Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/aina-42-har-cp-nektet-alkoholservering/76704126

Her holder jeg med utestedet, det kan da ikke koste henne så mye å ta med den erklæringen i veska vel? Bare ta den med og la den ligge der for sikkerhets skyld!

Kjipt å risikere å servere en overstadig dritings person, fordi de ikke er sikker på om hun har en lidelse eller ikke. Hun kan jo ikke forvente at de skal stole på henne fordi hun er en 42 år gammel dame. Herregud for noe tull! 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ikke kreve legeerklæring. Skjønner godt hun blir forbanna. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg leste denne, og ble litt overrasket over mengden disse folkene drakk. Det stod at de hadde fått 4 shots. Han burde nektet å servere alle disse damene, ikke bare den ene. Det er ikke normalt å ta 4 shots. Harryopplegg!

• Liker 2
Skrevet
Olaug Olsen skrev (3 minutter siden):

Jeg leste denne, og ble litt overrasket over mengden disse folkene drakk. Det stod at de hadde fått 4 shots. Han burde nektet å servere alle disse damene, ikke bare den ene. Det er ikke normalt å ta 4 shots. Harryopplegg!

Enig, jeg reagerte også på dette. 

Nå kan det jo faktisk hende at damen faktisk var for full ut i fra utestedets standarder. Den tanken virker det ikke som om har slått dem?

Her i byen er det et utested som ikke serverer folk som på noe som helst måte er synlig beruset. De er superstrenge. Nabostedet serverer «alt». Kanskje dette utestedet la seg på en veldig streng linje….

• Liker 6
Skrevet
parmanoia skrev (7 minutter siden):

De kan ikke kreve legeerklæring. Skjønner godt hun blir forbanna. 

Hadde jeg hatt en diagnose som gjorde at jeg så ut som og oppførte meg som jeg kunne vært full, hadde jeg så klart hatt med meg legeerklæring for sikkerhets skyld. De som jobber på utested har et ansvar, og man kan ikke ture fram og forvente at alle forstår ens situasjon.

Olaug Olsen skrev (5 minutter siden):

Veldig enig med deg!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet
Olaug Olsen skrev (9 minutter siden):

mingus skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg hatt en diagnose som gjorde at jeg så ut som og oppførte meg som jeg kunne vært full, hadde jeg så klart hatt med meg legeerklæring for sikkerhets skyld. De som jobber på utested har et ansvar, og man kan ikke ture fram og forvente at alle forstår ens situasjon.

Veldig enig med deg!

Veldig enig, med dere begge.

Skrevet
Sirah skrev (2 minutter siden):

Enig, jeg reagerte også på dette. 

Nå kan det jo faktisk hende at damen faktisk var for full ut i fra utestedets standarder. Den tanken virker det ikke som om har slått dem?

Her i byen er det et utested som ikke serverer folk som på noe som helst måte er synlig beruset. De er superstrenge. Nabostedet serverer «alt». Kanskje dette utestedet la seg på en veldig streng linje….

Det holder jeg med dem i, da jeg pleide å gå på byen før fikk vi ofte beskjed om å ta en runde rundt kvartalet om vi satt og hang eller var overstadig beruset, det er ikke så bra å sitte på et utested i den tilstanden. Harry som hun andre sa.

• Liker 1
Skrevet
mingus skrev (Akkurat nå):

Det holder jeg med dem i, da jeg pleide å gå på byen før fikk vi ofte beskjed om å ta en runde rundt kvartalet om vi satt og hang eller var overstadig beruset, det er ikke så bra å sitte på et utested i den tilstanden. Harry som hun andre sa.

Helt enig med deg. 

Bedre å måtte hoppe over en servering enn å ende opp drita. 

Det er alltid kjipt å bli nektet servering, men bartenderen gjorde nok bare jobben sin. De ble jo nektet en annen plass også, så mulig han hadde helt rett. Kjipt for henne om det ikke stemte, men bra at de er strenge. 

• Liker 3
Skrevet
mingus skrev (24 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/aina-42-har-cp-nektet-alkoholservering/76704126

Her holder jeg med utestedet, det kan da ikke koste henne så mye å ta med den erklæringen i veska vel? Bare ta den med og la den ligge der for sikkerhets skyld!

