AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #81 Del Skrevet 25. juli 2022 Sil-ie istedenfor Silje. Fatter ikke at det går an å uttale et så lite pompøst og enkelt navn feil. Anonymkode: 70461...4f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #82 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sil-ie istedenfor Silje. Fatter ikke at det går an å uttale et så lite pompøst og enkelt navn feil. Anonymkode: 70461...4f2 Silje kommer jo av Cecilie, så hvorfor ikke? Anonymkode: 22079...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #83 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Da er det på tide å dra til en logoped. Anonymkode: c1789...d59 Da tror jeg nesten jeg må ta meg en tur til logoped også, sammen med store deler av Norge. Vanskelig å ikke få det til å høres ut som en J i navn som har ia i seg Kristian - «Kristijan» Viktoria - «Viktorija» Gloria - «Glorija» Stian - «Stijan» osv…… Anonymkode: 6dfc5...25f 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #84 Del Skrevet 25. juli 2022 Emelie - uttales "Emilie" og ikke "Emily", som jeg syns var mest logisk i og med at e som regel er stum når ord slutter på -lie. Anonymkode: 4576a...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #85 Del Skrevet 25. juli 2022 *Wibeche. Uvant måte å skrive Vibeke på. *Annichen. Samme her. Anniken hadde vært nok. *Chatrin. Vet ikke hvordan det skal uttales. *Jeanne. Uvant form for Janne. Anonymkode: cae77...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #86 Del Skrevet 25. juli 2022 Miriel Anonymkode: cae77...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #87 Del Skrevet 25. juli 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Hninah Werah Alecxzanderh Frodeh Olah Khari Maxchimillianh Anonymkode: b37d8...654 Vanskelig å tro at du har sett folk bruke alle disse stavemåtene. Denne tråden er ikke like gøy om man bare skal finne på ting… Jeg kjenner ei Janiche og ei Jeanethe. Anonymkode: 8d203...e47 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #88 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): *Wibeche. Uvant måte å skrive Vibeke på. *Annichen. Samme her. Anniken hadde vært nok. *Chatrin. Vet ikke hvordan det skal uttales. *Jeanne. Uvant form for Janne. Anonymkode: cae77...d86 Jeanne er jo et helt vanlig fransk navn, og ikke en uvant form for Janne. Det er vel kanskje det samme navnet på forskjellige språk. Samme som Jane på engelsk. Jeanne uttales Sjann. Chatrin derimot er jeg helt enig i er teit. Må uttales Sjatrin såvidt jeg kan forstå. De to første er ikke så uvanlige. Wibeche er jo i prinsippet ikke noe annet enn at noen heter Wenche, mens andre heter Venke. Uttalereglene for Ch er litt uklare for meg, men jeg vil jelt intuitivt alltid uttale Ch foran A som en Sj-lyd, som i champagne og Chagall, men foran E uttaler jeg det som K (Michelsen = Mikkelsen, Michelangelo = Mikkelangelo). Anonymkode: 22079...ae2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #89 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeanne er jo et helt vanlig fransk navn, og ikke en uvant form for Janne. Det er vel kanskje det samme navnet på forskjellige språk. Samme som Jane på engelsk. Jeanne uttales Sjann. Chatrin derimot er jeg helt enig i er teit. Må uttales Sjatrin såvidt jeg kan forstå. De to første er ikke så uvanlige. Wibeche er jo i prinsippet ikke noe annet enn at noen heter Wenche, mens andre heter Venke. Uttalereglene for Ch er litt uklare for meg, men jeg vil jelt intuitivt alltid uttale Ch foran A som en Sj-lyd, som i champagne og Chagall, men foran E uttaler jeg det som K (Michelsen = Mikkelsen, Michelangelo = Mikkelangelo). Anonymkode: 22079...ae2 Takk for nyttig tilbakemelding. Jeg har ei Jeanne i min omgangskrets. Og vi sier Janne. Men jeg er klar over "Sjann"- uttalen. Interessant! Og takk for uttale-reglene for Ch. Jeg leser Sjatrin og vet at det uttales Katrin. 😜 Anonymkode: cae77...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #90 Del Skrevet 25. juli 2022 Kjenner en Hroi (uttales Roy). Anonymkode: b38b5...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #91 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kjenner en Hroi (uttales Roy). Anonymkode: b38b5...bf5 Den var ny. Lurer bare på hvorfor noen vil bruke denne varianten istedet for Roy. Myztischke greier. Anonymkode: cae77...d86 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #92 Del Skrevet 25. juli 2022 altflyter skrev (På 22.7.2022 den 17.50): Tror dette er min favoritt 😂 0BE4D9D1-B44B-4924-A0B9-3B2FB9979B10.webp 32 kB · 143 Nedlastninger Herregud... klarte ikke å slutte å se 😅 Anonymkode: 26458...934 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #93 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanskelig å tro at du har sett folk bruke alle disse stavemåtene. Denne tråden er ikke like gøy om man bare skal finne på ting… Jeg kjenner ei Janiche og ei Jeanethe. Anonymkode: 8d203...e47 Du får tro akkurat hva du vil, men det er faktisk sant. Jeg er ikke så idiot at jeg bare finner på ting… Anonymkode: b37d8...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 26. juli 2022 #94 Del Skrevet 26. juli 2022 Sesilie. Ser rart ut.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 26. juli 2022 #95 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg har sett Sjanett og Chanett. X antall varianter av Vibeke: Wibecke, Wiebecke, Wibecke, Vibekke, Wibekke. Jeg kan jo forstå det hvis det har noe med oppkalling eller tradisjoner å gjøre, men må innrømme at det kan se ut som at noen velger uvanlige varianter bare for å framstå som spesiell og "liksom-unik". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #96 Del Skrevet 27. juli 2022 Pipaluk skrev (16 timer siden): Sesilie. Ser rart ut.. Det er jo en kjent variant av Cecilie. Jeg synes ikke det er en rar stavemåte bare fordi den er sjelden. Den går jo motsatt vei ift alle som prøver å gjøre et navn mer spennende ved å legge til C’er og stumme konsonanter som bare er til pynt. Anonymkode: 22079...ae2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #97 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 2.28): Silje kommer jo av Cecilie, så hvorfor ikke? Anonymkode: 22079...ae2 Navet staves fortsatt SILJE. Alle som heter Silje skriver navnet på den måten. Skriver man navnet på en helt annen måte ser det bare totalt teit ut, det ser direkte feil ut. Anonymkode: a33bc...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #98 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Navet staves fortsatt SILJE. Alle som heter Silje skriver navnet på den måten. Skriver man navnet på en helt annen måte ser det bare totalt teit ut, det ser direkte feil ut. Anonymkode: a33bc...db9 men hvordan vet du at det ikke er en kortform av Cesilie? Anonymkode: 22079...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #99 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 19.09): Emelie - uttales "Emilie" og ikke "Emily", som jeg syns var mest logisk i og med at e som regel er stum når ord slutter på -lie. Anonymkode: 4576a...8c7 Har kjent to Emelie, begge hadde vært godt over hundre om de levde i dag. Og begge har oldebarn som heter Emilie, som er en mer moderne skrivemåte. Anonymkode: d93fa...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #100 Del Skrevet 27. juli 2022 ti10 skrev (20 timer siden): Jeg har sett Sjanett og Chanett. X antall varianter av Vibeke: Wibecke, Wiebecke, Wibecke, Vibekke, Wibekke. Jeg kan jo forstå det hvis det har noe med oppkalling eller tradisjoner å gjøre, men må innrømme at det kan se ut som at noen velger uvanlige varianter bare for å framstå som spesiell og "liksom-unik". W når man uttaler V er alltid pretensiøst og idiotisk. Anonymkode: d93fa...a32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå