Gå til innhold

"Kreve" hjemmelaget som medbrakt i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bedt i bryllup til en i nær familie i sommer. De krever ikke gave, men at alle tar med egen mat og drikke. Vi skal også ta med til fellesen, og alle skal dele maten som er tatt med. Vi er tilbake i fulle jobber etter ferien på det tidspunktet , vi har barn og mye annet, og vil gjerne gjøre ting litt enkelt mtp tid. Litt hjemmelaget, men ikke alt.

Jeg skriver jeg kan ta med:

Syltet rødløk hjemmelaget.

Pesto kjøpt.

Aioli kjøpt.

Muffins.

Og to pakker med kjøtt.

Vertskapet svarer: "lager du hjemmelaget da??" Jeg svarer jeg ikke har mulighet til å lage alt hjemmelaget og at jeg gjerne kjøper med mtp at de ønsker medbrakt mat, men at jeg heller da kan lage en salat. Vedkommende svarer da at pesto er jo kjempe ekkelt å lage! Jeg foreslår da at de lager det selv, og at jeg heller lager salat ,men kan lage hjemmelaget syltet rødløk og kjøpe aioli. Jeg spør ironisk om det er greit med kjøpt aioli, mtp at dette er til 50 stk. Vedkommende sier det er greit. 

Åååh, kjenner jeg synes det er lite hyggelig å legge ned noe flid overhode. Kreve hjemmelaget nærmest??

Anonymkode: 590a4...882

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltids lage en gedigen bolle  aioli og så kjøpe 2 foccacia eller noe på kafe eller bakeri og si du har bakt de 😁 men ja det blir litt dumt av de 😬

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde meldt avbud

Anonymkode: 5f12d...12a

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde meldt avbud

Anonymkode: 5f12d...12a

Kan du si🤦‍♀️

Curiousine skrev (5 minutter siden):

Du kan alltids lage en gedigen bolle  aioli og så kjøpe 2 foccacia eller noe på kafe eller bakeri og si du har bakt de 😁 men ja det blir litt dumt av de 😬

🙈 vet.

De sa jeg skulle gjøre det enkelt, men signalene sier jo noe annet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er bedt i bryllup til en i nær familie i sommer. De krever ikke gave, men at alle tar med egen mat og drikke. Vi skal også ta med til fellesen, og alle skal dele maten som er tatt med. Vi er tilbake i fulle jobber etter ferien på det tidspunktet , vi har barn og mye annet, og vil gjerne gjøre ting litt enkelt mtp tid. Litt hjemmelaget, men ikke alt.

Jeg skriver jeg kan ta med:

Syltet rødløk hjemmelaget.

Pesto kjøpt.

Aioli kjøpt.

Muffins.

Og to pakker med kjøtt.

Vertskapet svarer: "lager du hjemmelaget da??" Jeg svarer jeg ikke har mulighet til å lage alt hjemmelaget og at jeg gjerne kjøper med mtp at de ønsker medbrakt mat, men at jeg heller da kan lage en salat. Vedkommende svarer da at pesto er jo kjempe ekkelt å lage! Jeg foreslår da at de lager det selv, og at jeg heller lager salat ,men kan lage hjemmelaget syltet rødløk og kjøpe aioli. Jeg spør ironisk om det er greit med kjøpt aioli, mtp at dette er til 50 stk. Vedkommende sier det er greit. 

Åååh, kjenner jeg synes det er lite hyggelig å legge ned noe flid overhode. Kreve hjemmelaget nærmest??

Frekt vertsskap! I en annen tråd her inne diskuteres det om det er innafor å be gjestene ta med mat/drikke til felles koldtbord i bryllup. De fleste som svarte syntes det var ok å bidra med kake i bryllup eller med en rett til en felles sommerfest eller noe, men de fleste mente det var gjerrig  av brudeparet å forvente at gjestene skal ta med både med mat, drikke og gave til brudeparet, som ikke bidrar med stort annet enn sitteplasser selv. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Frekt vertsskap! I en annen tråd her inne diskuteres det om det er innafor å be gjestene ta med mat/drikke til felles koldtbord i bryllup. De fleste som svarte syntes det var ok å bidra med kake i bryllup eller med en rett til en felles sommerfest eller noe, men de fleste mente det var gjerrig  av brudeparet å forvente at gjestene skal ta med både med mat, drikke og gave til brudeparet, som ikke bidrar med stort annet enn sitteplasser selv. 

De krever ikke gave her i dette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så rare. Har vel ikke noe å si om det er hjemmelaget eller ei. Dere tar med noe og det burde være bra nok.

Anonymkode: 32c0e...b28

• Liker 5
Skrevet

Er det rart det er krig i verden😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at brudepar tør stole på at det blir bra nok mat i slike kurvfestbryllup. En bryllupsmiddag skal være GOD, og som gjest skal man få sette seg ned og kose seg. 

Til TS, jeg synes det er helt drøyt å kreve at alle tar med noe hjemmelaget og mener du helt fint kan ta med ferdigkjøpt. Brudeparet legger lista her. 

Anonymkode: 1262c...a5b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det må da bli dyrt?

Anonymkode: 97654...c9b

• Liker 1
Skrevet

Bare kjøp alt som helfabrikat og lyv til brudeparet.

• Liker 9
Skrevet
Grüner skrev (29 minutter siden):

Enig, her virker det rett og slett som at brudeparet er for gjerrige eller har for dårlig økonomi til å ha bryllupsfest, så de dytter kostnaden over på gjestene. Hvem skal egentlig koordinere at det blir nok til alle, at alle bidragene til sammen utgjør en ok meny osv.? For ikke å snakke om å stole på kokekunstene til så mange ulike gjester, her er det jo mye som kan gå galt. Og ikke nok med det, hvis de insisterer på at det meste skal være hjemmelaget, legger de jo beslag på mye av tiden til gjestene i forkant av bryllupet.

Nei, vet du hva, her tror jeg brudeparet heller burde ha ventet til de hadde økonomi til å stå for maten selv, ev. ha et mindre bryllup, slik at de hadde hatt råd til feiringen. 

Det folk kommer til å huske fra dette bryllupet er jo bare hvor kjipe og storforlangende brudeparet var.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller dratt med meg mannen til tinghuset og giftet oss der i stillhet. Så gått ut og spist en middag sammen etterpå med et par nære venner fremfor å be til bryllupsfest hvor gjester skal stå for maten. Ubehagelig at gjestene skal stå å lage mat før en bryllupsfest de er invitert til .Å være gjest er vel å få slappe av og nyte at maten er ordnet i forveien og blir servert . 

Anonymkode: 721b3...612

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvit mange bokser aioli trenger man egentlig til 50 personer?🤔

Anonymkode: 97654...c9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (6 minutter siden):

Enig, her virker det rett og slett som at brudeparet er for gjerrige eller har for dårlig økonomi til å ha bryllupsfest, så de dytter kostnaden over på gjestene. Hvem skal egentlig koordinere at det blir nok til alle, at alle bidragene til sammen utgjør en ok meny osv.? For ikke å snakke om å stole på kokekunstene til så mange ulike gjester, her er det jo mye som kan gå galt. Og ikke nok med det, hvis de insisterer på at det meste skal være hjemmelaget, legger de jo beslag på mye av tiden til gjestene i forkant av bryllupet.

Nei, vet du hva, her tror jeg brudeparet heller burde ha ventet til de hadde økonomi til å stå for maten selv, ev. ha et mindre bryllup, slik at de hadde hatt råd til feiringen. 

Det folk kommer til å huske fra dette bryllupet er jo bare hvor kjipe og storforlangende brudeparet var.

Vi skal alle si ifra i forkant hva vi tar med, slik at alle har med nok. 

Tenker jeg måtte laget mye aioli og pesto om det skulle vært nok til alle......

AnonymBruker
Skrevet
Curiousine skrev (1 time siden):

Jeg hadde gjort sånn, kjøpt og tømt det i en bolle og sagt det var hjemmelaget 🤫

Anonymkode: c654b...873

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Beregn til 20 stk uansett hva du ender med å lage. Det holder plenty. Ikke alle spiser av alt på et koldtbord. Hvis du ikke orker lage selv så kjøp, og hell over i en vanlig skål/ serveringsfat. 

Synes ellers kurvfest er genialt,  så lenge du selv får bestemme ditt bidrag og ikke blir beordret.

Anonymkode: e048a...286

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke laget noe selv. Antagelig hadde jeg tatt med meg 200 biter sushi....selvfølgelig bestilt og plukket opp på veien.

Anonymkode: 6253c...be2

• Liker 4
Skrevet

Hva gjør gjestene som har lang reisevei til bryllupet? Tenker på de som må kjøre 8 timer og eventuelt må fly. Ikke bare å ta med hjemmelaget mat. 

Synes at å kreve at gjestene tar med seg mat ikke hører hjemme i et bryllup. Spar opp penger, vent noen år med å arrangere bryllup til man har nok penger. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde gjort sånn, kjøpt og tømt det i en bolle og sagt det var hjemmelaget 🤫

Anonymkode: c654b...873

Skjønner den, jeg synes hjemmelaget aioli er best så det er eneste grunnen til at jeg hadde laget den fra bunnen. Jeg er alt for glad i hjemmelaget aioli🙈😅

Endret av Curiousine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...