Gå til innhold

Leve i et forhold uten kjærlighet - kan det gå bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel innsett at jeg ikke elsker mannen min lenger, som en kjæreste. Er veldig glad i han, glad for at han er far til barna våre, glad for at vi klarer å drifte familien sånn noenlunde ok. Men etter å ha forsøkt parterapi over ett år hvor han stadig avlyser og utsetter timer pga jobb, tryglet om vi kan prøve å snakke sammen, lage en plan for fremtiden, sette av tid til forholdet i håp om å redde det, så har jeg nå skjønt at det ikke blir noen endring. Han orker ikke, han er fornøyd med å kjøre karriere 70% av tiden, og være pappa den resterende tiden. Han trenger ikke tid med meg eller sex med meg for å ha det bra, han får dekket sitt behov på egenhånd med telefonen sin. Han syns vi samarbeider godt, og sier han elsker meg og har det helt fint. Vi har ikke hatt sex på 1,5 år - hvordan kan det være fint?? Har spurt flere ganger om han har en annen, men han svarer tilsynelatende ærlig på at det har han ikke. Jeg trives jo egentlig ikke med denne tilværelsen.

Samtidig så tenker jeg at han er en veldig god pappa, engasjert og tilstedeværende. Han bidrar hjemme på alle måter, han er blid og positiv. Vi krangler veldig lite, barna er harmoniske og har det bra. Vi har en romslig økonomi da vi begge tjener godt, dette kommer barna til gode både nå og senere. Hvis jeg velger å dra vil tre personer bli ulykkelige for at jeg skal bli lykkelig. Jeg vil ikke kunne bo i området vi bor i, og det vil neppe han heller. Så for barnas del innebærer det store endringer. Barna er for øvrig i barnehagealder. 

Går det an å leve i et slikt forhold i 15 år? 

Anonymkode: 26674...752

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt går an, men det høres det ikke ut som du vil.

Anonymkode: ec84f...95e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil neppe få medalje hos barna dine, den dagen de er voksne nok, og får vite hvordan det sto til. 

Anonymkode: 6a09e...76c

• Liker 4
Skrevet

Det går Ann men det blir kjedlig og kjipt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer anpå om du vil bruke livet i et kjærlighetløst forhold, fordi han er en god far?

Anonymkode: 39ace...d9e

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg aldri orket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...