AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Ser Zalando har en kolleksjon med kjønnsnøytrale klær, noe jeg syns så helt latterlig ut dessverre.. Skal mennene begynne å gå i trang kjole og damene i vide bukser så er det jo ingen som blir attraktive for noen lenger? Norge i et nøtteskall altså. Ble nysgjerrig på om noen faktisk syns dette er ok? Tanker? Anonymkode: 9881b...6cb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Syns alle kan gå med det jeg vil. At de lager en egen kolleksjon som visstnok er kjønnsnøytral , er bare for å cashe inn på trenden. En kjole blir ikke mer eller mindre kjønnsnøytral av at en mann bruker den. Da er alle kjoler det. Anonymkode: e9bf0...d6d 6
Gjest Hottentått Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Personlig syns jeg dette blir et hysteri og går langt over hva jeg syns er nødvendig. Om menn vil bruke kjole så kan de vel gå og kjøpe noen blant de mange som allerede eksisterer 🤷♀️ denne var ikke noe mer kjønnsnøytral enn andre langerma kjoler man kan få kjøpt.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Hottentått skrev (8 minutter siden): Personlig syns jeg dette blir et hysteri og går langt over hva jeg syns er nødvendig. Om menn vil bruke kjole så kan de vel gå og kjøpe noen blant de mange som allerede eksisterer 🤷♀️ denne var ikke noe mer kjønnsnøytral enn andre langerma kjoler man kan få kjøpt. Ja, helt enig. Tenker at de som allerede liker klær «av motsatt kjønn» finner det uansett. Man trenger ikke å gjøre det trendy. Syns bare det er unødvendig. Ungdommen er da forvirret nok fra før, om de ikke skal hjernevaskes til å bli kjønnsnøytrale 😅 Det er jo sånn med trender, at selv om man ikke liker det først, så slenger man seg på etter hvert, når man ser det ofte nok. Ts Anonymkode: 9881b...6cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Brukte skjørt en dag på biltur. Ingen reaksjoner fikk jeg da jeg var ute av bilen og handlet. Anonymkode: 8485f...7ce 3
Gjest Hottentått Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, helt enig. Tenker at de som allerede liker klær «av motsatt kjønn» finner det uansett. Man trenger ikke å gjøre det trendy. Syns bare det er unødvendig. Ungdommen er da forvirret nok fra før, om de ikke skal hjernevaskes til å bli kjønnsnøytrale 😅 Det er jo sånn med trender, at selv om man ikke liker det først, så slenger man seg på etter hvert, når man ser det ofte nok. Ts Anonymkode: 9881b...6cb Enig. Jeg syns det er merkelig hvordan dette har utviklet seg. Nå skal det liksom ikke være noen ytre forskjeller på menn og kvinner. Selvfølgelig skal alle få kle seg som man vil, men jeg bare finner det interessant hvordan alle liksom skal gå under et kjønnsnøytralt "jeg". Feks sønnen til en kjent influenser fra paradise som nylig er blitt singel..hadde jeg ikke visst navnet hans hadde jeg trodd det var en jente. Langt hår og fletter liksom..🙈
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Hottentått skrev (6 minutter siden): Enig. Jeg syns det er merkelig hvordan dette har utviklet seg. Nå skal det liksom ikke være noen ytre forskjeller på menn og kvinner. Selvfølgelig skal alle få kle seg som man vil, men jeg bare finner det interessant hvordan alle liksom skal gå under et kjønnsnøytralt "jeg". Feks sønnen til en kjent influenser fra paradise som nylig er blitt singel..hadde jeg ikke visst navnet hans hadde jeg trodd det var en jente. Langt hår og fletter liksom..🙈 Ja! Virker som de legger opp til at alle skal være nøytrale. Har også hørt om influensere som kaller bare unisex navn i tilfelle de ønsker å bytte kjønn senere. Skremmende utvikling faktisk.. Anonymkode: 9881b...6cb
Gjest Hottentått Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja! Virker som de legger opp til at alle skal være nøytrale. Har også hørt om influensere som kaller bare unisex navn i tilfelle de ønsker å bytte kjønn senere. Skremmende utvikling faktisk.. Anonymkode: 9881b...6cb Ja det er faktisk sykelig 🙈
Hedda-78 Skrevet 23. juli 2022 #10 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser Zalando har en kolleksjon med kjønnsnøytrale klær, noe jeg syns så helt latterlig ut dessverre.. Skal mennene begynne å gå i trang kjole og damene i vide bukser så er det jo ingen som blir attraktive for noen lenger? nonymkode: 9881b...6cb Er det så viktig å være attraktiv, da? Det er mange som ikke velger klær utifra hva andre finner attraktivt. Jeg synes det er ok hvis folk har lyst å kle seg slik. Jeg gir blanke i hva andre folk velger å ha på seg. Zalando har nok ikke noe mening om at alle bør kle seg slik, de tilpasser jo bare utvalget til det som blir etterspurt, for å tjene penger.Hvis Zalando ikke får solgt nok av disse varene, så blir jo kolleksjonen bare tatt bort. Hvis det selger, så betyr det jo at det er relativt mange som liker det. 3
Jentegutt Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 Syns det er flott jeg :) Er mange mennesker som savner litt nøytrale klær, ser ikke problemet med at dette kommer på markede, visst dette er med på og fylle ut et behov så er det helt fantastisk❤️ingen gutter og jenter blir forvirret av dette😁 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #12 Skrevet 23. juli 2022 Kjønnsnøytrale klær for meg er collegegensere, hettegensere, t-skjorter, joggesko, selv om enkelte farger er mer feminine, og sokker, selv om jeg synes ankelsokker på menn er ekstremt feminint. Skjorter og jeans delvis, ettersom det er litt ulike modeller. Men en topp sydd så den passer en mann er ikke kjønnsnøytralt, det er et feminint plagg laget for menn som bare noen ytterst få menn vil finne på å bruke. Anonymkode: 648be...8b2 4 1
Boetica Skrevet 23. juli 2022 #13 Skrevet 23. juli 2022 Helt ok dette. Folk må få gå i hva de vil. Hvis de får solgt, betyr det bare at det er et behov for det. Det er ikke sånn at «forvirrede ungdommer» blir forledet. Det vet hva de vil ha. 2
Daria Skrevet 23. juli 2022 #14 Skrevet 23. juli 2022 En kjole eller et skjørt blir ikke et kjønnsnøytralt plagg bare fordi en butikk bestemmer seg for å sette den merkelappen på det i markedsføringsøyemed. Ingenting er skrevet i stein og det meste endrer seg når man venter lenge nok - kvinner i bukser har en gang vært utenkelig og rosa var en utpreget guttefarge - men 95% av de som ser en mann i kjole i dag vil tenke at han er kledd i dameklær, ikke at han har på seg et kjønnsnøytralt plagg uansett hva det er solgt som. Dessuten, som en over nevnte, handler det mye om snitt og fasong. Plagg som skal passe begge kjønn gjør sjelden det i praksis. Jeg har en kollega - en godt voksen mann - som gjerne går i skjørt, litt glamrock-stil. Jeg tror neppe nøytralt er et ord som vil selge plagg til ham... 1
Gjest Velvia Skrevet 23. juli 2022 #15 Skrevet 23. juli 2022 Synes det er helt topp for de mennene som ønsker å bruke feminine klær, men som har problemer med snittet som kvinneklær har på grunn av at de ikke har formene.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #16 Skrevet 23. juli 2022 Herregud! Så fort er kjønnsnøytralt så blir det syke tilstander. Hva er egentlig dame og herreklær da? La nå folk gå slik de vill Anonymkode: c43a2...387 2 1
Kipling Skrevet 24. juli 2022 #17 Skrevet 24. juli 2022 On 7/23/2022 at 6:26 AM, AnonymBruker said: Ser Zalando har en kolleksjon med kjønnsnøytrale klær, noe jeg syns så helt latterlig ut dessverre.. Skal mennene begynne å gå i trang kjole og damene i vide bukser så er det jo ingen som blir attraktive for noen lenger? Norge i et nøtteskall altså. Ble nysgjerrig på om noen faktisk syns dette er ok? Tanker? Anonymkode: 9881b...6cb Det ser helt jævlig ut. Men som man sier så fødes det nye idioter hver dag, så de finner sikker noen å selge dette pisset til. Og uansett, det er allright at man nå kan se på avstand hvem som er tullinger istedet for å måtte prate med dem for å finne det ut, så sånn sett er jeg fan av det. 1
Kipling Skrevet 24. juli 2022 #18 Skrevet 24. juli 2022 On 7/23/2022 at 7:00 PM, AnonymBruker said: Herregud! Så fort er kjønnsnøytralt så blir det syke tilstander. Hva er egentlig dame og herreklær da? La nå folk gå slik de vill Anonymkode: c43a2...387 Hvis ikke skal legge seg opp i hva folk går med, hvorfor skal du legge deg opp i hva han syns om klær? La nå folk syns hva de vill 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #19 Skrevet 24. juli 2022 Hottentått skrev (På 23.7.2022 den 6.40): Personlig syns jeg dette blir et hysteri og går langt over hva jeg syns er nødvendig. Om menn vil bruke kjole så kan de vel gå og kjøpe noen blant de mange som allerede eksisterer 🤷♀️ denne var ikke noe mer kjønnsnøytral enn andre langerma kjoler man kan få kjøpt. Enig, synes ikke den ser kjønnsnøytral ut, men greia er vel at det er en kjole som passer en manns kropp med tanke på at den ikke har forma pupper og sånt. Kanskje burde det være en egen kategori til folk som liker å eksperimentere sånn, men kanskje de burde kalle det noe annet, for det er litt misvisende. Unisex er jo noe som brukes for klær som kan passe begge kjønn, men om det skal være kjoler så sitter det jo helt forskjellig på en mann og en kvinne, så da må de ha to forskjellige modeller eller så får man bare tippe seg frem, eller så må det være en kategori som heter femboys eller noe. Anonymkode: 69f92...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #20 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 6.26): Ser Zalando har en kolleksjon med kjønnsnøytrale klær, noe jeg syns så helt latterlig ut dessverre.. Skal mennene begynne å gå i trang kjole og damene i vide bukser så er det jo ingen som blir attraktive for noen lenger? Norge i et nøtteskall altså. Ble nysgjerrig på om noen faktisk syns dette er ok? Tanker? Anonymkode: 9881b...6cb Men bare fordi det ikke er attraktivt for deg, så er det sikkert attraktivt for noen. Alt handler ikke bare om hva heterofile synes er attraktivt. Anonymkode: 69f92...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå