AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Jeg vokste opp med foreldre som var veldig kroppsfokuserte/ utseendefokusert, hovedsakelig min mor. Jeg var høy, slank, godt trent og langt blondt hår. La jeg litt på meg fikk jeg høre det. Nærmest eneste skrytet jeg fikk var basert på utseende. Ble dollet opp i flotte dyre klær. Ofte brun da vi reiste mye. Når jeg fikk kviser fikk jeg dyre hudprodukter og behandlinger. Fikk tilbud om kontrakt i datidens største internasjonale modellbyrå og et i Norge, men ønsket ikke det selv da jeg satset på noe annet. Etterhvert ble jeg groomet og seksuelt misbrukt over mange år av en eldre mann. Fokuset var igjen på kropp og utseende. Jeg skulle beholde et ungt utseende - tynn, kvisefri, hårfri osv. På skolen ble jeg mobbet. Du er så stygg fikk jeg ofte høre. Oy, shit har du sett hva hun har på seg i dag? Jeg hadde det så utrolig vondt inni meg at min usikker skinte igjennom som gjorde meg til ett lett offer. Fikk mye oppmerksomhet av andre menn. Når jeg begynte å feste kom jeg inn gratis på utesteder og foran i køen. Drinker og dop betalte jeg aldri for. Men selvtillit har jeg aldri hatt, for fokuset har vært på det ytre og ikke det indre. Så falmet utseende. Jeg ble tykkere, tennene ikke like fine, håret tynnere osv osv. Helt normalt, men jeg har i dag et helt forvridd syn på meg selv og min verdi måler jeg i mitt utseende. Det gjør så vondt, det er så feil og det vet jeg jo. Jeg ønsker å være fornøyd med meg selv akkurat slik jeg er, ikke hvordan jeg ser ut. Jeg er misunnelig på de som ikke tenker sånn eller har et sunt forhold til utseende. Altså, jeg nærmer meg 40 år og like skuffa over hvordan jeg ser ut hver dag og føler meg mindreverdig 🤦♀️ Noen som har klart å snu det? Hvordan gjorde dere det? Anonymkode: 0f002...bf0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Jeg er snart 35 og sliter mye med de samme tankene som deg. Jeg er altfor opptatt av utseendet og har mye komplekser. Føler meg aldri bra nok utseende messing for en partner. Lei av å ha dårlig selvbilde., Anonymkode: 316d5...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er snart 35 og sliter mye med de samme tankene som deg. Jeg er altfor opptatt av utseendet og har mye komplekser. Føler meg aldri bra nok utseende messing for en partner. Lei av å ha dårlig selvbilde., Anonymkode: 316d5...4c7 Ja, det er så vondt 😔 også blir man jo bare eldre og eldre. Nå har jeg litt småpanikk for rynkene mine, men har heller litt rynker enn å ta botox eller lignende. Jeg tenker at folk ikke liker meg hvis jeg ikke er pen nok, slank nok, trent nok og lukter godt nok. Er så lei. Det er så himla feil å kaste bort livet mitt på sånt tull. Ts Anonymkode: 0f002...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå