Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ok?

Ser flere bare går med vognen mens babyen skriker til den sovner. Hvorfor ikke ta den opp?

Er det ok å la den skrike alene i vogn til den sovner?

Anonymkode: b3ba4...f96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk kjenner sin egen unge og har for alt du vet prøvd å ta den opp, ammet, gitt flaske, mat etc. Det kan hende de har dårlig tid, eller bare vil komme seg hjem. Ungen overlever nok, jeg tenker at din jobb blir å passe på deg selv. 

Anonymkode: a06f5...764

• Liker 20
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ok?

Ser flere bare går med vognen mens babyen skriker til den sovner. Hvorfor ikke ta den opp?

Jeg ser det ikke så ofte (i Oslo), men hver gang jeg hører hysterisk gråt fra vogn, og da mener jeg intenst hysterisk, så er det stort sett besteforeldre som triller. Virker som de fleste foreldre plukker opp før det går så langt. Jeg selv plukker alltid opp ved gråt og putter i sele/balanserer barnet på armen mens jeg triller.

Anonymkode: 2c229...de1

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i faen mener du at man skal få vogna med seg hjem da? Så det ER faktisk folk som deg som blikker og dømmer, der man prøver å få med seg babyen hjem i solsteika uten å ville ta den opp for da risikerer man å få den solbrent. Den skriker og skriker i vogna, men roer seg ned med en gang man tar den opp ja. Føler folk ser på meg som en barnemishandler, jeg trøster og stryker babyen mens den ligger i vogna men prøver å trille fort hjem, prøver å ta babyen opp og triller med en arm, mens ungen slenger seg fram og tilbake, risikerer å slenge seg selv i bakken siden jeg kun holder med en arm, og må ned i vogna for å skrike igjen.

Derfor har jeg latt vogna stå en måneds tid nå, det blir bare hyling, og bedrevitende folk med stygge blikk klarer ikke å ta til seg øynene og passe sine egne saker. 

• Liker 8
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (Akkurat nå):

Hvordan i faen mener du at man skal få vogna med seg hjem da? Så det ER faktisk folk som deg som blikker og dømmer, der man prøver å få med seg babyen hjem i solsteika uten å ville ta den opp for da risikerer man å få den solbrent. Den skriker og skriker i vogna, men roer seg ned med en gang man tar den opp ja. Føler folk ser på meg som en barnemishandler, jeg trøster og stryker babyen mens den ligger i vogna men prøver å trille fort hjem, prøver å ta babyen opp og triller med en arm, mens ungen slenger seg fram og tilbake, risikerer å slenge seg selv i bakken siden jeg kun holder med en arm, og må ned i vogna for å skrike igjen.

Derfor har jeg latt vogna stå en måneds tid nå, det blir bare hyling, og bedrevitende folk med stygge blikk klarer ikke å ta til seg øynene og passe sine egne saker. 

Bæresele/sjal og solhatt? Er jo ikke såå vanskelig å ha et barn på armen og trille. De er så lette når de er helt små og når de er større så kan de lenes mot styret så man får stabilisert vogna bedre. Aldri hatt problem med det

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bæresele/sjal og solhatt? Er jo ikke såå vanskelig å ha et barn på armen og trille. De er så lette når de er helt små og når de er større så kan de lenes mot styret så man får stabilisert vogna bedre. Aldri hatt problem med det

Så bra for deg da 

Anonymkode: 18978...022

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min hater alt som heter sjal og sele, og skriker enda verre oppi det :)  Det er ubetydelig om DU har hatt et problem eller ikke, ingen babyer er like, og min har alltid hatt ekstremt sterke ryggmuskler og slenger seg som sagt fram og tilbake, så det er ikke forsvarlig å bære henne på en arm med bare halv kontroll.

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet

Så bra for deg da 

Anonymkode: 18978...022

Haha ja ikke sant 😄 gratulerer med dagen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, har du barn TS? 😅

Anonymkode: 34a41...36c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (1 minutt siden):

Min hater alt som heter sjal og sele, og skriker enda verre oppi det :)  Det er ubetydelig om DU har hatt et problem eller ikke, ingen babyer er like, og min har alltid hatt ekstremt sterke ryggmuskler og slenger seg som sagt fram og tilbake, så det er ikke forsvarlig å bære henne på en arm med bare halv kontroll.

Om hun ikke liker sele (noe min egentlig ikke gjør, jeg bærer på armen) så er hoftepute et godt alternativ når baby er 5-6mnd pluss. Da har du kontroll med en arm. 

image.thumb.jpeg.1b5a7029cd835e649ec65e5578c144c9.jpeg

Skrevet

Fordi babyer gråter mye...det kan være refluks, trette, sulten, vondt i magen, bleie, oppmerksomhet, lyder, lys..you name it.

Innimellom må man la babyen gråte...men kan ikke plukke den opp hver gang den gråter. Prøv å gå en tur ti butikken med vogna i den ene hånden og bære baby i den andre.

Det er helt normalt at babyen gråter i vognene. De ofte bare 1 dag til kanskje 5 mnd...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om hun ikke liker sele (noe min egentlig ikke gjør, jeg bærer på armen) så er hoftepute et godt alternativ når baby er 5-6mnd pluss. Da har du kontroll med en arm. 

image.thumb.jpeg.1b5a7029cd835e649ec65e5578c144c9.jpeg

Joda takk for tips, men jeg vet det er noe som går seg til og har allerede nok av alskens babyutstyr jeg får bruk for 1-2 ganger. 🙂 Det beste er bare å la skrikende vogner passere og vite at det er veldig normalt, vanligvis fordi foreldrene bare prøver å komme seg desperat fra A til B, ikke fordi de driter i ungen og lar den skrike 😅

Beklager hvis jeg ble i overkant engasjert og provosert iallfall, men det er forferdelig å gå ut og trodde du skulle ta en koselig tur med babyen og så ender det opp med torturskriking og masse fremmede folk som kikker stygt på deg.. det går inn på meg og jeg har fått midlertidig trilleangst for jeg orker ikke forholde meg til andre folks meninger om min bråkete vogn. 😵

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hehe, har du barn TS? 😅

Anonymkode: 34a41...36c

Jepp! 2 🙂 

Lar de aldri hylskrike i vogn.

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (25 minutter siden):

Joda takk for tips, men jeg vet det er noe som går seg til og har allerede nok av alskens babyutstyr jeg får bruk for 1-2 ganger. 🙂 Det beste er bare å la skrikende vogner passere og vite at det er veldig normalt, vanligvis fordi foreldrene bare prøver å komme seg desperat fra A til B, ikke fordi de driter i ungen og lar den skrike 😅

Beklager hvis jeg ble i overkant engasjert og provosert iallfall, men det er forferdelig å gå ut og trodde du skulle ta en koselig tur med babyen og så ender det opp med torturskriking og masse fremmede folk som kikker stygt på deg.. det går inn på meg og jeg har fått midlertidig trilleangst for jeg orker ikke forholde meg til andre folks meninger om min bråkete vogn. 😵

Og jeg mener ikke folk som er på vei hjem osv.

Jeg så en pappa som trillet rundt i en park, rundt og rundt på en baby som skrek og skrek og skrek, i et helt rolig tempo.

Skrevet

Jeg så en pappa som trillet rundt i en park, rundt og rundt på en baby som skrek og skrek og skrek, i et helt rolig tempo.

Og hva er problemet med dette?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er problemet med det?

Babyen var helt sikkert trøtt, så far prøvde å få barnet til å sove.

Anonymkode: 1feb7...77a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ok?

Fordi hvis jeg tar opp ungen må jeg begynne leggingen på nytt. Jeg tar derimot opp babyen om det går over til en annen type gråt (hører forskjell på innsovningsgråt og annen type gråt (ubehag/sult/etc))

Mange babyer skriker når de skal sove, det er barnets måte å selvregulere på. Det kan være det gråter for å fordøye inntrykk, fordi det er overtrøtt, fordi det nærmer seg innsovningen, fordi det forstår at nå sovner det og skal separeres fra omsorgspersonen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er problemet med det?

Babyen var helt sikkert trøtt, så far prøvde å få barnet til å sove.

Anonymkode: 1feb7...77a

Ja det er jo nettopp det, mange hyler noe helt jævlig når de er så trøtte de ikke vet hvor de skal gjøre av seg, da er det bedre å trille videre enn å ta opp babyen og gire den våken igjen 🙂

• Liker 10
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Djeez, ro deg NED. Ts stilte bare et spørsmål.

• Liker 3
Skrevet
Mnjah skrev (Akkurat nå):

Djeez, ro deg NED. Ts stilte bare et spørsmål.

😭 Trenger ikke gnåle til meg i CAPS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...