AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Jeg har aldri vert ordentlig nær noen fordi jeg er redd. Jeg har jo familie og venner, men vil si de relasjonene er forholdsvis overfladiske. Det jeg tenker mest på er at jeg aldri har hatt en kjæreste. Jeg har aldri en gang kysset noen eller holdt hender. Så redd er jeg. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg er redd heller for jeg har aldri hatt noen negative erfaringer heller. Noen som har noen råd til hvordan en kan komme ut av dette og tørre åpne opp og være sårbar overfor noen? Anonymkode: 1ff81...741
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Jeg vil anbefale at du får hjelp hos en psykolog. Anonymkode: 0c994...822
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg vil anbefale at du får hjelp hos en psykolog. Anonymkode: 0c994...822 Jeg har gått til psykolog de siste 2 årene, men avsluttet nettopp. Så vidt jeg har skjønt er det ikke så lett å få behandling igjen? Jeg snakket ikke så mye om akkurat denne problemstillingen, men skulle ønske jeg gjorde det. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre? Har du noen gode råd? Anonymkode: 1ff81...741
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Kanskje gruppeterapi er en bedre ide? Da får du ihvertfall trening i å være sårbar og åpen overfor andre mennesker, i tillegg til at det vil være bra for deg å se andre slite med lignende problemer. Anonymkode: 260e8...235 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 13.00): Kanskje gruppeterapi er en bedre ide? Da får du ihvertfall trening i å være sårbar og åpen overfor andre mennesker, i tillegg til at det vil være bra for deg å se andre slite med lignende problemer. Anonymkode: 260e8...235 Ja, det er det kanskje. Men hvilken type gruppe ville passet såfall? Anonymkode: 1ff81...741
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Angst-gruppe? Sosial angst? Unnvikende personlighetsforstyrrelse? Traumegruppe? Det avhenger jo av hvorfor du er så redd for å komme nær andre. Har du et DPS i nærheten? De kan ha gruppeterapi. Eventuelt kan du søke deg inn på Modum bad for et lengre opphold, dersom du har mulighet. Anonymkode: 260e8...235
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Angst-gruppe? Sosial angst? Unnvikende personlighetsforstyrrelse? Traumegruppe? Det avhenger jo av hvorfor du er så redd for å komme nær andre. Har du et DPS i nærheten? De kan ha gruppeterapi. Eventuelt kan du søke deg inn på Modum bad for et lengre opphold, dersom du har mulighet. Anonymkode: 260e8...235 Jeg vet ikke helt hva som kunne passet. Har ikke angst, personlighetsforstyrrelse eller traumer. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor jeg er redd for å komme nær andre. Jeg har DPS i nærheten og har nå sett på hvilke grupper de har, men det ser ikke ut til at jeg passer inn i noen av de kategoriene. Modum bad er vel bare om du har angst eller depresjon eller traumer så vidt jeg har skjønt? Eller? Anonymkode: 1ff81...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå