Gå til innhold

Jeg har aldri vert ordentlig nær noen fordi jeg er redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vert ordentlig nær noen fordi jeg er redd. Jeg har jo familie og venner, men vil si de relasjonene er forholdsvis overfladiske. Det jeg tenker mest på er at jeg aldri har hatt en kjæreste. Jeg har aldri en gang kysset noen eller holdt hender. Så redd er jeg. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg er redd heller for jeg har aldri hatt noen negative erfaringer heller. 

Noen som har noen råd til hvordan en kan komme ut av dette og tørre åpne opp og være sårbar overfor noen?

Anonymkode: e5716...3e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv i det små.

Finn en følsom og stabil person som tåler din usikkerhet. 

Anonymkode: 09d5e...b05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

redd å komme nær en potensiell kjæreste uten noen negative erfaringer?

virker som en usaklig tankegang du har der. 

kanskje noen som har blitt dumpa og beskrevet hvordan kjæreste forholdet egentlig var i den syvende satans bad?

Anonymkode: 4346e...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du ville hatt godt av litt terapi. Når man har dårlig selvbilde blir det vanskelig å få gode relasjoner til andre. Man må starte med seg selv. Kanskje går du med tanker om at andre ikke tåler deg hvis de virkelig kjenner deg? Jeg tror man må bearbeide slike ting for å klare å åpne opp for nye mennesker. Du fortjener kjærlighet som alle andre, og du er verdt å elske. Hvis du ser det selv og virkelig tror på det er du langt på vei😊For da kan du også møte andre med samme raushet. 

Anonymkode: 2123f...b7d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 0.36):

Jeg tror du ville hatt godt av litt terapi. Når man har dårlig selvbilde blir det vanskelig å få gode relasjoner til andre. Man må starte med seg selv. Kanskje går du med tanker om at andre ikke tåler deg hvis de virkelig kjenner deg? Jeg tror man må bearbeide slike ting for å klare å åpne opp for nye mennesker. Du fortjener kjærlighet som alle andre, og du er verdt å elske. Hvis du ser det selv og virkelig tror på det er du langt på vei😊For da kan du også møte andre med samme raushet. 

Anonymkode: 2123f...b7d

Takk for et fint svar. Du har nok rett i at jeg er redd for at andre ikke vil tåle meg om de virkelig blir kjent med meg. Jeg har gått i terapi tidligere, men vi har da ikke gått så veldig inn i akkurat dette. Så skal se på om det er mulig å bli henvist til en behandler igjen 🙂

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 23.55):

redd å komme nær en potensiell kjæreste uten noen negative erfaringer?

virker som en usaklig tankegang du har der. 

kanskje noen som har blitt dumpa og beskrevet hvordan kjæreste forholdet egentlig var i den syvende satans bad?

Anonymkode: 4346e...5f7

Har ingen negative erfaringer eller andre som har hatt det. Så er egentlig redd helt uten grunn (i alle fall en grunn jeg vet om/kan tenke meg frem til).

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 22.05):

Jeg har aldri vert ordentlig nær noen fordi jeg er redd. Jeg har jo familie og venner, men vil si de relasjonene er forholdsvis overfladiske. Det jeg tenker mest på er at jeg aldri har hatt en kjæreste. Jeg har aldri en gang kysset noen eller holdt hender. Så redd er jeg. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg er redd heller for jeg har aldri hatt noen negative erfaringer heller. 

Noen som har noen råd til hvordan en kan komme ut av dette og tørre åpne opp og være sårbar overfor noen?

Jeg har hatt et forhold og kjenner meg igjen i det du skriver. Eneste rådet jeg kan gi er at du bør gi andre mennesker en sjanse. Noen er drittsekker, mens andre er utrolig gode. Det å bære på alt inni seg over tid er destruktivt. Man kjenner bare på en klump og tomhet inni seg som ikke er bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...