Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg skulle slappe mer av da jeg kom inn i andre trimester. Og sjansen for spontanabort når man er kommet forbi uke 12 og har hørt hjerteslag er jo visstnok liten...men jeg går rundt og tenker mye.

Jeg har ikke hatt så mye symptomer utover graviditeten. Litt ekstra slapp og følsom i første trimester, men utover det ikke særlig symptomer annet enn uteblitt mens. Nå er jeg i uke 15 og begynner å lese på appen min og andre steder at "kulen begynner kanskje å vise seg!" og jeg ser eller kjenner ingenting. Jeg har lagt på meg litt, men det føles bare som generell vektoppgang, jeg har ikke noe definert kul. 

Det andre er at jeg har hatt en del stress i det siste, og det dessverre en del krangler med mannen (helt urelatert til graviditeten, men fortsatt slik at jeg er blitt veldig opprørt/lei meg). Så leser jeg jo om hvor at stress ikke er bra når man er gravid, og er redd det skal påvirke.

Jeg synes de obligatoriske, offentlige UL er ganske få. Jeg har hatt to private allerede, så vi har bestemt oss for ikke å ta flere før jeg har en på sykehuset, og det er om en måned. Hadde jeg ikke tatt noen privat hadde det jo gått veldig lang tid fra positiv test til faktisk UL! Da kunne jeg jo gått rundt veldig lenge og ikke visst om jeg hadde abortert. Jeg synes det er lenge å vente på neste nå, og lurer jo veldig på "hvordan det står til der inne".

Går dere andre rundt og er redde for at noe skal skje - f.eks. MA der man ikke vet noen ting?...

Anonymkode: 9b0b4...368

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kjempenervøs i lange tider! Var vel både hos fastlege og jordmor mellom uke 12 og 18 på grunn av stress og uro. Stresset faktisk på meg mer stress av at jeg stresset, om du skjønner? Ble derfor sykemeldt i uke 17 og har vært sykemeldt siden for å fjerne et stresselement.

Babyen din har det nok helt fint og forhåpentligvis vil du føle deg tryggere etter OUL - men det dukker jo opp ting å bekymre seg over gjennom hele svangerskapet. Når du begynner å kjenne spark er det veldig fort å bekymre seg dersom babyen er roligere eller beveger seg annerledes en dag. 

Nå er jeg snart i mål og min hovedbekymring nå om dagen er at babyen min ligger i avvikende leie. Så ja, du får aldri «fri» fra bekymringer, og det stopper nok ikke etter fødsel heller 😉

Snakk med jordmor/lege, det hjelper! Jeg fikk i tillegg ekstra oppfølging på familievernkontoret en periode fordi jeg hadde behov for ekstra, det var veldig fint 😊

Anonymkode: ea40e...843

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke kul før uke 19-20, er nå i uke 35 og har tydelig babykul men ligger langt under på symfysemål så ifht til mine «medgravide» i samme termingruppe har jeg så si ikke mage. 

hva med å prøve litt yoga eller annen avslapning for å prøve finne mer roen? Dessverre enig med hun over meg med at en graviditet er full i konstante bekymringer men også mange fine gleder. Lykke til i svangerskapet 💜

Anonymkode: c2b28...35e

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å være gravid. Man blir ikke akkurat mindre bekymret jo lenger svangerskapet går og babyen blir mer og mer en baby. Evig bekymring. Fortsetter egentlig når baby blir født..  Ja slik er det å være mor. Men man lever med det :)

Anonymkode: fdb17...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...