AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Hei! 😊 Jeg er nå på min 4. uke med Saxenda, og føler det har gått relativt bra. Natt til mandag trodde jeg at jeg hadde fått omgangssyke da jeg og flere andre jeg kjenner har vært litt lurvete i magen. Natt til i dag skjedde det igjen, og tror det nå henger sammen med Saxenda. * Kvalm og uvel i forkant, må også på do 💩. * Ubehag i mellomgulvet (fra under brystet mot navelen). * Når oppkastet først kommer så blir magesekken tømt og kvalmen/uvelheten forsvinner, mat og drikke går fint å få i seg. Etter første runde forble jeg på dosen 1.8, da jeg lot være å ta den på mandag, planen er å gå opp til 2.4 førstkommende mandag. Felles for begge er at jeg spiste bacon i forkant - til frokost på søndag, dadler med bacon i går. Er det andre som har opplevd det samme i forbindelse med mat, at medisinen og kroppen sammen avviser enkelte ting av mat? Eventuelt andre årsaker? Jeg skal til fastlegen på mandag, men er inneforstått med at bivirkninger vil komme, men akkurat det ubehaget i mellomgulvet og oppkast er grusomt. Har ikke kastet opp på 10+ år før dette, og har ikke savna det 😅 Alt av tips og råd tas i mot 😊 Anonymkode: 013f0...1f2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 Går på dose 3. eneste bivirkningen som jeg har er at hvis jeg spiser for nye må jeg på so like etterpå. Ikke opplevd det slik du snakker om, men kan jo være andre bivirkninger for deg eller rett og slett at det er noe annet med deg enn medisinene. Anonymkode: 3d2a6...a7b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 Kvalme og oppkast er en av de vanlige bivirkningene, men man kan prøve å regulere det ved å se om det er noen matvarer som trigger det, slik som fet mat, sterk mat etc. Anonymkode: 5d195...a4a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 Vil tro det er den fete baconen som kanskje utløser bivirkningen? Anonymkode: 4c77a...ab0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 10.41): Går på dose 3. eneste bivirkningen som jeg har er at hvis jeg spiser for nye må jeg på so like etterpå. Ikke opplevd det slik du snakker om, men kan jo være andre bivirkninger for deg eller rett og slett at det er noe annet med deg enn medisinene. Anonymkode: 3d2a6...a7b  AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 12.37): Kvalme og oppkast er en av de vanlige bivirkningene, men man kan prøve å regulere det ved å se om det er noen matvarer som trigger det, slik som fet mat, sterk mat etc. Anonymkode: 5d195...a4a  AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 12.48): Vil tro det er den fete baconen som kanskje utløser bivirkningen? Anonymkode: 4c77a...ab0 Fet mat er det jeg har kommet frem til og, for har hatt to runder til i ettertid av startinnlegget. Men jeg spiser ikke mye fett heller, det er snakk om veldig lite. Så tar det veldig lang tid fra det begynner å melde seg til oppkastet kommer (holdt på fem timer en natt før det løsna). Jeg har forsøkt å ringe Tønsberg hvor jeg blir fulgt opp, men de er ikke tilgjengelig før i august. Fastlegen ba meg fortsette øke, men det skar seg totalt, så jeg har valgt å gå ned til 1.2 inntil jeg får tak i Tønsberg, ettersom det fungerer greit på den dosen. Hadde foreløpig siste runde natt til i går, men man blir jo veldig var på «Kan jeg spise dette uten at det går gærnt? Eller dette?» 😕 Syns det er slitsomt for noe må jeg jo ha i meg 😅 Anonymkode: 013f0...1f2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 Vet om flere som sliter med bacon mens de går på saxenda, så er nok noe med hvor fett baconet er Anonymkode: 8b1ed...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå