Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 16 og har så langt ikke gått opp noe i vekt. De siste to ukene har jeg hatt halsbetennelse og ikke fått i meg mat. Har gått ned 2-3 kg og selv om jeg har begynt å spise vanlig igjen så kommer de ikke på igjen. 

Jeg var 20 kg overvektig fra før så jeg har ikke akkurat vondt av det. Men er det farlig for babyen? Er det et dårlig tegn at jeg heller ikke har gått opp noe før dette? 

Anonymkode: 734e3...b8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 9d9b7...9c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen fare. Er i uke 19 og er ned 5 kg. Samme var det i forrige graviditet. Har høy BMI og er bare nøye på kostholdet, men spiser bra.  

Datteren min veid 3,3 kg ved fødsel og 50 lang. Så hun led ingen nød. Barnet nå også vokser som det skal. 

Anonymkode: 31edf...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det som kan være skadelig er dine 20 kg i overvekt. 

Anonymkode: 71fd7...ea6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk ned ti kg i første og begynnelse av andre trimester.

2kg er ingenting.

Anonymkode: 43a61...853

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned mer pga jeg var dårlig, det gikk fint her iallfall. Jordmor og fastlege sa heller ikke noe på vektnedgangen. Det var ikke med vilje altså! Og la på meg igjen når kvalmen ga seg fra rundt uke 15 :)

Anonymkode: 619db...37c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det som kan være skadelig er dine 20 kg i overvekt. 

Anonymkode: 71fd7...ea6

Ts spurte ikke om det, men du måtte bare være ekkel du. 

Anonymkode: 8088e...fb7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg mens jeg var gravid fordi jeg ikke kunne holde på maten/ble kvalm av all mat. Alt gikk bra med barnet ❤️

Anonymkode: 86676...f43

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med 4 kg. første trimester. 

Var bekymret for babyen i magen og mulig mangel på vitmainer og mineraler. Jordmor sa at (siden jeg hadde mistet 2) at jeg måtte bare holde ut til første trimester var over og at jeg kunne fokusere på sunt kosthold etter det. Fikk sånn gravidpakke med vitaminer og mineraler jeg tok/tar. Er i andre trimester nå og det går bedre :)

Anonymkode: 8088e...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg er overvektig selv og gikk ned i vekt fram til uke 22. Babyen vokste fint likevel og det er kun egen vekt jeg mistet (og det er jo greit med tanke på min startvekt). 

Nå i uke 28 er jeg opp 2 kg fra startvekt. 

Anonymkode: fbbd7...29f

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 8fb7d...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...