Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som ikke jobber og har en annen døgn rytme enn meg. Jeg står opp kl 5 om hverdagene og er tidlig i seng. Legger meg rundt kl 22. Det vet hun 

Hun kan sende en melding kl 23. Håper du har telefon på lydløs så jeg ikke vekker deg kan hun skrive. Kan jeg komme innom i morgen kl 17? 

Jeg kan svare på melding når jeg kommer på jobb kl 8. Ja, bare kom du svarer jeg.  Da kan jeg få til svar: ok. Jeg våknet av mobilen nå men må sove videre. Kan vi snakkes senere? 

Er vanskelig når vi har så forskjellige døgn rytmer 

Anonymkode: e6fc1...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg faktisk ha krevd at hun sender melding innen rimelighetensgrenser.

Jeg har også en rar døgnrytme akkurat nå, men jeg sender da ikke melding - når jeg vet at den andre parten sover. Eller plutselig sier at det ikke passer, fordi at jeg skal sove? En avtale er en avtale. 

Hun bør få en heads up, i hvordan man skal møte andre med respekt. 

Anonymkode: c71df...669

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at dette skal være et problem , det finnes jo funksjoner på disse smartelefonene(regner med at du har det) som gjør at du kan unngå varslinger uten å måtte ha tlf på lydløs. Eller unngå varslinger  for en bestemt tidsperiode for den og den kontaktne. Dersom hun ikke får svar etter kl.22:00 burde bjella ringe for hennes del. 

Anonymkode: 8e8ff...8a4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun vekker deg, på natta, med sin sms….

og du vekker henne på formiddagen, med ditt sms-svar…

hva er problemet?

Anonymkode: 8597b...afc

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke at dette skal være et problem , det finnes jo funksjoner på disse smartelefonene(regner med at du har det) som gjør at du kan unngå varslinger uten å måtte ha tlf på lydløs. Eller unngå varslinger  for en bestemt tidsperiode for den og den kontaktne. Dersom hun ikke får svar etter kl.22:00 burde bjella ringe for hennes del. 

Anonymkode: 8e8ff...8a4

Jeg har tenåringer som av og til er ute etter jeg har lagt meg. Så da slår jeg ikke mobil på lydløs bestandig 

AnonymBruker
Skrevet

La folk skrive og svare når de vil. Bare å dempe de aktuelle apper

Anonymkode: 26c82...b53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden hun er B-menneske og du er A-menneske hvor dere BEGGE må tilpasse dere hverandre, slik at hun ikke vekker sent på kvelden og du ikke vekker henne tidlig på morgenen. Dere får ta en prat og bli enige om et felles melde/ringeintervall, f.eks mellom 11-21?

Anonymkode: bd2ef...720

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tenåringer som av og til er ute etter jeg har lagt meg. Så da slår jeg ikke mobil på lydløs bestandig 

Har man iPhone kan man legge til personer slik at varslingene til kun dem kommer i gjennom selv om ”Ikke forstyrr” er på 😊

Anonymkode: 92958...6af

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å skru av lyden på varsler før jeg legger meg. Det tar to sekunder og om folk blir furt fordi jeg ikke svarer etter det er det ikke mitt problem, jeg må få sove når jeg skal.

Anonymkode: 2bcfe...a6b

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Du svarer når du vil, hun svarer når hun vil. Du kan dempe varsler hvis det er problemet, bare ha på mulighet for anrop feks. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På mobilen min kan man skru av varsler på spesifikke personer, eller skru av kun for meldinger, sånn at man hører hvis noen ringer men ikke meldinger. Kanskje du har et sånt opplegg på mobilen?

Anonymkode: 2bcfe...a6b

• Liker 2
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemstillingen? Hva er den? :sprettoy:

Gjest Ghostface
Skrevet

Man trenger ikke alltid å svare med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk enig med ts her. Hvis det er inne på en app, så bryr jeg meg ikke om når jeg får melding, for der tar jeg av varsler. 

Men jeg synes egentlig at det er uhøflig å ringe eller sende tekstmld, etter kl. 23.

Anonymkode: f1a1a...73b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er faktisk enig med ts her. Hvis det er inne på en app, så bryr jeg meg ikke om når jeg får melding, for der tar jeg av varsler. 

Men jeg synes egentlig at det er uhøflig å ringe eller sende tekstmld, etter kl. 23.

Og jeg pleier å si ifra til venner om at jeg legger meg, og er utilgjengelig etter kl. 23. Og da respekterer de det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg pleier å si ifra til venner om at jeg legger meg, og er utilgjengelig etter kl. 23. Og da respekterer de det.

Saken for meg(ikke ts) er at de fleste IKKE respekterer dette…😌

Anonymkode: c2ca6...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det må være opp til folk selv å slå av varsler fra ting/personer de ikke vil vekkes av. 

Anonymkode: 25204...043

AnonymBruker
Skrevet

Dette er å lage ett problem utav ett ikke-problem. I det moderne samfunn kan du sette på ikke forstyrr/soving osv hvor du kan velge hvilke mennesker som skal nå igjennom (feks ungene dine, men ikke venninnen) 

lær dere å bruke funksjonene dagens smarttelefoner tilbyr. 😅

Anonymkode: f2203...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...