AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Hvor mye didaktikk/pedagogikk har man i undervisningsfag 2? Altså, hvis man velger for eksempel lektorutdanningen med historie som fag 1 og nordisk som fag 2, så skriver man masterarbeid, har flest emner i historie og også praksis i det. Men hvor mye får man gjort med fag 2 (nordisk)? Underviser man i det i praksis for eksempel? Anonymkode: d57c1...f9d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Historie er et lite fag, så du kan få ut fra at du vil få flest timer som norsklærer når du skal ut i jobb. Anonymkode: 6d5b3...caf
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Dersom du går inn på siden til studiet kan du se studiets oppbygning. Alt du trenger å vite står der. Anonymkode: e2c83...7e9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Historie er et lite fag, så du kan få ut fra at du vil få flest timer som norsklærer når du skal ut i jobb. Anonymkode: 6d5b3...caf TS sitt spørsmål handler ikke om hvordan det blir når hun kommer i jobb, men hvordan studiet er lagt opp Anonymkode: e2c83...7e9 1
Suzzi Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 På studiet mitt var det like mye didaktikk og praksis i fag 1 og fag 2. Tror jeg hadde 40 studiepoeng didaktikk tilsammen. I praksis var det litt tilfeldig hvilke fag vi fikk. I noen av de kortere praksisene underviste vi i alle mulige fag, mens i de lengre praksisene hadde vi begge undervisningsfagene. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Suzzi skrev (På 23.7.2022 den 16.53): På studiet mitt var det like mye didaktikk og praksis i fag 1 og fag 2. Tror jeg hadde 40 studiepoeng didaktikk tilsammen. I praksis var det litt tilfeldig hvilke fag vi fikk. I noen av de kortere praksisene underviste vi i alle mulige fag, mens i de lengre praksisene hadde vi begge undervisningsfagene. Takk for svar! Er det praksisskolene som bestemmer hvilke fag man underviser i? Anonymkode: d57c1...f9d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 15.14): Historie er et lite fag, så du kan få ut fra at du vil få flest timer som norsklærer når du skal ut i jobb. Anonymkode: 6d5b3...caf Det var ikke det jeg spurte om, men det var er nyttig svar likevel. Hvis jeg har for eksempel norsk og engelsk (altså to store fag), får jeg da like mange timer i hvert fag eller blir det flest i norsk? Anonymkode: d57c1...f9d
Suzzi Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for svar! Er det praksisskolene som bestemmer hvilke fag man underviser i? Anonymkode: d57c1... Så langt det er mulig forsøker universitetet å få tak i praksislærere som har begge fagene dine, men det er ikke alltid mulig. I praksisveilederen vil det stå ca. hvor mange timer undervisning du skal ha i uka, men det er opp til praksislærer å legge opp timeplanen. Det er hovedsakelig de to fagene du har som du skal undervise i, men av praktiske hensyn må man av og til også undervise i andre fag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå