AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Jeg har hatt sterke menssmerter siden jeg kom i pubertet og derfor gått på mye prevensjon. Etter å ha fått barn går jeg nå på hormonspiral. Jeg har ingen mensblødninger med spiralen, men likevel opplever jeg hver måned 1-2 dager med PMS og eller menssmerter (og også noen sykluser smerter ved eggløsning). Er dette vanlig selv om man ikke har mensblødning? Anonymkode: 68cbc...969
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Jeg hadde menssmerter 3 uker på spiral, så kom en lengre liten blødning på 2 uker, før jeg var smertefri 1 uke, før det starta på igjen. Så den er nå vekke. Gyn kunne ikke svare på hvorfor det var slik, men at det var merkelig Anonymkode: 2d3f1...fcf
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Det er slike opplysninger leger/gynekologer holder tett om! De vil ikke fortelle baksiden med en spiral at du kan ha kramper som pumper ut smerter når det passer spiral og ikke deg. Kan bli både deprimert og sliten av det. Anonymkode: 4e722...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er slike opplysninger leger/gynekologer holder tett om! De vil ikke fortelle baksiden med en spiral at du kan ha kramper som pumper ut smerter når det passer spiral og ikke deg. Kan bli både deprimert og sliten av det. Anonymkode: 4e722...1b3 Alternativet mitt er uansett menssmerter i enda lenger tid, så jeg kan leve greit med det. Spørsmålet handler mest om dette faktisk er vanlig, eller om det kan være andre årsaker til smertene som jeg burde sjekket opp. Anonymkode: 68cbc...969
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er slike opplysninger leger/gynekologer holder tett om! De vil ikke fortelle baksiden med en spiral at du kan ha kramper som pumper ut smerter når det passer spiral og ikke deg. Kan bli både deprimert og sliten av det. Anonymkode: 4e722...1b3 Helt enig. Jeg holdt ut med forferdelige plager og smerter i 3 mnd, fordi jeg ble servert "det gir seg som regel etter 3mnd" shiten. Ble ikke bedre og endte opp med å ta den ut. Bare timer etter, bokstavelig talt timer etter at den ble tatt ut var formen betydelig bedre. Anonymkode: cf661...0e6
Daria Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 Jeg fikk mer menssmerter med spiral, selv om blødningene etter hvert forsvant helt. Det gikk seg til med tiden (og noen dager med ubehag i stedet for kraftige blødninger månedsvis i strekk var et helt greit bytte). Hormonspiral var fælt de første månedene, litt ubehagelig i perioder de første par årene og etter det har det bare vært fordeler.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Jeg byttet spiral i fjor sommer. Den forrige var eksemplarisk, mensen forsvant og var borte, smerter likeså. Denne her er annerledes. Først fikk jeg menssmerter hver måned, uten blødning. Så har mensen kommet snikende tilbake, gradvis mer for hver måned. Nå blør jeg mer enn jeg noen gang har gjort under menstruasjon, jeg blør igjennom en tampong på et par timer. Tror jeg kvitter meg med hele dritten, tør ikke å stole på at den funker som den skal når jeg blør så mye. Anonymkode: 56e1b...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå