Gå til innhold

Hadde du vært redd for å flytte inn i et dødsbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal det nå, er redd for spøkelser selv om jeg egentlig ikke tror på sånt. Regner jo med det har dødd folk nesten uansett hvor man bor. Tenker dere over sånt?

Anonymkode: 4d909...3e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt tanken på å flytte inn et sted noen har dødd, men ikke fordi jeg er redd for eller tror på spøkelser. Det er mer fordi det er litt ekkelt å tenke på

Anonymkode: 8da39...ef8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🤣

Anonymkode: b04ca...ce8

• Liker 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Om det var naturlig dødsfall, kunne jeg fint flyttet inn, men om noen hadde blitt drept i det huset ville jeg syns det var uhyggelig å bo der, så der ville jeg ikke bod.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, spøkelser finnes ikke. Ville ikke tenkt på det.

Anonymkode: 87f19...ce2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bestill en bunt med tørket hvit salvie, tenn på og blås ut så det bare ryker av den, så går du rundt og "renser" huset. 

Anonymkode: 40a5f...e40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde du tenkte på mangler! Jeg har stort sett bare bodd i bygg fra 1960 eller tidligere så legger til grunn at noen har dødd der på et eller annet tidspunkt. Det bekymrer meg ikke. Derimot tenker jeg det er mer risikabelt å kjøpe bolig fra et dødsbo siden arvingene jo ikke har kunnskap om alt som kan være feil med huset, når ulike bygningsdeler sist ble skiftet ut/reparert etc.

Anonymkode: 1f7d1...86f

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukt. Muligens må man skifte ut gulv og vegger for å få vekk lukt, så det ville ha innebært litt oppussing. 

Spøkelser du tenker på? Det går fint, de finnes overalt uansett nytt eller gammelt hus.

Anonymkode: 243d8...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med flytte inn i dødsbo? Dødsbo er jo alt en avdød etterlater seg, ikke nødvendigvis en bolig. 

Anonymkode: 5cd06...381

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange tilfeller der man aldri får vite sånt. 

Min venninne kjøpte et hus for noen år siden, og der visste jeg med sikkerhet at det hadde dødd to stykker. Det visste ikke hun før etter at jeg sa at jeg kjente de som bodde der på tidlig 2000-tallet. Begge døde en naturlig død, altså ingenting kriminelt i bildet. :)

Anonymkode: 53ed2...f0f

Skrevet

Min grandtante døde hjemme i sin egen stue, vi overtok huset og flyttet inn et par måneder senere. Tanken streifet meg aldri at det skulle være noe problem. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Leiligheten min var et dødbo når jeg kjøpte den for 4 år siden. Var en stor mørk flekk på gulvet ved siden av det sengen hadde stått. Aner ikke om det var der hun døde 😅 Det var itillegg masse døde melbiller eller noe sånt på kjøkkenet og hele leiligheten luktet innestengt og gammelt 🙈 det var mugg flere steder under gulvet men hele leiligheten ble totalrenovert og er i tipp topp stand nå. Aldri opplevd noe ubehagelig her 😊 selv om jeg kan være en smule husredd og overtroisk på natten 🤪😂😂

Anonymkode: 11337...15b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer ann på. Var det naturlig død og vedkommende ble begravet fort osv så hadde det ikke gjort noe. Er det derimot noen enslige som har ligget død lenge i huset før folk fant ut av det så hadde jeg ikke likt det, heller ikke om det er snakk om drap.

Vi skal jo alle dø en dag, men ville ikke beholdt sofaen vedkommende har sovnet inn på foreksempel 🙄

Anonymkode: dcc15...1f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet du sikkert at personen døde i hjemmet? De fleste dør vel på sykehjem e.l i dag. Så at det er et dødsbo kan jo gjøre det billigere å kjøpe, for pårørende må noen ganger få det solgt fort. 

Anonymkode: 7c0d7...357

• Liker 4
Skrevet

Vi kjøpte dødsbo. Eier døde imidlertid på sykehjemmet. Er ihvertfall ingen onde ånder her....

• Liker 1
Skrevet

Nei for personen som bodde der før, dør som regel ikke hjemme. De dør som regel på sykehus eller sykehjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke flyttet inn hvis jeg visste at akkurat på dette rommet har noen tatt selvmord eller blitt drept. Ikke pga spøkelser, men fordi jeg kunne ha tenkt på det, sett det for meg. 

Var på visning i et dødsbo en gang (vet ikke om eier døde akkurat i leiligheten), det var så skittent og trist og stinket skikkelig. Jeg ble deprimert av å gå inn der. Nå var det jo et oppussingsobjekt, så mulig jeg hadde tenkt null på det etter en totalrenovering. Men jeg holdt på å snu i døra på visning pga den tunge atmosfæren der, det var liksom død i veggene. Var helt uaktuelt å kjøpe.

Anonymkode: 08383...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Har vedkommende dødd av alderdom, ville jeg vært litt redd for lukt. Hvis vedkommende hadde dødd en voldsom død type drap eller selvdrap, hadde jeg synes det var litt ubehagelig. Jeg tror ikke på spøkelser, men kan ofte føle at noen står bak meg og lignende, og jeg tror det ville blitt forsterket av det.

Jeg tenker for øvrig det hver eneste gang jeg går forbi et hus i nabolaget vårt. En familie har flyttet inn i et hus hvor et tenåringsbarn ble brutalt myrdet for mange år siden. Lurer på om de vet det og hvilke tanker de har rundt det. 

Anonymkode: 154af...486

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge huset var i god stand og jeg hadde all nødvendig informasjon, så ville det ikke plaget meg i det hele tatt, nei.

Anonymkode: b0a70...283

Gjest Ghostface
Skrevet

Nei, det hadde gjort et bosted mer interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...