Gå til innhold

HJELP - HJELP - HJELP - krise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat gjort ferdig en større presentasjon til jobben og trodde jeg hadde lagret den. Sendte den avgårde i en mail til rette vedkommende og dobbeltsjekker at alt er i orden.

Da viser det seg at det siste jeg har lagret (dvs, mesteparten) ikke er blitt med (skjønner ikke hvordan jeg klarte det). Jeg har avsluttet PowerPoint..... Kan jeg hente dette frem igjen ved hjelp av en sikkerhetskopi eller noe slikt??

HJELP MEG!!!!!! :tristbla::tristbla::tristbla::tristbla::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg vet ikke hvordan man gjør det, men har hørt det går... Lykke til!!!

Skrevet

Takk Frysepulver!

Jeg dytter denne litt opp igjen!

Skrevet

Dytter jeg og...

Jeg hadde nemlig en prøve i første gym, som ikke gikk så bra (pga vonde hender fikke jeg bruke data). Så, når læreren ikke så, skrudde jeg av hele dritten (uten å lagre seøvfølgelig) og;

"OJ!!! Den bare SLO SEG AV DEN!!!" :sjarmor:

Så kom klassens datanerd bort, mente han kunne restaurere det jeg hadde skrevet.

Men etter at Frysepulver hadde hvest inn i øret han at "nei, det kan du nok IKKE!!!", så kunne han ikke det... :sjarmor::sjenert::ler:

Resultat; Frysepulver fikk ta prøven uken etter :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Skrevet

Jeg spør kusines samboer som kan litt om data om det nå via msn...

Skrevet

Han lurer på om du sendte den FØR du savet den?

Skrevet

??? Ser du står som at du leser her, men jeg er litt usikker? ;)

Skrevet

Jeg lagret den (trodde jeg) og deretter sendte jeg den med mail.

Avsluttet så PowerPoint, og skulle bare sjekke for sikkerhets skyld at filen var OK etter det. Oppdaget da at de siste lagringene ikke hadde kommet med f(ordi jeg sikkert hadde væt innmari klønete).

Når jeg går inn på PP nå og velger "save as", ser det ut som om filen kan ha blitt lagret på et område som heter local settings --> temp --> notes6030c8. Men når jeg åpner denne Notes-mappen, er den tom???????

Skrevet

Han sier at det ikke er så mye man kan få gjort med det... At det ble slettet når du lukket PP. Man kan evt bruke masse tid og penger på å sende den inn til en spesialist som går igjennom og sjekker hele pcen

Så sa jeg: Men jeg slo av en maskin en gang (med vilje for at det IKKE skulle lagres), da sa en kompis av meg at han kunne få tak i det igjen?

Da sa han at det kommer an på programmene, de han har sletter alt automatisk

slik at han ikke sitter igjen med masse drit på pcen, hvis han da ikke vil beholde det og lagrer det et annet sted...

Men ikke være 100 % sikker på at han har rett da...

Kan jo godt hende det går likevel?

Skrevet

Jeg har gitt opp og har begynt på igjen. Hadde laget en del illustrasjoner i PhotoShop som jeg også hadde brukt tid på og de har jeg heldigvis enda.

Men er det ikke slik at maskinene gjerne oppfører seg anderledes mht. sikkerhetskopi hvis maskinen blir slått av eller ved f.eks. strømbrudd, enn om man selv avslutter et program?

Skrevet

hvis det blir strømbrudd så mister man jo også det man jobber med, hvis man da ikke akkurat har tatt backup. Stort sett så varierer slikt fra pc til pc

Sier han...

Skrevet

Og så sier han at gammel harddisk kan gjøre slik at dokumenter ikke lagres...

Skrevet

Tror de fleste office-program må stilles inn for autolagring hvis du skal få en sikkerhetskopi. Vet dette går an i word ihvertfall. Så for framtiden kanskje du bør gå inn i options og hake av for autolagring hvert 10 min eller noe ;)

Skrevet

Æsj - dette var så kjedelig!

Hvorfor skjer ikke slik kløning når man skal lagre en kakeoppskrift eller noe slikt?

Skikkelig irritert på meg selv nå! Og presentasjonen var så detaljert også, så jeg håper jeg husker alle "gullkornene" til denne versjonen også....

*Gjesp!*

Skrevet

Uff...

Kusine og samboer måtte loggeav, men de hadde jo ikke så mye å bidra med uansett ;)

Håper virkelig det løser seg, eller at du ihvertfall husker alt :)

Natta :klem:

Skrevet

tror jeg har den i boks nå!

Og nå har jeg lagret den tre steder..... :ler:

Nå kryper jeg til køys. Må opp om fire timer. :grine:

Skrevet

Kom den ikke hel frem til personen du sendte den til heller?

Gjorde den det, så ligger den i hvert fall i sendte elementer... bare et forslag...

Skrevet

Hei Mysan! Jeg hadde allerede en lagret versjon som var ca. 1/3 av presentasjonen.

Så jeg åpnet denne, gjorde ferdig resten og lagret alt sammen (trodde jeg).

Så sendte jeg den med en mail og begynte å avslutte programmer, bla. PowerPoint. Før jeg lukket Notes skulle jeg bare dobbeltsjekke at alt var OK med fila jeg sendte, og da oppdaget jeg at det fortsatt bare var 1/3 av presentasjon som var lagret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...