Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En liten hendelse idag:

Jeg og ene datteren skulle ta karusell, mens mannen og andre datteren skulle vente. Dette er i en stor park i en by i utlandet. Det oppsto tekniske problem med karusellen, så jeg og datteren måtte forlate den, og gå ut igjen. Det tok tid (dette var under bakken, i mørket).

Imens hadde mannen og min andre datter ventet, men til slutt gått videre, ettersom det tok tid før vi kom. Vi fant dem tilfeldigvis, etter å ha lett en stund, da vimset de rundt og lette etter oss.

Jeg sa ifra til mannen min at jeg forventer at de venter på samme sted som vi skilles, i sånne tilfeller, når jeg ikke har hverken penger eller tlf med meg. Han ble voldsomt provosert over dette utspillet, for de hadde da ventet, men vi kom jo aldri! 

Saken var at vi kom, men det tok tid pga mye folk og kø overalt. Hvordan han syns det riktige er å gå forlate stedet vi møttes, er over min fatteevne. 

Er jeg eller mannen på jordet her? 

Anonymkode: 15208...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer jo mer på hvorfor du ikke hadde verken penger eller telefon med deg?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dere begge. Dumt av han å gå, men ingenting å bli sur over. 

Anonymkode: 09466...658

• Liker 3
Skrevet

Livet er for kort til å lage drama over noe så lite. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du. 

En voksen person har da alltid kort, kontanter, og ladet telefon på seg, særlig i utlandet. Man kan alltid komme i situasjoner der man må klare seg selv, eller finne hverandre. Jeg og mannen har også på gps sporing på hverandre i slike situasjoner.

Så kan du jo si at mannen din visste dette, og burde ventet. Men si samme hadde skjedd oss- Da hadde jeg faktisk forventet at han spurte pent om å få låne telefon av noen - for jeg håper virkelig du kan nummeret hans utenat. 

Anonymkode: a0309...1ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at to stk skal bruke sin tid og ferie til å stå i ro og vente.

Splitt opp og la far og datter finne noe hun synes er gøy i mellomtiden. 

Og sørg for å alltid ha telefon og penger med deg.

Problem løst.

Ja du overreagerer

Anonymkode: 3f804...1c3

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hva slags karusell det er snakk om, men hvis det er en som går opp ned og rundt legger jeg alltid igjen mobilen hos den/de som venter. Så fort gjort å være uten mobil her. Synes mannen er korttenkt i dette tilfellet

Anonymkode: b9c14...5f4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du. Man har alltid med seg mobil og kort når man skilles i utlandet. 

Anonymkode: 06ee6...a15

AnonymBruker
Skrevet

Lurer som andre på hvorfor du ikke hadde telefon på deg. Det er jo litt viktig å ha på denne type turer. 

Og tenker at i et så begrenset område som en park så finner man alltid hverandre igjen. 

Avtal et møtepunkt som er godt synlig og enkelt å finne i det dere går inn i parken, og så møtes dere der om dere skulle miste hverandre.

Anonymkode: ba6f7...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Når man vet at den andre ikke har mobil så venter man selvfølgelig på den plassen den mobilløse forventer å finne deg. Trodde han virkelig at det var enklere for dere å finne dem om de virret rundt?

At han ble voldsomt provosert forteller meg at han visste at du hadde rett og følte seg truffet.

Anonymkode: 18734...285

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt folk lager drama og tråder på kg om

Anonymkode: 0a1ed...f73

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En liten hendelse idag:

Jeg og ene datteren skulle ta karusell, mens mannen og andre datteren skulle vente. Dette er i en stor park i en by i utlandet. Det oppsto tekniske problem med karusellen, så jeg og datteren måtte forlate den, og gå ut igjen. Det tok tid (dette var under bakken, i mørket).

Imens hadde mannen og min andre datter ventet, men til slutt gått videre, ettersom det tok tid før vi kom. Vi fant dem tilfeldigvis, etter å ha lett en stund, da vimset de rundt og lette etter oss.

Jeg sa ifra til mannen min at jeg forventer at de venter på samme sted som vi skilles, i sånne tilfeller, når jeg ikke har hverken penger eller tlf med meg. Han ble voldsomt provosert over dette utspillet, for de hadde da ventet, men vi kom jo aldri! 

Saken var at vi kom, men det tok tid pga mye folk og kø overalt. Hvordan han syns det riktige er å gå forlate stedet vi møttes, er over min fatteevne. 

Er jeg eller mannen på jordet her? 

Anonymkode: 15208...778

Synes du burde hatt med deg penger og telefon. Unødvendig å gå noen plass uten selv opp i en karusell.  Samtidig så burde han ventet siden du hadde gitt fra deg alt. Så begge er på jordet såfall

Endret av Curiousine
AnonymBruker
Skrevet

mannen visste vel at du ikke hadde telefon på deg, så da burde han vel ventet der dere avtalte at han skulle vente. Hvorfor syntes han det var lurt å gå, slik at dere kunne bruke masse tid på å lete etter hverandre igjen? 

Anonymkode: d3258...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes han burde vente på samme plass, når han passer på tingene dine. Det er jo selvklart. Men jeg tenker at det ikke er en sak som trenger mer enn en liten kommentar der og da, og så er man ferdig med saken.

Det jeg synes er rart, er at så mange har problemer med å skjønne hvorfor hun ikke hadde med telefon og penger opp i karusellen. Dette er jo standard. De som venter nede, passer på tingene til de som er oppe i karusellen. Mange har jo gjerne en sekk der alle sine ting legges, og med mindre den sekken sjekkes inn i et skap, så må de med sekken alltid vente på samme sted som man skiltes. Jeg har ikke kommer til å ha en enorm mobil i, og jeg tar definitivt ikke med meg løse gjenstander opp i en karusell. Det er farlig!

Anonymkode: ace70...cd9

Skrevet

Dere som sier at hun burde hatt telefonen sin med seg - det er da faktisk en del karuseller hvor dette ikke er tillatt. Så er det ikke alle kjoler eller andre klær som har lommer heller. Skulle hun hatt den i hånden da mens hun holdt seg fast med begge hender? 

Kanskje litt mye drama for en slik liten sak, men når man står midt oppi det og ikke finner mann og barn 2, så skjønner jeg godt at man blir litt ilter der og da. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De må jo få lov å bevege seg, ikke bare stå i ro og vente. Dere hadde jo funnet hverandre til slutt. Drama for ingenting. Skulle forstått det hvis det bare var barn det ble ventet på. Men en voksen må da kunne klare seg. Dritkjedelig å stå å vente så forstår dem godt.

Anonymkode: f75ba...473

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes han burde vente på samme plass, når han passer på tingene dine. Det er jo selvklart. Men jeg tenker at det ikke er en sak som trenger mer enn en liten kommentar der og da, og så er man ferdig med saken.

Det jeg synes er rart, er at så mange har problemer med å skjønne hvorfor hun ikke hadde med telefon og penger opp i karusellen. Dette er jo standard. De som venter nede, passer på tingene til de som er oppe i karusellen. Mange har jo gjerne en sekk der alle sine ting legges, og med mindre den sekken sjekkes inn i et skap, så må de med sekken alltid vente på samme sted som man skiltes. Jeg har ikke kommer til å ha en enorm mobil i, og jeg tar definitivt ikke med meg løse gjenstander opp i en karusell. Det er farlig!

Anonymkode: ace70...cd9

Nei. På ingen måte.

Har opplevd evakueringer, store folkemengder, og ikke minst misforståelser.

Telefonen er alltid på de voksne. Alle karuseller har nå låsbare rom, enten der du går ombord, eller ved setet. Vi har også magebelte (løpebelte), så telefonen kan være med på karusell. Men forstår ikke alle gidder det. 

Så telefonen skal være med. 

Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du ikke hadde penger og telefon på deg. Men hvor lenge ventet han egentlig før han gikk videre? Hvis han gikk etter 10 minutter, så skjønner jeg at du er forbanna, hvis han ventet en time, da har du brukt veeeldig lang tid, da hadde nok jeg også gått. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei. På ingen måte.

Har opplevd evakueringer, store folkemengder, og ikke minst misforståelser.

Telefonen er alltid på de voksne. Alle karuseller har nå låsbare rom, enten der du går ombord, eller ved setet. Vi har også magebelte (løpebelte), så telefonen kan være med på karusell. Men forstår ikke alle gidder det. 

Så telefonen skal være med. 

Alle karuseller har ikke det, nei

Anonymkode: b9c14...5f4

• Liker 3
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...