Gå til innhold

Hvordan fortelle mannen/familien om graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen tips på hvordan man kan fortelle om graviditeten på en morsom/koselig måte? Noe man kan gjøre? 

Vi har prøvd å bli gravid i 3,5 år nå, endelig kom positive testen! 3+ på clearblue digital. Derfor vil jeg gjøre litt ut av det, siden det har vært så belastende for oss begge.

Anonymkode: 2b319...2f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke det du vil høre, men mulig mannen din hadde satt mye mer pris på å få vite det så snart du vet, heller enn en lenge planlagt overraskelse? Jeg hadde nok blitt såret over at dette ble holdt hemmelig for meg. 

Anonymkode: 6440d...0a8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje ikke det du vil høre, men mulig mannen din hadde satt mye mer pris på å få vite det så snart du vet, heller enn en lenge planlagt overraskelse? Jeg hadde nok blitt såret over at dette ble holdt hemmelig for meg. 

Anonymkode: 6440d...0a8

forstår ❤️ planen var å egt ta pause men mensen ble lenge uteblitt.. tenkte ikke over det siden jeg har veldig utstabile sykluser. Så tenkte å fortelle i dag, som jeg selv fikk vite.. men bare vet ikke hvordan… eller tenkte å gjøre d litt koselig ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

forstår ❤️ planen var å egt ta pause men mensen ble lenge uteblitt.. tenkte ikke over det siden jeg har veldig utstabile sykluser. Så tenkte å fortelle i dag, som jeg selv fikk vite.. men bare vet ikke hvordan… eller tenkte å gjøre d litt koselig ❤️

Kjøp en body å pakk den inn sammen med en test? 

Anonymkode: e41d3...656

Skrevet

Til mannen ga jeg en eske med 3 positive strimler + digital også skrev jeg på en lappe «we fucked up. Termin ca —.—22» 

skal sies at jeg ikke hadde mensen og vi ikke prøvde 100%. Var mer «skjer det så skjer det» holdning men sjokk for mannen 🤣 (gått på prevansjon siden 2014 og frem til 2021)

planen var å starte prøving i mai/juni men kroppen ville ikke ha mensen tydeligvis så ble gravid før den kom tilbake 🙂 

kommende mormor og stemorfar; de fikk påskeegg med smokke, body og ultralydbilde. Kommende tante fikk en rosa body slengt i fanget i uke 15. var vell mest spennende vi gjorde når vi fortalte det 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Som familiemedlem setter jeg pris på å bli fortalt rett ut. Jeg fikk en stork av svigerinnen min, dritstygg, og jeg tok ikke hintet heller. Det hadde vært mye koseligere å få vite gjennom fin samtale, og helst før hun/de var halvveis. Blir så følelsesmessig avstumpet med disse koppene og bildene og whatnot. 

Mannen min ville jeg fortalt ASAP. Da jeg fikk mine var vi SAMMEN om det og han fikk testen rett i fleisen så fort den var klar. Det synes jeg er koselig. 

Anonymkode: 883c7...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg ble gravid gikk jeg bort til mannen og viste han testen etterpå, husker ikke om han visste at jeg tok. Andre gang pakket jeg inn graviditetstestene (tok flere for å være sikker, mistet første gangen), og gav pakken til mannen da han kom hjem fra jobb. Han satte pris på å få vite det så snart som mulig etter at jeg selv fant det ut. 

Anonymkode: b541c...107

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk positiv test noen få dager før jul, så pakket inn en digital test i julepapir og la den klar på bordet til mannen sto opp, sa jeg hadde en tidlig julegave jeg ikke ville vente med 🥰 Hadde riktignok hatt et par dager i forveien med svake strimmeltester som han fikk se ned en gang så han ble ikke akkurat sjokkskadet, men var hyggelig å få det 100% med digital!

Til besteforeldrene pakket vi inn en liten body med teksten «born in 2022» på, mamma hylte av glede da hun åpnet pakken 😂❤️

Anonymkode: 8668b...da9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet to ganger og fått to barn, har fortalt mannen på samme måte hver gang. Vist han den positive graviditetstesten😄 Den ene gangen viste jeg den på bilde vis melding da han var borte på jobbreise.

Anonymkode: d447e...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...