AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Dette spørsmålet dukket opp i vennegjengen her- en venninne av en venninne hørte det, og vi lurer litt på om det er noe dere har hørt om før/om det er vanlig? Her er det visst sånn at om noen i klubben (uavhengig av grunn) får bildet sitt i lokalavisen eller kan sees på lokal-TV osv så må de betale en bot til klubbkassen. Det er snakk om en liten klubb-i en liten kommune, ikke akkurat eliteserie for å si det sånn… jeg har aldri hørt om en sånn praksis i småklubber før, men så har jeg heller aldri spilt herrefotball heller! 🤣 Anonymkode: 4fc82...a84
Kjetil E Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette spørsmålet dukket opp i vennegjengen her- en venninne av en venninne hørte det, og vi lurer litt på om det er noe dere har hørt om før/om det er vanlig? Her er det visst sånn at om noen i klubben (uavhengig av grunn) får bildet sitt i lokalavisen eller kan sees på lokal-TV osv så må de betale en bot til klubbkassen. Det er snakk om en liten klubb-i en liten kommune, ikke akkurat eliteserie for å si det sånn… jeg har aldri hørt om en sånn praksis i småklubber før, men så har jeg heller aldri spilt herrefotball heller! 🤣 Anonymkode: 4fc82...a84 Har aldri hørt om det for å komme i avisa. Men er ganske vanlig med slike "bøter" for alskens brudd. For eks, komme forsent til trening. Brudd på mobilregler osv. Heller ikke uvanlig med en liten bot hvis noen slår tunnell på deg. Har som sagt ikke hørt om bot for generelt å komme i media, men ganske vanlig hvis kommer i media som representant for klubben så er det regler for hva du skal ha på deg. Og hvis du ikke følger de så for du bot. Det normale er at slike bøter går til en felles kasse som brukes til noe koselig for hele laget. Være seg en fest eller lignende for eks.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Det er vanlig i hockey i hvert fall. Der er det egen domstol, typ en gang i måneden, hvor det er en dommer som avgjør straffen og om det blir straff. Den tiltalte får mulighet til å forsvare seg. Det blir utdelt bøter for mange forskjellige ting og bøtekassa går til et bestemt formål på slutten av sesongen. Anonymkode: e014d...ab6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Kjetil E skrev (14 minutter siden): Har aldri hørt om det for å komme i avisa. Men er ganske vanlig med slike "bøter" for alskens brudd. For eks, komme forsent til trening. Brudd på mobilregler osv. Heller ikke uvanlig med en liten bot hvis noen slår tunnell på deg. Har som sagt ikke hørt om bot for generelt å komme i media, men ganske vanlig hvis kommer i media som representant for klubben så er det regler for hva du skal ha på deg. Og hvis du ikke følger de så for du bot. Det normale er at slike bøter går til en felles kasse som brukes til noe koselig for hele laget. Være seg en fest eller lignende for eks. Bare for å oppklare litt; Her er det ikke bøter for ting som skjer under kamp/trening, men i privatsfæren. Feks- et klubbmedlem var synlig i et oppslag i avisen i forbindelse med 17-mai, der journalisten hadde tatt bilde av barnetoget og han som pappa var med, og vipps- penger til klubben. Det samme skjedde vist når et annet klubbmedlem giftet seg og de hadde bildet i lokalavisa sammen med andre jubilanter og bursdagshilsener… Anonymkode: 4fc82...a84
Kjetil E Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare for å oppklare litt; Her er det ikke bøter for ting som skjer under kamp/trening, men i privatsfæren. Feks- et klubbmedlem var synlig i et oppslag i avisen i forbindelse med 17-mai, der journalisten hadde tatt bilde av barnetoget og han som pappa var med, og vipps- penger til klubben. Det samme skjedde vist når et annet klubbmedlem giftet seg og de hadde bildet i lokalavisa sammen med andre jubilanter og bursdagshilsener… Anonymkode: 4fc82...a84 Det har jeg ALDRI hørt om. Høres veldig merkelig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 Ja, det har jeg hørt om. Har en kollega som spiller på herrelaget i bygda. Tror de spiller i 4.divisjon. De får "bot" når de kommer i lokalavisa, og må da betale inn til lags-kassa. Laget bruker pengene på noe gøy på slutten av sesongen. Anonymkode: 062e3...a4e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det har jeg hørt om. Har en kollega som spiller på herrelaget i bygda. Tror de spiller i 4.divisjon. De får "bot" når de kommer i lokalavisa, og må da betale inn til lags-kassa. Laget bruker pengene på noe gøy på slutten av sesongen. Anonymkode: 062e3...a4e Men dette gjelder når de er omtalt i avisa ifm fotballen. Min kollega er spiss og scorer endel mål. Da er det ofte han det er bilde av når kampene blir omtalt i avisa. Min kollega må da betale. Han får ikke "bot" om det er bilde som gjelder andre ting. Anonymkode: 062e3...a4e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #8 Skrevet 23. juli 2022 Hvorfor???? 🤷♀️ Det motiverer ikke akkurat til å gjøre en eksta innsats for klubben hvis til og med det å skåre mål og ende i avisen gir bot. Burde da heller vært omvendt. Anonymkode: 49fed...a30 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 Hadde meld meg kjapt ut av en slik klubb 🤣 Anonymkode: cd6e4...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #10 Skrevet 23. juli 2022 Helt normalt med bøter. I mannens klubb er det bot for å komme for sent, glemme ting osv. og bot for å ikke ha fått bot. Pengene samles og brukes til noe felle gøy når sesongen er slutt (type en reise). Anonymkode: cdf10...4c8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 Ja, helt normalt. Hilsen kvinne i mannsdominert idrettsmiljø. Det skal være en morsom greie, og det er det faktisk også. Anonymkode: bf290...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 22.31): Helt normalt med bøter. I mannens klubb er det bot for å komme for sent, glemme ting osv. og bot for å ikke ha fått bot. Pengene samles og brukes til noe felle gøy når sesongen er slutt (type en reise). Anonymkode: cdf10...4c8 Men får de bøter for ting som skjer på privaten? Det er det som er tilfellet her… Anonymkode: 4fc82...a84
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men får de bøter for ting som skjer på privaten? Det er det som er tilfellet her… Anonymkode: 4fc82...a84 JAA! Som sagt! Hva som utløser bøter og størrelsen på bota varierer fra klubb til klubb! Dessuten kan det være hemmelige regler, regler som bare gjelder for noen, nye regler, glemte regler, osv. Helt umulig system som man er "nødt" til å bryte en eller annen gang og dermed må bidra til kassa. Utenforstående vet ikke alltid alle regler i alle klubber! Anonymkode: e014d...ab6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): JAA! Som sagt! Hva som utløser bøter og størrelsen på bota varierer fra klubb til klubb! Dessuten kan det være hemmelige regler, regler som bare gjelder for noen, nye regler, glemte regler, osv. Helt umulig system som man er "nødt" til å bryte en eller annen gang og dermed må bidra til kassa. Utenforstående vet ikke alltid alle regler i alle klubber! Anonymkode: e014d...ab6 Ok… det var helt ukjent for meg, og de andre i vennegjengen, det var derfor jeg spurte.. Anonymkode: 4fc82...a84
Fruktninja Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Brorsan fortalte akkurat at der han bor så har de lignende regler i håndballklubben (de spiller i 5. divisjon om jeg husker riktig). De har en del bøter som går på bekledning/diett i privatsfæren (eksempel at de bli sett med «feil farge» på tøy, eller at de har handlet «ulovlig» mat), i tillegg til sportslige bøter… Det er teknisk sett frivillig å akseptere opplegget med bøter, men aksepterer du ikke får du ikke spille kamper….
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå