AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Jeg må spise og drikke natten igjennom når jeg går på do for å holde kvalmen og andre symptomer i sjakk, Men jordmor sier det er på tide med glukosebelastning for svangerskapsdiabetes hvor man verken kan spise eller drikke i 8 timer i forveien. Det er umulig for meg. