AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Hei, lille jenta mi er straks 7 mnd gammel, jeg og barnefar har aldri bodd sammen, han er nylig flyttet i nærheten, så nå skal de da møtes oftere og bli kjent. Hvor ofte bør han være hær? Og hvor lenge av gangen? Søker meg snart grønn på nett uten og finne noe om så små barn som aldri har bodd med barnefar. Han jobber også forskjellige tider hver dag, så vanskelig å få planlagt noe eller laget noe fast. Kjenner det tærer på meg. Samt så ser jeg fryktelig mørkt på å måtte ha han her hver uke i lang tid framover. Noen med gode tips og råd? Anonymkode: 3c039...e3a
Gjest fransine Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei, lille jenta mi er straks 7 mnd gammel, jeg og barnefar har aldri bodd sammen, han er nylig flyttet i nærheten, så nå skal de da møtes oftere og bli kjent. Hvor ofte bør han være hær? Og hvor lenge av gangen? Søker meg snart grønn på nett uten og finne noe om så små barn som aldri har bodd med barnefar. Han jobber også forskjellige tider hver dag, så vanskelig å få planlagt noe eller laget noe fast. Kjenner det tærer på meg. Samt så ser jeg fryktelig mørkt på å måtte ha han her hver uke i lang tid framover. Noen med gode tips og råd? Anonymkode: 3c039...e3a Hadde tatt en tlf til familievernkontoret, så kan de hjelpe dere med å få i stand en avtale som ivaretar barnet på best mulig måte.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 fransine skrev (8 minutter siden): Hadde tatt en tlf til familievernkontoret, så kan de hjelpe dere med å få i stand en avtale som ivaretar barnet på best mulig måte. Venter på å få time der, men de er i ferie og var snakk om å tidligst kunne få time på september. Så tenker på fram til da i første omgang. Anonymkode: 3c039...e3a
Gjest fransine Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Venter på å få time der, men de er i ferie og var snakk om å tidligst kunne få time på september. Så tenker på fram til da i første omgang. Anonymkode: 3c039...e3a Ok. Hvis det var meg selv så hadde jeg foreslått at de møttes sånn 1 - 2 timer et par ganger i uka med deg til stede selvfølgelig, til å begynne med. Det viktigste er at du føler deg trygg på at han er en ok omsorgsperson før du tar steget at han får alenetid med dattera.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 fransine skrev (9 minutter siden): Ok. Hvis det var meg selv så hadde jeg foreslått at de møttes sånn 1 - 2 timer et par ganger i uka med deg til stede selvfølgelig, til å begynne med. Det viktigste er at du føler deg trygg på at han er en ok omsorgsperson før du tar steget at han får alenetid med dattera. Til nå har han fått til en dag i uka med tanke på arbeid og at det også skal passe for meg og døgnrytmen til lillemor. Jeg går ikke lenger unna enn ut med søpla eller oppe og henter noe enda. Jeg sliter med å stole på han da han har ropt ut at han kan gjøre både det ene og det andre, men får det ikke til når det først skjer. F.eks sa han på føden at han kunne komme å følge med henne han, og bytte bleie osv. Men når han skulle bytte første bleie så ble han mer og mer stressa og skjelven jo mer ungen skrek. I dag var han her, å vi måtte øve på hvordan ha på sokker på ungen. Så han er helt grønn og mer til når det kommer til babyer, som gjør det vanskelig for meg og tørre og slippe han til. Men er bevist det og presser meg litt og litt. Men synes det er vanskelig å jobbe med meg selv, samtidig som jeg må irettesette og passe på han hele tiden. Her forleden mente han at han kunne ha henne en helg på august han, da måtte jeg forklare i vide og brede om at det går ikke, for ungen aner ikke hvem han er. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig nå i begynnelsen, ting blir jo selvfølgelig lettere når de blir bedre kjent, men er nå i oppstarten jeg synes det er vanskelig, samt at jeg føler jeg må forklare aaaaalt. Anonymkode: 3c039...e3a
Gjest fransine Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til nå har han fått til en dag i uka med tanke på arbeid og at det også skal passe for meg og døgnrytmen til lillemor. Jeg går ikke lenger unna enn ut med søpla eller oppe og henter noe enda. Jeg sliter med å stole på han da han har ropt ut at han kan gjøre både det ene og det andre, men får det ikke til når det først skjer. F.eks sa han på føden at han kunne komme å følge med henne han, og bytte bleie osv. Men når han skulle bytte første bleie så ble han mer og mer stressa og skjelven jo mer ungen skrek. I dag var han her, å vi måtte øve på hvordan ha på sokker på ungen. Så han er helt grønn og mer til når det kommer til babyer, som gjør det vanskelig for meg og tørre og slippe han til. Men er bevist det og presser meg litt og litt. Men synes det er vanskelig å jobbe med meg selv, samtidig som jeg må irettesette og passe på han hele tiden. Her forleden mente han at han kunne ha henne en helg på august han, da måtte jeg forklare i vide og brede om at det går ikke, for ungen aner ikke hvem han er. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig nå i begynnelsen, ting blir jo selvfølgelig lettere når de blir bedre kjent, men er nå i oppstarten jeg synes det er vanskelig, samt at jeg føler jeg må forklare aaaaalt. Anonymkode: 3c039...e3a Det er du som må ha kontrollen her. Så lenge dere ikke har en samværsavtale så bestemmer du. Spesielt med tanke på alderen på dattera di er det viktig at bli kjent fasen skjer gradvis. Jeg hadde ikke sluppet henne alene til han før han viser at han får dette til. Men det virker som du er bevisst på dette selv. Kanskje det kan bli lettere for han om ikke du "henger" over skuldrene på han når han skal gjøre ting med barnet. At du er i nærheten men at han får prøve mer selv? Forstår det er vanskelig, men målet må jo være at han skal bli flink nok til at du kan stole på han. Håper dere finner en god løsning sammen med familievernkontoret
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Har han ikke vært med baby fram til nå? Jeg fikk barn med en jeg ikke var sammen med, han var innom omtrent daglig de første ukene for å knytte bånd og bli kjent med baby. Etterhvert hadde pappaen først baby hos seg mellom to amminger (vi bodde 5 min fra hverandre), deretter over en amming når baby tok flaske også gradvis økning. Da baby var 7-8 måneder hadde far baby på overnatting, og det gikk kjempefint😊 Tror vi fra da hadde overnatting en natt annenhver helg, pluss masse besøk/samvær i ukene. Anonymkode: 2f3b5...e37 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #8 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har han ikke vært med baby fram til nå? Jeg fikk barn med en jeg ikke var sammen med, han var innom omtrent daglig de første ukene for å knytte bånd og bli kjent med baby. Etterhvert hadde pappaen først baby hos seg mellom to amminger (vi bodde 5 min fra hverandre), deretter over en amming når baby tok flaske også gradvis økning. Da baby var 7-8 måneder hadde far baby på overnatting, og det gikk kjempefint😊 Tror vi fra da hadde overnatting en natt annenhver helg, pluss masse besøk/samvær i ukene. Anonymkode: 2f3b5...e37 Han har gått skole en annen plass i landet, men nå flyttet tilbake i nærheten. Så han har vært med henne totalt 10 timer pluss dåpen og forberedelser til det et par dager i forveien. Så flyttet han hit i begynnelsen av juli og vært her en gang i uken siden da. Så vi har jo måttet ta begynnelsen litt senere. Han fikk sitt første smil hos henne i går, så det går jo framover. Men som jeg sier til han at han må takle henne når hun er sint for noe, og klare å hjelpe henne og finne roen når hun skal sove. Fram til da må han bare glemme å ha henne, å hvor lang tid det tar er opp til han og ungen. Men kjenner mors instinkt og sunn fornuft drar meg i 2 forskjellige retninger🙈 Anonymkode: 3c039...e3a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han har gått skole en annen plass i landet, men nå flyttet tilbake i nærheten. Så han har vært med henne totalt 10 timer pluss dåpen og forberedelser til det et par dager i forveien. Så flyttet han hit i begynnelsen av juli og vært her en gang i uken siden da. Så vi har jo måttet ta begynnelsen litt senere. Han fikk sitt første smil hos henne i går, så det går jo framover. Men som jeg sier til han at han må takle henne når hun er sint for noe, og klare å hjelpe henne og finne roen når hun skal sove. Fram til da må han bare glemme å ha henne, å hvor lang tid det tar er opp til han og ungen. Men kjenner mors instinkt og sunn fornuft drar meg i 2 forskjellige retninger🙈 Anonymkode: 3c039...e3a Da skjønner jeg bedre ja Er helt enig med deg i at han må bli kjent med barnet deres først, her var barnefar mye på besøk her som sagt. Jeg var alltid i nærheten, men tok f.eks klesvasken eller gjorde annet husarbeid så de fikk tid sammen. Bleieskift var mye styr, jeg måtte mange ganger tvinge meg selv til å ikke gå inn og overta når baby gråt på stellebordet. Men hjalp å tenke at det er pappaen, og han vil det beste for barnet han også. Stå på ditt og gjør det du føler er riktig for dere ❤️ Du er kjempetøff som har vært så alene med henne til nå❤️ håper pappaen følger opp framover så de får et godt forhold og at du blir trygg på han. Her kjente vi hverandre som venner ca ti år før jeg ble gravid, så det gjorde ting enklere. Anonymkode: 2f3b5...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå