Gå til innhold

Hva synest dere om navnet Kaisa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns egentlig at navnet er fint, men for meg er det et hundenavn som jeg nok for alltid vil forbinde med engelske settere på vestkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa et nydelig navn. Er mange som heter Nora for tiden, men det er et gammelt og fint navn det også. Har barn selv og vet at de synes det er bra at ikke «alle andre» har samme navn som dem. Jeg ville holdt meg unna toppliste-navnene i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjempekult! Likte Nora hakket bedre, men det er mange barn som heter det nå. Kjempefine begge to! :) 

Anonymkode: 807af...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assosierer det med hundenavn 😬 Men hadde sikkert vent meg til det om noen i vår omgangskrets hadde navnet 😊 Syns Nora er finere, men ville ikke valgt det heller på grunn av populariteten. 

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fint navn, men for meg er deet et hundenavn

Anonymkode: 76100...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg elsker Kaisa..

Har en niese som heter det, og hun er den eneste i klassen. Nydelig, litt sjeldent, og passer den skjønne jenta godt.

Anonymkode: d3577...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Kajsa på andreplass på listen vår. Eller mer som en delt førsteplass med et annet navn - vi vil se jenta før vi bestemmer oss.

Anonymkode: 2f385...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 18.34):

Som tittelen sier, hva synes dere om navnet Kaisa? 

Anonymkode: 306f9...e3e

kjempe fint :)

Anonymkode: 529e9...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 17.57):

Har kjent 4 stk som het det og alle var hunder. Fint navn, men for meg vil det alltid være et hundenavn.

Anonymkode: cbb96...9af

Samme her. Fint navn men best på en hund.

Anonymkode: 8f429...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Kaisa er veldig fint. Ser for meg en sterk, selvstendig og kul ung kvinne😃 Jeg hadde likt å ha et sånt navn, stilig og det er ikke kjempepopulært. Heter selv det som var på topplista året jeg ble født. Ville styrt unna Nora, pga. populariteten.

Anonymkode: 88b6c...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes Kaisa er veldig fint. Ser for meg en sterk, selvstendig og kul ung kvinne😃 Jeg hadde likt å ha et sånt navn, stilig og det er ikke kjempepopulært. Heter selv det som var på topplista året jeg ble født. Ville styrt unna Nora, pga. populariteten.

Hadde tenkt å kalle evt jentebarn for Nora, men det er i familien :) Om noe er på navnetoppen eller ikke er jo uvesentlig. 

Anonymkode: c1bd3...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjenner en Kaisa og hun er nydelig, veldig oppegående og smart - det er det jeg forbinder med navnet:) Synes det er fint når ikke halve klassen heter det samme jeg da, ikke fordi det må være så innmari spesielt med mitt barn eller noe, men det er upraktisk å ha 3 venninner i klassen/trinnet som heter det samme.. derfor ville Nora f.eks utgått for min del. Jeg har bare gutter, men de har navn som fungerer både på tysk, engelsk og norsk, men uten at det vil være flere andre i klassen som heter det samme. 

Anonymkode: 856e5...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde tenkt å kalle evt jentebarn for Nora, men det er i familien :) Om noe er på navnetoppen eller ikke er jo uvesentlig. 

Anonymkode: c1bd3...268

Hvorfor er det uvesentlig? Ikke særlig gøy å være Nora F. i klassen, på trening, i venninnegjengen, etterhvert som student og så i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da minner meg om Kasia. Liker det bedre. 

Anonymkode: 4342f...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...