Gå til innhold

Er jeg eller samboer dust? Forelder er døende men han ønsker å reise på et arrangement

Anbefalte innlegg

Gjest Ekko6389
Skrevet

Jeg er gravid å nå ligger den ene forelderen min for døden, det er et lite håp om at det kan snu men det er tvilsomt. 
Babydaddy skal på et arrangement i helgen, jeg unner han egentlig denne turen men om han reiser så vil det ta flere timer å komme seg hjem. Så om min forelder går bort under dette arrangementet så sitter jeg alene og gravid, med flere barn hjemme. Jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere på er dødsbudskap, jeg må håndtere barna alene som forguder sin beste***  og kommer til å ta dette svært tungt! 

Er jeg helt idiot som ønsker at han ikke reiser? Er det urimelig av meg? Jeg føler meg ganske sviktet og alene over at han ikke har avlyst enda, men er det ikke naturlig å bli hjemme å støtte personen som liksom elsker når det er så alvorlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med ham. Avklar hva som vil skje ved eventuelt dødsfall. Tenk gjennom hva du vil. For eksempel hvis du vil han skal komme hjem straks. Da kan han ta med det i beregningen når han vurderer om han skal avlyse.

Anonymkode: aef99...695

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ekko6389 skrev (2 minutter siden):

Jeg er gravid å nå ligger den ene forelderen min for døden, det er et lite håp om at det kan snu men det er tvilsomt. 
Babydaddy skal på et arrangement i helgen, jeg unner han egentlig denne turen men om han reiser så vil det ta flere timer å komme seg hjem. Så om min forelder går bort under dette arrangementet så sitter jeg alene og gravid, med flere barn hjemme. Jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere på er dødsbudskap, jeg må håndtere barna alene som forguder sin beste***  og kommer til å ta dette svært tungt! 

Er jeg helt idiot som ønsker at han ikke reiser? Er det urimelig av meg? Jeg føler meg ganske sviktet og alene over at han ikke har avlyst enda, men er det ikke naturlig å bli hjemme å støtte personen som liksom elsker når det er så alvorlig?

Absolutt.

Anonymkode: d984a...bc6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest Ekko6389
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta det opp med ham. Avklar hva som vil skje ved eventuelt dødsfall. Tenk gjennom hva du vil. For eksempel hvis du vil han skal komme hjem straks. Da kan han ta med det i beregningen når han vurderer om han skal avlyse.

Anonymkode: aef99...695

Dette er tatt opp. Han vet at han ikke vil klare å komme hjem raskt, riktig uheldig så klarer han ikke å komme hjem før dagen etter om det skjer sent på kvelden.

Skrevet

Jeg forstår deg, men man kan jo ligge for døden i mange måneder, så det kommer litt an på hvor fort dere tror det kan gå.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du gjør lurt i å la han dra. Han kommer vel hjem straks hjem om noe skulle skje. 

For mange er det svært vanskelig å forholde seg til sykdom og død. 

Kanskje din mann avleder seg selv litt. Han lever når han lever? 

La han dra, så har han MYE mer å gi i året etter døden inntreffer. 

Og medfølelse, det må være veldig tung med en dødene foreldre♥️

Anonymkode: 2ef9b...1cd

• Liker 7
Gjest Ekko6389
Skrevet
Lovis Fenja skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår deg, men man kan jo ligge for døden i mange måneder, så det kommer litt an på hvor fort dere tror det kan gå.

Det er snakk om dager, ikke en uke engang

Skrevet

Jeg føler virkelig med deg ts. Han burde være der for deg og støtte deg i en så vanskelig tid ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
Ekko6389 skrev (6 minutter siden):

Det er snakk om dager, ikke en uke engang

Da burde han helt klart ikke reise.

• Liker 10
  • Hjerte 5
Skrevet

Et dødsfall skjer kun en gang. Et arrangement vil med stor sannsynlighet komme på nytt. Så han bør absolutt bli hjemme for å støtte sin partner og sine barn.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Han burde ikke reise. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom min del av død og sorg og mitt svar er ; man vet aldri når det kan skje noe og det gjør ikke noe fra eller til om man reiser på ting mens man " venter" . Skal man sitte hjemme i tilfelle noen dør? Nei, jeg mener at livet går videre og man må takle død som den kommer og når den kommer. Det er mitt ærlige svar hvertfall. 

Anonymkode: 89ffe...934

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke ha det noe lettere med en mann som går hjemme å sutrer i sitt eget ego. 

Ventesorg er tøft. Han burde planlagt skikkelig, om det er logistikk i forhold til pass av barn.

Døden passer aldri, så det er lite du får gjort. Men det egoet til mannen......ubeskrivelig. Han skal ha et kynisk indre om han koser seg i en slik setting! 

Anonymkode: 560af...3c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da bør han i så fall være tilgjengelig på telefon og nett hele veien, så han kan støtte deg om noe hender under arrangementet. 

Anonymkode: 8f9dc...6b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tror du gjør lurt i å la han dra. Han kommer vel hjem straks hjem om noe skulle skje. 

For mange er det svært vanskelig å forholde seg til sykdom og død. 

Kanskje din mann avleder seg selv litt. Han lever når han lever? 

La han dra, så har han MYE mer å gi i året etter døden inntreffer. 

Og medfølelse, det må være veldig tung med en dødene foreldre♥️

Anonymkode: 2ef9b...1cd

Og alltid når det er snakk om fødsel, dødsfall i familien, operasjon osv er det mannen som er den skjøre skapningen som må skjermes fra alt det vonde og sendes på fest. Det er forventet at kvinnen selvfølgelig stiller opp for mannen sin i samme situasjon. 

Anonymkode: 841ee...f49

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis foreldrren har lagt gor døden lenge og det stadig er ting som må utsettes pga det. Så skjønner jeg st hsn vil gjennomføre. Hvis det er så kritisk st dere er ganske sikre på at foreldren dør i løpet av helgen bør han bli hjemme.

Anonymkode: 05ca7...24b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvordan er du sikker på at personen kommer til å dø innen noen dager? Isåfall, hvorfor er ikke du hos/med personen? Hadde min far ligget for døden, da hadde ikke jeg vært hjemme - da hadde barnefar avlastet, eller jeg hadde fikset en barnevakt i denne nødssituasjonen. Slik at jeg kunne sittet ved h*n(nes) side. 

Hvis du har tenkt til å være hjemme med barna dine uavhengig om mannen din er på arrangement eller ikke, så ser jeg ingen problemer med at mannen din skal få dra. Så lenge han er tilgjengelig på telefon, og eventuelt kan kjøre hjem hvis noe skjer. Hvis du gjerne vil være med moren/faren din, så syntes jeg han skal være hjemme for å ta seg av barna imens du er med forelderen din. 

At barna blir lei seg pga dødsfallet er en selvfølgelighet, muligens er de for små til å forstå omfanget også, men at man blir lei seg uavhengig alder - ja, det blir man. Sorgen som kommer etter et dødsfall er unngåelig, men det skal ikke taes på forskudd heller. Du sitter med en følelse fordi forelderen din ligger for døden, verken barna eller mannen din kjenner på dette - det er din følelse. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (2 minutter siden):

Hvordan er du sikker på at personen kommer til å dø innen noen dager? Isåfall, hvorfor er ikke du hos/med personen? Hadde min far ligget for døden, da hadde ikke jeg vært hjemme - da hadde barnefar avlastet, eller jeg hadde fikset en barnevakt i denne nødssituasjonen. 

Hvis du har tenkt til å være hjemme med barna dine uavhengig om mannen din er på arrangement eller ikke, så ser jeg ingen problemer med at mannen din skal få dra. Så lenge han er tilgjengelig på telefon, og eventuelt kan kjøre hjem hvis noe skjer. Hvis du gjerne vil være med moren/faren din, så syntes jeg han skal være hjemme for å ta seg av barna imens du er med forelderen din. 

Du vet at det ikke er lov å være på rommet som pårørende døgnet rundt, ikke sant?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at det ikke er lov å være på rommet som pårørende døgnet rundt, ikke sant?

Det stemmer ikke. Mange tilrettelegger for at pårørende kan være tilstede døgnet rundt. 

Anonymkode: f3300...aba

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på en ordentlig måte? Og dette er ikke sant. 

Jeg skriver ganske mye til deg, og du spør om råd - da kan du i det minste svare ordentlig når noen gir deg råd du ønsker. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...