Gå til innhold

Noen som har kuttet ned/ut godis, og gått ned flere kilo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gikk dere ned, og hvor lang tid tok det? 

Skriv gjerne også startvekt 😊

Anonymkode: e3fd3...417

Skrevet

Gikk ikke så mye ned i vekt, siden jeg allerede er slank. Men kan si at jeg så stor forskjell på huden min da jeg kutta ut sukker og smågodt, jeg fikk mye renere hud.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis kutt av snacksing som bidrar til at du går ned i vekt. Det er det kaloriunderskudd som gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser snop/snacks hver dag og kutter det ut vil du nok gå ned noen kilo, men jeg spiser kun på lørdager så tror det betyr null for vekten hvis jeg kutter det ut.

Anonymkode: 82ac3...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned fra 79-61 kg på 5mnd ved å slutte og spise snop 😊

Anonymkode: fc401...d6e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 23.55):

Hvor mye gikk dere ned, og hvor lang tid tok det? 

Skriv gjerne også startvekt 😊

Anonymkode: e3fd3...417

Veide 69kg da jeg fikk korona, så mister jeg lukt og smakssans. Spiste som normalt, men etter korona så likte jeg ikke godis lengre. Det smaker nå alt for søtt, så 3 biter sjokolade i uka er mer enn nok. Hadde korona i desember og nå veier jeg 61kg. 

Anonymkode: 12ff1...8ab

Skrevet

Hvis jeg kutter ut alt det godteriet jeg dessverre spiser, men ellers spiser akkurat som før, går jeg ned 3-4 kilo. Gjør det med jevne mellomrom, jo-jo-slanker, er det det de kaller det? 

Jeg nyter godterispisingen, men ser at det går for langt, så da bremser jeg. Det tar ikke mer enn 2-3 uker før jeg går ned 3-4 kilo. 

Skrevet

Fra 64 kg til 60.

AnonymBruker
Skrevet

68 til 60, ca 5 måneder. Kuttet ikke bare ut godteri, men passet på alt jeg spiste og tok gode valg. 

Anonymkode: 0227a...9fd

Skrevet

Hvis du ser etter å gå ned i vekt ville jeg sterkt anbefale denne treningsøkten da den er veldig lett å få gjennomført da man ligger på ryggen hele tiden og ikke lager noe lyd. Det er i tillegg mange inkludert meg som føler seg mye bedre etter å ha gjort denne i noen dager. Jeg veide meg ikke før jeg begynte men jeg målte meg rundt livet og da var jeg 28 in og etter en måned var jeg 25 in.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har gått ned mye bare ved å kutte ut godteri, hvor mye spiste dere i utgangspunktet? Hjelper det merkbart selv om man bare spiser litt?

Anonymkode: 46946...b62

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anna1653 skrev (2 timer siden):

Hvis du ser etter å gå ned i vekt ville jeg sterkt anbefale denne treningsøkten da den er veldig lett å få gjennomført da man ligger på ryggen hele tiden og ikke lager noe lyd. Det er i tillegg mange inkludert meg som føler seg mye bedre etter å ha gjort denne i noen dager. Jeg veide meg ikke før jeg begynte men jeg målte meg rundt livet og da var jeg 28 in og etter en måned var jeg 25 in.

Det hjelper ikke å gjøre dette, uten å endre kostholdet «dessverre». Ja du vil kanskje få mer magemuskler, men fettet løper ikke.

Anonymkode: 8df30...8ef

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kuttet ut den voldsomme sjokoladespisingen min i det daglige. Pleide å spise en halv sjokoladeplate pr dag i uken, og en hel i helgen. Veide 60 kg. Så kuttet jeg ned til bare én stripe (tre ruter) sjokolade pr dag, og har gått ned 3 kilo, til 57 kg. Husker ikke helt når jeg begynte, men det kan ha vært i slutten av mars måned. Har ikke forandret på noe annet enn sjokoladespisingen.

Målet er å gå ned  to kilo til, ned til 55. Det hadde passet meg fint.

Er 160 høy.

AnonymBruker
Skrevet

Lett for å spise ekstra mye av annet da, da er du like langt.

Anonymkode: 94e14...9a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere som har gått ned mye bare ved å kutte ut godteri, hvor mye spiste dere i utgangspunktet? Hjelper det merkbart selv om man bare spiser litt?

Jeg har gått ned fra 82-72 nå på to måneder. Mye vannvekt, men tar det rolig for å ikke gå fort opp igjen. Det gikk fra å små spise mat hver dag, til å ha 3-4 faste måltider. Godteriet jeg kunne spise hver kveld har jeg endret til en dag i uken. Og dytter selvsagt ikke magen full av godteri gjennom hele dagen. Men en liten skål på kvelden. 
Men jeg har lett for å få mer søtsug av å spise godteri, naturligvis. Så nå er jeg ganske nære ved å kutte det ut helt. Er vanskelig med søtsug hver søndag og mandag, etter jeg har spist godteri lørdagskvelden. Kroppen roper etter sukker i de to påfølgende dagene😝

Anonymkode: 8df30...8ef

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lett for å spise ekstra mye av annet da, da er du like langt.

Anonymkode: 94e14...9a8

Det er det jeg tenker også, det er lett å bare erstatte med mer av annen mat. Nå spiser ikke jeg mye godteri heller, max en gang i uka, og totalt kutt kan fort føre til at jeg synes synd på meg selv og stapper innpå med pizza, fløtesaus og vin på lørdagskvelden i stedet. (Mulig det hadde vært sunnere likevel, da, utenom vinen.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg spiser godteri hver dag på det verste, store mengder. Feks ei stor plate melkesjokolade, noe smågodter og kanskje enda noe, ei bolle eller to. 

Vil ikke tro at du går ned mange grammene om du spiser lite. Kos deg med godtene dine du! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 5 kg på 6 mnd kun ved å kutte ned på mengden godteri og gjærbakst jeg spiste. Spiste minst en sjokoladebar og en skolebolle hver dag, men som oftest mer enn bare dette. Det som er viktig å nevne er at jeg ikke byttet det ut med noe annet. Da hadde jeg nok ikke gått ned. Men hva du veier nå og hvor mye godteri du spiser vil jo også være avgjørende. Nå har vekten min stagnert og jeg må nok stramme inn på andre deler va kostholdet om jeg vil ned mer fordi jeg ikke har så mye å ta av.

Anonymkode: e2bc4...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...