Gå til innhold

Dag 5 uten godteri - sur og irritert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på den femte dagen uten godteri (uten raffinert sukker), og jeg er så sur og sliten, trist og irritert. Startet «prosjektet» for å føle meg bedre og bli lettere til sinns, men syns det har blitt enda verre.

Tips??

Anonymkode: c4f37...a65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikk noe søtt? Lag smoothie f.eks? Ta krom? Det kan jo hjelpe mot søtsuget!

Anonymkode: 40b11...298

AnonymBruker
Skrevet

Det er tøft å være på avrusning. 

Anonymkode: e0d12...d92

• Liker 4
Skrevet

Det er akkurat nå det er vanskeligst! Når man er over de første få dagene hvor motivasjonen er på topp. Det kommer til å gå over hvis du holder ut litt til. 

AnonymBruker
Skrevet

Spis tørket frukt.

Anonymkode: 3e479...621

Skrevet

Pøs på med vann, legg deg tidlig.  Hold ut! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er tøft å være på avrusning. 

Anonymkode: e0d12...d92

:fnise:

Alltid like komisk for oss som faktisk har opplevd avrusning på sterke stoffer å se andre hause opp noe som påvirker en så lite som sukker. Eller koffein for den saks skyld, bortsett fra hodepinen koffeinabstinenser gir merker man minimalt med forskjell.

TS, det er garantert nesten bare placebo/innbilling/tilfeldigheter at du føler det sånn. Så lenge du spiser nok mat og ikke går sulten. Fokuser på noe annet..

Anonymkode: 323bd...142

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på uke tre nå. Det er tøffest i starten, trøst deg med det. :) 

• Liker 1
Skrevet

Er frukt lov? Da kan du ta deg en frukt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på den femte dagen uten godteri (uten raffinert sukker), og jeg er så sur og sliten, trist og irritert. Startet «prosjektet» for å føle meg bedre og bli lettere til sinns, men syns det har blitt enda verre.

Tips??

Det er viktig at du drikker nok vann, spis frukt som druer, appelsin, melon, og lag deg friske salater. 

Kjøp zink, det hjelper. Man kan bli kvalm av zink så ta med med rikelig væske eller etter mat. 

Anbefaler vimergy sin flytende zink. 

Anonymkode: d4d31...f99

AnonymBruker
Skrevet

Ikke erstatt det med noe.

Dette er endel av avrusingen. Hjernen din skriker etter søtsuget.

Når du har passert 14dager og mer så er det lettere, samme når du skal avruse deg fra nikotin.

Fjerne følgende fra livet ditt: Alkohol, koffein og nikotin. Da blir livet SÅ mye bedre.

Anonymkode: 7e5c7...c10

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (5 timer siden):

Er frukt lov? Da kan du ta deg en frukt.

Klart det er liv å spise frukt. I "Normale" mengder som alt annet i livet.

Skrevet

Verst i  begynnelsen så blir det bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bare å drite i hele "avrusningen" da, frukt er jo stappfullt av sukker.

Anonymkode: 5c1cb...ee8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tips??

Hva annet kan du gjøre (enn å spise søtt) for å,føle deg bra i dag? Trene, gå en tur, ta et deilig bad? Dette ubehaget er sannsynligvis både fysisk, mentalt,og emosjonelt - så forsøk å finne ting som gir deg en god,følelse i,disse tre aspektene. Hvordan kan du regulere deg fysisk? Hva kan du gjøre formdet mentale? Og det emosjonelle? 
dette er sikkert ikke det svaret du ville ha, men det er noe av det viktigste du kan jobbe med for å lykkes på lang sikt.

rent matmessig anbefaler jeg Nice-cream! 

1.png

2.png

3.png

Endret av Lill3My
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kutter ut raffinert sukker,tillater jeg meg så mye frukt jeg ønsker den første uka, for det er da søtsuget og humøret er verst. Frukten lar meg komme over kneika på en måte som ikke påvirker jobbprestasjoner og relasjoner i hjemmet 😂

Det er etterpå mye enklere å kutte ned på frukt enn det er å kutte godteri.

Jeg støtter nicecream, aldri prøvd men det ser DEILIG UT! 

Anonymkode: b2ce9...e07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kutta nikotin og hasj uten nevneverdig stress, hadde sig selvsagt. Til og med to år seinere har jeg røykesug innimellom. Men sukker, sukker er mitt dop.. Helt umulig å styre unna, kanskje det at det er lovlig gjør det så vanskelig. 

Anonymkode: 1311c...e2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenkte på dietten ts nettopp har begynt på; fruktose er jo sukker…

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

:fnise:

Alltid like komisk for oss som faktisk har opplevd avrusning på sterke stoffer å se andre hause opp noe som påvirker en så lite som sukker. Eller koffein for den saks skyld, bortsett fra hodepinen koffeinabstinenser gir merker man minimalt med forskjell.

TS, det er garantert nesten bare placebo/innbilling/tilfeldigheter at du føler det sånn. Så lenge du spiser nok mat og ikke går sulten. Fokuser på noe annet..

Anonymkode: 323bd...142

Tull. Sukkeravhengighet er hardt.  Og en ska få lov til å å føle det sånn! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har kutta nikotin og hasj uten nevneverdig stress, hadde sig selvsagt. Til og med to år seinere har jeg røykesug innimellom. Men sukker, sukker er mitt dop.. Helt umulig å styre unna, kanskje det at det er lovlig gjør det så vanskelig. 

Anonymkode: 1311c...e2e

Nettopp.  Det er overalt.   Sukker er den første smaken man kjenner som nyfødt og den siste smaken man mister som gammel. Er ikke uten grunn at eldre spiser mye syltetøy.  Det er fordi evnen til å lagre opp på karbohydrater er så livsviktig for oss og er en av grunnene til at vi har overlevd som art. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...