Gå til innhold

Midlertidig alternativ til gardiner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har flyttet inn i ny leilighet og har ikke fått opp gardiner ennå og naboene ser rett inn. Er det noen som har noen lure løsninger til midlertidig skjerming?

Anonymkode: a4271...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Novalie skrev (Akkurat nå):

Fleecepledd foran vinduene. 😀

Men hvordan henger du det opp? Det er altså ikke gardinstang eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan henger du det opp? Det er altså ikke gardinstang eller noe

Hammer og store spiker som man hamrer oppover på slutten sånn at det blir en krok. For at ikke fleecepleddet skal dette ut av spikeren.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hvor fin du er på det, men et stort laken eller pledd hengt på ei gardinstang fungerer.

Har du ikke gardinstang kan du lage ei midlertidig ei med to skruer på hver side, og en tykk tråd (tykk nok til å holde det du henger opp).

Du får jo også kjøpt sånne gardinspiraler til en billig penge, som henges opp på skruer, men da må du jo faktisk kjøpe inn noe og jeg går ut ifra at du ønsker å unngå det?

Anonymkode: 98461...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Novalie skrev (1 time siden):

Hammer og store spiker som man hamrer oppover på slutten sånn at det blir en krok. For at ikke fleecepleddet skal dette ut av spikeren.🙂

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor fin du er på det, men et stort laken eller pledd hengt på ei gardinstang fungerer.

Har du ikke gardinstang kan du lage ei midlertidig ei med to skruer på hver side, og en tykk tråd (tykk nok til å holde det du henger opp).

Du får jo også kjøpt sånne gardinspiraler til en billig penge, som henges opp på skruer, men da må du jo faktisk kjøpe inn noe og jeg går ut ifra at du ønsker å unngå det?

Anonymkode: 98461...8ff

Er det å skulle skru noe inn i veggen jeg helst vil unngå før jeg vet hva jeg skal ha😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det å skulle skru noe inn i veggen jeg helst vil unngå før jeg vet hva jeg skal ha😄

Da ville jeg satt ugjennomsiktig folie rett på innsiden av vindusglasset. Evt deler av vinduet som trengs for å hindre innsyn.

Eller brukt en svamp og vannløselig maling, og dekket vindusglasset med ‘snurremønster’, ‘bølgemønster’ eller hva du finner på.

Begge deler fjernes enkelt når du vet hva du vil ha der.

Anonymkode: e73f6...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt vinduet på gløtt med et fleecepledd hengende litt over glipen for å få det mørkere her jeg bor. Obs ved regnvær selvsagt, og ulike vinduer gir ulike muligheter. Dette er et vindu med åpning øverst som går innover. Funker nok med laken, håndkle, og dynetrekk også, og du slipper å lage hull i veggene. Evt kan du ta tegnestifter og feste sidene ved behov. Jeg leier og bruker tegnestifter til å henge opp det meste her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i slike situasjoner festet gardin/laken/teppe mellom selve vinduet og karmen.

Anonymkode: 1c8bc...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...