AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Han har også psykopatiske trekk. Når barna er hos han, får de det de trenger, men ikke nærhet og emosjonell støtte. De ringer meg og sier at pappa er sint. De kan gråte og være redde om natten men tør ikke gå inn til faren for å få trøst. De ringer meg. Finner han det ut, tar han telefonen/iPaden så de ikke kan ringe. Han bruker også barna for å «vinne» over meg, dvs han nekter dem å besøke meg når det er pappauke selv om barna spør og gjerne vil til meg. Den ene er over 12 år også. Det er ikke fordi han ønsker å tilbringe tid med barna, bare fordi han ikke vil at andre skal få inntrykk av at barna heller vil være her enn hos han. Dette er noen av mange eksempler. Jeg svelger kameler og prøver å ikke trigge han, men det skjer av og til allikevel. Da finner han på alt som kan ødelegge for meg- for eksempel avlyse planlagt «koseovernatting» hos meg for den yngste i pappauken. Hva kan jeg gjøre? Har ringt fvk, og så lenge han holder samværsavtalen gjør de ingenting. Men barna har det ikke alltid så bra hos han, de føler seg ikke trygge og han nekter de altså å besøke meg utenom mine uker når barna selv (og jeg) ønsker det. Noen råd? Til info har han mishandlet meg psykisk og misbrukt meg seksuelt i mange år før jeg kom meg ut. Anonymkode: d1080...423
Gjest Dustete Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 (endret) . Endret 6. august 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Dette er så vanskelig, nettopp fordi foreldrene har rettigheter som altfor ofte veier tyngre enn barnas rettigheter i praksis. Nå har det jo attpåtil blitt et stort fokus på fars rettigheter og at disse må ivaretas, noe som gjør at det kan bli vanskelig å vinne frem et ønske om full omsorg i rettssystemet. Du må bare kontakte instanser som kan hjelpe. Prøv med helsesykepleier og ta det evt. videre til BUP. Tenker at det er viktig å få dokumentert det barna sier og tenker hos andre instanser. Uansett må barna få prate med noen som har kompetanse, for de sitter nok på mange vonde tanker og følelser. Forhåpentligvis fører dette til bekymringsmelding som kan bidra til at du får hovedomsorgen. Når det gjelder den eldste skal jo denne ha mye å si ang. bosted etc., men det blir nok vanskelig å få gjort noe med uten rettsak mtp. at far er som han er. Beklager TS, det er ingen enkel løsning på dette.. Anonymkode: f51d0...436 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Kan barna fortelle dette på skolen? Helsesøster? Lærer? Så kan de evt melde ifra? Du bør ikke melde til barnevernet. Narsissister har uendelig med krefter de kan bruke i krig. Også bør ikke barna ringe deg. Da kan han høre det. Men sende melding, så de kan slette samtalen etterpå, så slipper de at han tar fra dem mobilen. Ville gjerne prøvd å få større samvære enn å ha ekstra overnattinger. Ihvertfall hvis han driver og avlyser. Da blir det en ekstra skuffelse, og noe han kan bruke som straff. Men du må sikkert gå via retten da. Anonymkode: 2988b...154 1
Gjest Ramona1970 Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Kjenner du til Frilanserkanalen på youtube? Hun har mye kunnskap om dette og kan kanskje gi noen tips. Hun har mail som hun kan kontaktes på, men hun får MYE email, så det kan nok ta litt tid. Hun har også gode videoer med tips om forskjellig relatert til narsissister: https://www.youtube.com/c/FrilanserKanalen/about
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 Tusen takk for svar. Det er utrolig hvor maktesløs man blir overfor sånne mennesker. Jeg har jo lært mine metoder gjennom årene, men denne gangen tror jeg han gjennomskuet meg, og han blir enda vanskeligere. At han ikke skjønner at han bare ødelegger sitt eget forhold til barna (enda mer) ved å bruke dem mot meg!! ts Anonymkode: d1080...423 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Ramona1970 skrev (8 timer siden): Kjenner du til Frilanserkanalen på youtube? Hun har mye kunnskap om dette og kan kanskje gi noen tips. Hun har mail som hun kan kontaktes på, men hun får MYE email, så det kan nok ta litt tid. Hun har også gode videoer med tips om forskjellig relatert til narsissister: https://www.youtube.com/c/FrilanserKanalen/about Tusen takk for tips!! Der fikk jeg oppklart mye og mange svar på oppførselen hans. Har sett to episoder, skal se alle! Det er mange som roper narsissist om eksen sin, men det er ingen tvil om at min er det dessverre. Han har psykopatiske trekk også, noe Anita Sweeny også kommer inn på i YouTube kanalen. Takk!! TS Anonymkode: d1080...423
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå