Gå til innhold

Mensen 10 dager forsinket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Negativ graviditetstest å har ikke vært mere stresset en vanelig har nesten vært mindre stresse. Har vært skada da men bare sånn småtteri. Skjønner ikke helt hva som skjer. Noen andre grunn til at mensen blir forsinket så lenge? Blødde noen dråper i ettpar dager i eggløsning kan det være noe? Har aldri hatt forsinket mens mer en Max 2 dager på mine 13 år med mens. Har vondt i brystet å tror kanskje mensen kan komme snart men det har jeg trodd så lenge nå at jeg gir snart opp at den i det heletatt kommer. Tatt flere graviditetstester får å forsikre meg. Streken burde være godt synelig når det er så lenge sia jeg hadde mens også vell? 

Anonymkode: 39542...f48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt ibux eller lignende pga skaden? Lurer på om det kan tulle med eggløsning, mener å ha lest det. Ellers er det visst ikke uvanlig at kroppen ikke får til eggløsning noen sykluser. Da er det naturlig om mensen blir forsinket. Men jeg syns 10 dager er lenge. Da er det innenfor med en legetime. Regner med at du er i midten av 20-årene ut i fra det du skriver, og da bruker syklusen å være ganske stabil. 

Anonymkode: e5754...2f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du tatt ibux eller lignende pga skaden? Lurer på om det kan tulle med eggløsning, mener å ha lest det. Ellers er det visst ikke uvanlig at kroppen ikke får til eggløsning noen sykluser. Da er det naturlig om mensen blir forsinket. Men jeg syns 10 dager er lenge. Da er det innenfor med en legetime. Regner med at du er i midten av 20-årene ut i fra det du skriver, og da bruker syklusen å være ganske stabil. 

Ja er 25 å har aldri hatt ustabil før. Har Max hatt 2 dager forsinket å det var bare en gang ellers bare sånn at den har kommet på kvelden i stede får morgen så har alltid vært veldig presis. Kun tatt Paracet 2 ganger pga jeg ikke liker å ta medesiner men det har jeg jo gjort mange ganger uten at noe har forandret seg før. Vurdere å gå te legen men vet ikke om det er får raskt. Vet du om blodpropp å mens kan ha noe sammenheng? Har en klump på armen legen trodde ikke det var blodpropp så har ikke hatt time enda men man vet jo aldri før man har sjekket onkelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Men har sett på forum her folk legger ut mange tester der jeg ikke kan se en strek men mange andre kan det. Ville det vært så svakt som de dem har lagt ut når det er så sent? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja er 25 å har aldri hatt ustabil før. Har Max hatt 2 dager forsinket å det var bare en gang ellers bare sånn at den har kommet på kvelden i stede får morgen så har alltid vært veldig presis. Kun tatt Paracet 2 ganger pga jeg ikke liker å ta medesiner men det har jeg jo gjort mange ganger uten at noe har forandret seg før. Vurdere å gå te legen men vet ikke om det er får raskt. Vet du om blodpropp å mens kan ha noe sammenheng? Har en klump på armen legen trodde ikke det var blodpropp så har ikke hatt time enda men man vet jo aldri før man har sjekket onkelig. 

Etter så lang tid ville du hatt en klar og tydelig strek/positiv test. Og hvis du har hatt så regelmessig syklus hele veien er dette unormalt, så bestill deg legetime, du. Kanskje er det noen hormoner i ubalanse e.l. Legen kan også med sikkerhet finne ut av om du er gravid eller ikke, selv om jeg tror det er lite sannsynlig hvis du har fått flere negative tester. Jeg tror neppe dette har med blodpropp å gjøre, og jeg vil tro du hadde blitt lagt inn på sykehus rimelig raskt ved mistanke om det! 

Går du på noen form for prevensjon? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter så lang tid ville du hatt en klar og tydelig strek/positiv test. Og hvis du har hatt så regelmessig syklus hele veien er dette unormalt, så bestill deg legetime, du. Kanskje er det noen hormoner i ubalanse e.l. Legen kan også med sikkerhet finne ut av om du er gravid eller ikke, selv om jeg tror det er lite sannsynlig hvis du har fått flere negative tester. Jeg tror neppe dette har med blodpropp å gjøre, og jeg vil tro du hadde blitt lagt inn på sykehus rimelig raskt ved mistanke om det! 

Går du på noen form for prevensjon? 

Ingen preventsjon så ingen ting som sånnsett skulle ha rotet med hormonene. Er vært hormonell å lett rørt ganske lenge så det kan godt være hormonene er i ubalanse. Får ta å høre når jeg sjekker kulen om hun også kan sjekke hormonene 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Ro ned.

Anonymkode: 29dd3...0d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen preventsjon så ingen ting som sånnsett skulle ha rotet med hormonene. Er vært hormonell å lett rørt ganske lenge så det kan godt være hormonene er i ubalanse. Får ta å høre når jeg sjekker kulen om hun også kan sjekke hormonene 

Er det lenge til den timen, da? For jeg tenker du fint kan be om en time raskt for dette. Selv om det høyst sannsynlig ikke er noe farlig. 

Hormoner i ubalanse er ikke nødvendigvis noe du merker noe til. Men overlat dette til legen, for det kan være så mange grunner og mye han vil sjekke ut som ikke vi andre tenker på😊

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen sjekk homoner ta gynekologisk undersøkelse å ta blodprøve om du er gravid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det lenge til den timen, da? For jeg tenker du fint kan be om en time raskt for dette. Selv om det høyst sannsynlig ikke er noe farlig. 

Hormoner i ubalanse er ikke nødvendigvis noe du merker noe til. Men overlat dette til legen, for det kan være så mange grunner og mye han vil sjekke ut som ikke vi andre tenker på😊

Ja det er en stund til men kan spørre om jeg kan få flyttet timen om noen avbestiller 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå til legen sjekk homoner ta gynekologisk undersøkelse å ta blodprøve om du er gravid. 

Kan noe smittsomt være grunnen?  Kun vært med en på veldig lenge 

AnonymBruker
Skrevet

Har en mistanke om at jeg kan ha fått sopp siden jeg sovnet etter sex får en stund sia kan det være grunnen? 

AnonymBruker
Skrevet

Sopp påvirker ikke syklusen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...