Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en samboer som svarer når han gidder.

Jeg kan spørre, hva skal vi ha til middag, han snur seg rundt og setter seg på mobilen. Ingen svar.

Sener spør han om jeg har kommet på noe.. 

Han kan starte en samtale, og da jeg svarer snur han seg og går eller ser ned i mobilen, eller vandrer over på noe annet.

Han er rett og slett ikke interessert i hva jeg har og si.

Noen samtaler deltar han i, men jeg vet aldri hvilken og om jeg starter en vet jeg ikke om jeg får svar eller når han ser ned i mobilen igjen og ikke svarer.

I går sa jeg noe, han ignorerte meg fullstendig. Så gikk det 5 min og han snakket til meg, jeg sa da jeg gidder ikke svare deg siden du stadig ignorer meg. Å herre nei, jeg bare så på noe på mobilen... som vanlig. 

Direkte frekk og uhøflig være måte spør du meg. Dette er blitt verre og verre. Vi har 5 år bak oss.

Hvordan håndterer jeg dette best?

Dette skjer så mangen ganger for dagen at jeg begynner og mistrives.

Anonymkode: 8538e...5c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han hørselsproblemer? 

Anonymkode: 66af9...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har han hørselsproblemer? 

Nei, den har han faktisk sjekket.

Bare gidder ikke svare halvparten av tiden.

Mobilen er nok det største problemet vil jeg tro

Ts

Skrevet

En samtale begynner vel å bli på sin plass. Da om at en eller annen tilfeldig hendelse i en av ørten feeds er viktigere enn deg. For det er hva det koker ned til dersom mobilen er valget over deg.

Jeg vet hvordan jeg hadde håndtert slikt, men det hele kommer jo an på hva slags person du er i konfliktsløsing. Og gitt at dere har fem år bak dere og han driver slik så er dette noe du i all hovedsak ikke har sett som et problem da dette nok ikke er nytt. I all rettferdighets navn burde du da ha en god forklaring for ham hvorfor dette nå "plutselig" har blitt et problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, nisselue said:

En samtale begynner vel å bli på sin plass. Da om at en eller annen tilfeldig hendelse i en av ørten feeds er viktigere enn deg. For det er hva det koker ned til dersom mobilen er valget over deg.

Jeg vet hvordan jeg hadde håndtert slikt, men det hele kommer jo an på hva slags person du er i konfliktsløsing. Og gitt at dere har fem år bak dere og han driver slik så er dette noe du i all hovedsak ikke har sett som et problem da dette nok ikke er nytt. I all rettferdighets navn burde du da ha en god forklaring for ham hvorfor dette nå "plutselig" har blitt et problem.

Helt enig. 

Sette seg ned for en alvorlig samtale om hvordan dette påvirker forholdet.

Anonymkode: fd19e...027

AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (5 minutter siden):

Før la han bort telefonen og vi hadde samtaler, nå er den i hånden helt til han sovner og første han gjør da han våkner.

AnonymBruker
Skrevet

Er han deprimert, tynget av noe? Mye hodepine, migrene kan gjøre en fjern uten at man har direkte hodeverk. Kan være helsemessige årsaker som ligger bak.

Anonymkode: 24601...781

AnonymBruker
Skrevet

Ta en middag han hater som hevn. Hver gang. 

Anonymkode: 96ea5...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Be ham legge vekk mobilen

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ta en middag han hater som hevn. Hver gang. 

Anonymkode: 96ea5...9bd

Hva skulle det tjene til?

AnonymBruker
Skrevet

Han klarer ikke å konsentrere seg om andre ting når han har mobilen i hånden. Så da må du bare slutte å snakke med han før han legger den bort. Bare skru av lyden på munnen din, rett og slett så lenge han prioriterer å ha mobilen i hånden. Legger han den vekk. Så kan dere ha en samtale. Men så lenge han har den i hånden, så VET du at du ikke når igjennom, så da er det 110% bortkastet for deg å snakke, for da er det kun mobilen som gjelder.

Anonymkode: 6226d...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Finn en kurv til å samle alle telefoner i, og innfør avtale om når telefonene skal ligge i kurven uansett hva som foregår. Enten det eller dere faktisk risikerer å gå hvert til sitt til slutt.

Jeg var nylig til Oslo S og brukte kollektiv til og fra. Hele tiden så jeg mennesker, venner, kjærester, samboere/gifte og mange andre bruke mer tid på å stirre i telefonen enn å kommunisere med hverandre. Det verste eksemplet jeg så var en far og en sønn ved et kafebord som begge var fullstendig oppslukte i telefonene og ikke engang kikket opp for å snakke med hverandre. Jeg ble skikkelig rystet av hva jeg så.

Jeg kommer til å gå til anskaffelse av en dum telefon i morgen for å unngå mer av dette i mitt eget liv. Barna og mannen skal også få en. Vi vil ikke ha det slik lengre og har blitt enige om å begynne der, pluss ta i bruk en slik kurv.

Anonymkode: 37fd1...818

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finn en kurv til å samle alle telefoner i, og innfør avtale om når telefonene skal ligge i kurven uansett hva som foregår. Enten det eller dere faktisk risikerer å gå hvert til sitt til slutt.

Jeg var nylig til Oslo S og brukte kollektiv til og fra. Hele tiden så jeg mennesker, venner, kjærester, samboere/gifte og mange andre bruke mer tid på å stirre i telefonen enn å kommunisere med hverandre. Det verste eksemplet jeg så var en far og en sønn ved et kafebord som begge var fullstendig oppslukte i telefonene og ikke engang kikket opp for å snakke med hverandre. Jeg ble skikkelig rystet av hva jeg så.

Jeg kommer til å gå til anskaffelse av en dum telefon i morgen for å unngå mer av dette i mitt eget liv. Barna og mannen skal også få en. Vi vil ikke ha det slik lengre og har blitt enige om å begynne der, pluss ta i bruk en slik kurv.

Anonymkode: 37fd1...818

Skal absolutt skaffe en kurv.

Dette var beste forslaget så lang.

Er møkk lei mobil bruk som går ut over forhold og familie tid

Ts

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal absolutt skaffe en kurv.

Dette var beste forslaget så lang.

Er møkk lei mobil bruk som går ut over forhold og familie tid

Ts

Hos oss har jeg "bare" brukt klare regler for når telefon er greit og når det ikke er greit. Ingen telefon i bilen, ved matbordet, i sengen eller når vi snakker med hverandre. Den siste har ikke vært en regel engang. Bare en del av å lære normal høflighet.

Dersom din partner ikke ser verdien av å kommunisere med deg er det jo en sjanse for at dere ikke deler nødvendige verdier for et forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...