Gå til innhold

vaske hus mens mannen sover...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

mister arbeidslysten hvis han går rundt meg....veit at han kan hjelpe til, men han gjør mye annet. Hvordan motiverer du deg for husvask? Jeg MÅ være aleine, gjerne med podcast...nytt vaskemiddel o.l. tips?

Anonymkode: edaf2...d15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må også være alene, og med høy musikk. Jeg har i alle år trodd at jeg ikke var flink til å vaske og ikke likte det, men det var fordi eksen (fin som han var!) alltid insisterte på at vi skulle vaske sammen som en felles aktivitet, da er det gøyere og lettere. Jeg kviet meg alltid og jeg var virkelig ikke særlig flink, og jeg hatet alt med vaskinga... Da jeg ble alene, oppdaget jeg at jeg elsker det jo egentlig - men at jeg må være alene i huset 😂

I mitt nye forhold nå, har vi en avtale hvor jeg holder kjøkken og bad shinet til enhver tid, mens han vasker på stue og soverom, som er mye mindre arbeid kontra kjøkken og bad, men det gjør meg ingenting, for en del av avtalen er at vi gjør vaskinga når den andre er ute av huset. Funker for oss heldigvis 🙏🏻

Anonymkode: 50919...34c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å vaske sammen med mannen, jeg, med høy musikk i huset. Men vi kan ikke gå oppå hverandre. Så det vi gjør er for eksempel at han tar badene, jeg tar vaskerom og klær, etc. Skriver gjerne ned det som må gjøres, så "plukker" vi løpende etter hva vi føler for. 

Er jeg alene så finner jeg mest motivasjon i en god podcast. Jeg forsvinner såpass inn i den at jeg gjerne må finne på flere oppgaver om jeg er ferdig med det jeg skulle gjøre før podcasten er slutt.

Under Korona fikk jeg også den vanen at jeg alltid gjorde noe praktisk i huset om det var kurs eller møter der jeg bare var passiv tilhører. Brukte airpods, og tok med meg PCen rundt i huset. 

Anonymkode: eaac3...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Liker bedt å ha huet tømt for mann og barn når jeg rar husarbeid. Får mye mer energi på en måte når det ikke går folk rundt meg når jeg vasker :) 

Anonymkode: 8c8bc...12a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å ha samboer hjemme hvis jeg skal vaske og rydde, så hvis det klør i vaskefingra ber jeg ham ta seg en tur ut 😂 Han er flink og hjelper til altså, men akkurat rundvask foretrekker jeg å ta da han ikke liker det og jeg synes det er helt ok. Så får han heller henge opp klær 😂

Anonymkode: 6e466...1cd

Skrevet

Jøss, er virkelig dette en problemstilling blant folket 😂🙈

Vi har vaskedag på søndager, da tørker vi støv, vasker gulvet, vasker badet, skifter sengetøy m.m - og da fordeler vi oppgavene. Noen ganger han ikke orker, da gjør jeg alt, men nå er jeg glad i å vaske så det gjør ikke meg noe 😊. Ellers så rydder vi løpet av uka, kjøkkenet, klær o.l - støvsuger når det trengs. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen samboer å hverken vaske med eller uten, men voksne barn boende hjemme. Jeg planlegger alltid storvask en dag de er på jobb og jeg har fri. Da setter jeg på en god podcast og lærer noe nytt mens hjemmet blir ryddet og rengjort.

Motivasjonen ligger vel mest i det jeg vet kommer etterpå: roen av å se at hjemmet er ryddet og rent, og kjenne lukten av mild, god såpe når jeg kommer inn døren.

Jeg har det ganske minimalistisk, så det går dessuten ganske raskt. Forstår ikke hvordan folk klarer å leve i overfylte hjem. Der blir det aldri ryddig.

Anonymkode: 9c8e7...807

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er ikke norsk, kommer fra en familie med et veldig tradisjonelt kjønnsrollemønster. Så jeg har måttet lære ham hvordan man gjør ting(bonusen er jo at han da gjør det akkurat som jeg liker det :fnise: ), men han tar det jo med en gang og jeg må absolutt ikke svinge pisken. Han vil ikke være del av et slikt mønster selv. Litt vanskelig med fargesortering av klesvasken enda(mest usikker), men han får øvd seg nå da, han har hjemmekontor og deltid frem til september. Vi har fellesvaskeri, så kjekt at han kan ta det på dagen når vi har vaskedag. Sluket i dusjen tar han alltid :fnise:

Jeg tar alt som har med bilen å gjøre, og gressklipp. I hjemlandet hans har man mer sjeldent privatbil, og plen har man kun om man virkelig er rik, så han har jo aldri tatt i en gressklipper noen gang. Må få somlet meg til å vise ham.

Ukesvasken gjør vi gjerne sammen, og bytter på hvem som gjør hva. Da støvsuger vi gulv, tepper, sofa og seng, tørker støv, bytter på senga, vasker badet, kjøkkenet osv., og vi plukker ting opp fra gulvet for den som skal støvsuge. Annenhver gang vasker vi også, varierer hvor grundig. Vi har musikk på:)

Anonymkode: 914ad...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte også å vaske alene, men det var fordi eksen alltid var gørre sur fordi han måtte vaske 🙄 Liker det bedre nå når han er borte 😄

Anonymkode: a887f...17e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er minst like greit å vaske, støvsuge, rydde når dama er hjemme som når hun ikke er det. Det har ikke noe å si egentlig, så lenge hun ikke går i veien og forstyrrer. Bruker hodetelefoner når jeg støvsuger og setter på en podcast eller et foredrag eller nyhetsprogram på høyttaler når jeg vasker.

Anonymkode: 9a9ce...39b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...