Kjipt å risikere å servere en overstadig dritings person, fordi de ikke er sikker på om hun har en lidelse eller ikke. Hun kan jo ikke forvente at de skal stole på henne fordi hun er en 42 år gammel dame. Herregud for noe tull! 

Jeg er delvis enig. Det jeg støtter henne i er at hun opplevde det som ydmykende måten hun fikk beskjeden på. Flere har vel sikkert opplevd slike dørvakter som gjerne annonserer så høyt som mulig at man ikke får servert mer og/eller at man må skjerpe seg på en eller annen måte. Enkelte vektere fremstår som lærere fra 1800 tallet på steroider, endelig en mulighet til å få vist litt myndighet ( mot ei dame på 42 med CP )

Hvordan man gjør ting har som regel veldig mye å si.

• Liker 5
Skrevet

Pinlig sak. Ikke for utestedet da.

• Liker 2
Skrevet
Sirah skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg. 

Bedre å måtte hoppe over en servering enn å ende opp drita. 

Det er alltid kjipt å bli nektet servering, men bartenderen gjorde nok bare jobben sin. De ble jo nektet en annen plass også, så mulig han hadde helt rett. Kjipt for henne om det ikke stemte, men bra at de er strenge. 

Ikke sant. Det blir nesten som at de som ser veldig unge ut (ikke et handicap da, men noe de ikke kan noe for) blir forbanna på meg for at jeg spør dem om leg når de skal kjøpe øl.

De vet selv de ser unge ut, men nekter likevel å ta med seg bevis på butikken for de er født på 90tallet og regner med at kassadama skal vite dette.

Problemet hadde vært løst om de bare hadde tatt med seg ID så hadde ikke jeg nektet å selge de ølene som de i tillegg valgte å handle 3 min før ølsalget stengte, for så å sende den øktørste typen ned med ID hennes og en drapstrussel til meg 🤣

Folk er så skutt i hodet avogtil, ta med bevis, for ikke alle vet hvem du er faktisk! 😀

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer an på selvtillit. De gangene jeg har blitt nektet mer drikke er fordi jeg har hatt skikkelig dårlig selvtillit. 😬 

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Jeg er delvis enig. Det jeg støtter henne i er at hun opplevde det som ydmykende måten hun fikk beskjeden på. Flere har vel sikkert opplevd slike dørvakter som gjerne annonserer så høyt som mulig at man ikke får servert mer og/eller at man må skjerpe seg på en eller annen måte. Enkelte vektere fremstår som lærere fra 1800 tallet på steroider, endelig en mulighet til å få vist litt myndighet ( mot ei dame på 42 med CP )

Hvordan man gjør ting har som regel veldig mye å si.

Ja det kan jeg være enig i. Men altså, for et halvt liv siden skulle jeg inn på byen i verste pollensesongen i april, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk komme inn for jeg var skyhøy, helt rød i øynene. De hadde sett meg med jointen. Den jointen var en Marlboro, den. De tok jo bare en vurdering, en veldig feil en da, men sånn er det avogtil og jeg skjønner siden jeg så ut som jeg gjorde.

Jeg kunne jo gått til avisa jeg og, men jeg vet de har så mange folk ut og inn, sløvet av alkohol, stor pågang og høyt lydnivå, og man må jo bare ta en vurdering der og da - sikkert ikke kveldens første heller, så da er man litt kort og streng kanskje. 

Men å gå til avisen.. det blir så sutrete. Spesielt når dette kunne blitt unngått med å ta med seg et lite papir og ferdig med det. 🙂

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig veldig kjedelig opplevelse, men jeg forstår utestedets reaksjon også. Det er tross alt mange fulle mennesker som prøver seg på unnskyldninger og å lure vaktene, og utestedet risikerer tross alt straff om de fortsetter å skjenke fulle folk. 

Samtidig skjønner jeg at hun reagerer på dårlig behandling, og der har nok veldig mange utesteder og vakter en vei å gå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...