat og drikke, men på en Fb gruppe er alle for medbrakt mat og drikke. Så skjønner at jeg har havnet på feil side.. Jeg anser meg selv som ganske rundt i kantene når det kommer til hva jeg tenker er innafor i bryllup. Men å måtte ta med mat, drikke og kake? Det synes jeg faktisk blir for mye. Da skal det isåfall være veldig uformelt og heller kalle det for en samling eller noe for å feire at dere er gift. Skal dere ha lokaler? Snakcs til gjestene? Fotograf? Servitører? Ryddehjelp? Bryllup i kirke? Gaveønsker? Pynt? Etc? Hvordan tenker du å gjøre det i praksis? Skal alle ta med til tapasbord? Eller en rett de spiser selv? Jeg vil faktisk tro de færreste tenker det er innafor å måtte ta med alt av mat, drikke og dessert selv. Det finnes masse andre gode løsninger på å gjøre et bryllup rimlig. Anonymkode: a9b2f...15a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Sofie Skrevet 24. juli 2022 #12 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg anser meg selv som ganske rundt i kantene når det kommer til hva jeg tenker er innafor i bryllup. Men å måtte ta med mat, drikke og kake? Det synes jeg faktisk blir for mye. Da skal det isåfall være veldig uformelt og heller kalle det for en samling eller noe for å feire at dere er gift. Skal dere ha lokaler? Snakcs til gjestene? Fotograf? Servitører? Ryddehjelp? Bryllup i kirke? Gaveønsker? Pynt? Etc? Hvordan tenker du å gjøre det i praksis? Skal alle ta med til tapasbord? Eller en rett de spiser selv? Jeg vil faktisk tro de færreste tenker det er innafor å måtte ta med alt av mat, drikke og dessert selv. Det finnes masse andre gode løsninger på å gjøre et bryllup rimlig. Anonymkode: a9b2f...15a Det jeg tenker er å ha grillbufet. Da kan folk ta med det di vil av mat og drikke. Brus og vann står vi får. Gaver er ikke noe vi må ha, det er gave nok at folk kommer til vårt bryllup og feirer sammen med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. juli 2022 #13 Del Skrevet 24. juli 2022 Julia Sofie skrev (2 minutter siden): Det jeg tenker er å ha grillbufet. Da kan folk ta med det di vil av mat og drikke. Brus og vann står vi får. Gaver er ikke noe vi må ha, det er gave nok at folk kommer til vårt bryllup og feirer sammen med oss. Hvordan skal det organiseres? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. juli 2022 #14 Del Skrevet 24. juli 2022 Julia Sofie skrev (45 minutter siden): Har ikke sagt noe om gaver. Litt rart at her er alle totalt i mot medbrakt mat og drikke, men på en Fb gruppe er alle for medbrakt mat og drikke. Så skjønner at jeg har havnet på feil side.. Gaver kan du ikke forvente. Det sier seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Sofie Skrevet 24. juli 2022 #15 Del Skrevet 24. juli 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Gaver kan du ikke forvente. Det sier seg selv. Jeg forventer ingenting. Men jeg skjønner ikke hva som er galt med medbrakt mat. Vi tenker å ha en grillbuffet som folk kan ta med den grillmaten di selv ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Sofie Skrevet 24. juli 2022 #16 Del Skrevet 24. juli 2022 Djungelvrål skrev (3 minutter siden): Hvordan skal det organiseres? Vi har ikke tenkt på det enda. Vi holder bare på å diskutere dette og har ikke avklart noen dato foreløpig. Men jeg ville bare finne et sted hvor jeg kunne høre hva folk mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #17 Del Skrevet 24. juli 2022 Julia Sofie skrev (6 minutter siden): Det jeg tenker er å ha grillbufet. Da kan folk ta med det di vil av mat og drikke. Brus og vann står vi får. Gaver er ikke noe vi må ha, det er gave nok at folk kommer til vårt bryllup og feirer sammen med oss. Skal dere ha det ute? Skal dere stå for tilbehør? Skal de grille maten selv? Hvordan skal alle kakene og drikken oppbevares? Er det veldig lite med kun nære venner/familie og uformelt kan det jo fungere. Men ville fortsatt stått for drikke og dessert selv. Og være veldig tydelig på at dette er i stede for gaver. Anonymkode: a9b2f...15a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #18 Del Skrevet 24. juli 2022 Julia Sofie skrev (4 minutter siden): Jeg forventer ingenting. Men jeg skjønner ikke hva som er galt med medbrakt mat. Vi tenker å ha en grillbuffet som folk kan ta med den grillmaten di selv ønsker. Det er jo ikke bare medbrakt mat, men også drikke og dessert. Anonymkode: a9b2f...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #19 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 10.48): Jeg og min samboer snakker om å gifte oss til neste sommer. Vi ønsker et lite og billig bryllup. Er det da greit å spørr gjestene at di kan ta med den drikken di selv ønsker og gjerne om di vil hjelpe til med mat og kaker? Anonymkode: 53b69...96d Ja deg er greit. Sett i invitasjonen ta med eget drikke. Anonymkode: 22706...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Sofie Skrevet 24. juli 2022 #20 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal dere ha det ute? Skal dere stå for tilbehør? Skal de grille maten selv? Hvordan skal alle kakene og drikken oppbevares? Er det veldig lite med kun nære venner/familie og uformelt kan det jo fungere. Men ville fortsatt stått for drikke og dessert selv. Og være veldig tydelig på at dette er i stede for gaver. Anonymkode: a9b2f...15a Ja vi skal ha det ute og gjestene kan grille selv. Drikken og kakene skal stå kjølig til vi skal servere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg