AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Min baby er 11 mnd og helt siden vi begynte å legge henne har hun våkna mye på kvelden, før jeg legger meg. Vi samsover fra jeg legger meg, og hun våkner som regel ikke så mye ila natta. Kan sove i strekk fra 12-05 noen netter. Andre ganger våkner hun en del. Men fra legging ca 20.00 til jeg legger meg ca 23.00 våkner hun minst en gang i timen. Første oppvåkning skjer alltid 40min etter legging. Og jeg bruker ca 20-30 min på å få henne til å sove igjen. Trodde dette skulle bli bedre av seg selv, men slik har det vært i mange mnd nå. Noen tips til meg? Anonymkode: 5b138...25b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Åå, du, det er jævlig slitsomt og frustrerende når det står på. Og jeg var på desperat jakt etter noe, hva som helst!, som kunne gjøre kveldene lettere og triveligere for alle. Tror ikke det var noe som funka egentlig, hver gang jeg trodde at jeg hadde funnet et triks så snudde det igjen til det verre. Sorry, lite oppløftende, men det ble bedre da hun nærmet seg 1,5. Og nei, aner ikke hva som gjorde susen, kanskje bare alder og modning 😕 Anonymkode: ffa5b...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Ingen tips, men min er 7 mnd og vi har det også sånn! Anonymkode: 4cb6f...a33 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Med førstemann gikk det over av seg selv ved ti mnd. Nå er det akkurat samme kveldskaos med lillebror på seks mnd. Jeg holder ut og håper det bare er noen mnd igjen med han også 😓 Anonymkode: 63676...7d4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min baby er 11 mnd og helt siden vi begynte å legge henne har hun våkna mye på kvelden, før jeg legger meg. Vi samsover fra jeg legger meg, og hun våkner som regel ikke så mye ila natta. Kan sove i strekk fra 12-05 noen netter. Andre ganger våkner hun en del. Men fra legging ca 20.00 til jeg legger meg ca 23.00 våkner hun minst en gang i timen. Første oppvåkning skjer alltid 40min etter legging. Og jeg bruker ca 20-30 min på å få henne til å sove igjen. Trodde dette skulle bli bedre av seg selv, men slik har det vært i mange mnd nå. Noen tips til meg? Anonymkode: 5b138...25b Hvordan sovner hun? Ammer du henne i søvn? Eller er du med henne? Mange våkner ved hver søvnsyklus dersom den de sovnet med eller puppen er borte. Anonymkode: 02add...418
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Mine var slik til vi kjørte egen seng, pappalegging og pappa tar oppvåkninger. Begge begynte da å sove gjennom natta. Helt herlig! Før det ammet jeg i søvn og masse oppvåkning/amminger hele natta. Anbefales - din er mer enn stor nok nå❤️ Anonymkode: d62c1...7cb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #8 Skrevet 23. juli 2022 Mitt tips er å følge rådene her https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/ Jeg har selv et barn på 11 måneder hvor jeg har fulgt retningslinjene her siden fødsel. Jeg sier ikke at det alltid fungerer for alle, men siden du ønsker tips for å få til en endring så ville jeg prøvd å se på hvor mye barnet sover på dagtid og vurdert tidligere leggetid. Min datter har nå leggetid kl. 18, har akkurat begynt å sove gjennom natten frem til 7-8 tiden og har kun en nap på dagtid rundt kl. 12-2. Det var først når jeg begynte å legge tidligere og kuttet til en nap at det ble så bra. Ikke sikkert det fungerer for deg, men verdt et forsøk da. Anonymkode: 447cd...7c4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt tips er å følge rådene her https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/ Jeg har selv et barn på 11 måneder hvor jeg har fulgt retningslinjene her siden fødsel. Jeg sier ikke at det alltid fungerer for alle, men siden du ønsker tips for å få til en endring så ville jeg prøvd å se på hvor mye barnet sover på dagtid og vurdert tidligere leggetid. Min datter har nå leggetid kl. 18, har akkurat begynt å sove gjennom natten frem til 7-8 tiden og har kun en nap på dagtid rundt kl. 12-2. Det var først når jeg begynte å legge tidligere og kuttet til en nap at det ble så bra. Ikke sikkert det fungerer for deg, men verdt et forsøk da. Anonymkode: 447cd...7c4 En ting til. En key for oss har iallfall vært å få henne på eget rom som er helt mørkt. Anonymkode: 447cd...7c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå