Gå til innhold

Nedsunken livmor og sex.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger å høre fra både kvinner og menn som har opplevd dette. 

Etter siste fødsel fikk jeg livmorfremfall,  såpass at tappen stod i åpningen. Fikk operasjon for dette ved å "heise" den opp litt. Det har nå gått fem år, og jeg kjenner den har falt ned igjen. 🙈 forrige gang, hadde jeg vondt ved sex, men det har jeg ikke pr nå (kun ubehag bakfra og i skje) men nåværende kjæreste er også noe mindre enn forrige. 

Nåværende kjæreste sier han ikke merker forskjell.  Men er usikker på om han sier det for at jeg ikke skal føle meg uattraktiv?!

Menn har dere hatt sex med noen som har livmorfremfall, og påvirket det opplevelsen deres? 

Kvinner: Har dere sex som normalt, eller har dere utfordringer i forhold til dette/evt fått korrigert det?

Usikker på hva jeg skal gjøre. Føler meg usexy nå, men hvis de skal gjøre "noe" så må de sikkert fjerne livmoren. Og jeg er litt redd skal påvirke seksualivet mitt. 

Vil gjerne høre fra både menn og kvinner hva de tenker. 

Anonymkode: 55315...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Situasjonen du beskriver kunne vært meg, bare at jeg har 10 år siden operasjon. Venter på ny vurdering hos gynekolog til høsten og regner med at det blir en ny operasjon.

Uansett; sex er ikke noe problem. Ikke vondt eller problematisk på noe vis, selv om jeg kosmetisk sett gjerne skulle frisket opp litt. 😆

Mensen er et kjempeproblem, for jeg blør gjennom alle bind på er blunk og tampong får egentlig ikke plass, den må plasseres på skrå/tvers for å ikke stikke ut. Ingen variant av menskopp fungerer heller, har brukt tusenvis av kroner på å teste.

Skjeden utvider seg åpenbart i lengderetningen under opphisselse, for ellers er den ca 3 cm dyp.

Penis av normal størrelse er null problem. 

Anonymkode: 4aa08...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Aller aller fleste menn bryr seg ikke. Relax.

Anonymkode: 368d4...c3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hei! Situasjonen du beskriver kunne vært meg, bare at jeg har 10 år siden operasjon. Venter på ny vurdering hos gynekolog til høsten og regner med at det blir en ny operasjon.

Uansett; sex er ikke noe problem. Ikke vondt eller problematisk på noe vis, selv om jeg kosmetisk sett gjerne skulle frisket opp litt. 😆

Mensen er et kjempeproblem, for jeg blør gjennom alle bind på er blunk og tampong får egentlig ikke plass, den må plasseres på skrå/tvers for å ikke stikke ut. Ingen variant av menskopp fungerer heller, har brukt tusenvis av kroner på å teste.

Skjeden utvider seg åpenbart i lengderetningen under opphisselse, for ellers er den ca 3 cm dyp.

Penis av normal størrelse er null problem. 

Litt OT men: Hvordan måler du det? Jeg kan kjenne livmortappen mye lenger nede nå etter svangerskap, typ til andre fingerleddet men gynekologen sa det så "bra ut". Wtf? 

Anonymkode: 9b972...160

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt OT men: Hvordan måler du det? Jeg kan kjenne livmortappen mye lenger nede nå etter svangerskap, typ til andre fingerleddet men gynekologen sa det så "bra ut". Wtf? 

Vel jeg ser min i åpningen.  Derfor vet jeg det 🤣

Anonymkode: fd639...885

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Meg som skrev om ca 3 cm. Det er så langt fingeren kommer inn før det «butter».

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Meg som skrev om ca 3 cm. Det er så langt fingeren kommer inn før det «butter».

Når du sitter på huk? Jeg får heller ikke så mye mer enn det inn før jeg kjenner livmortappen men likevel ville de ikke diagnostisere livmorfremfall. Skjønner ikke😩 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...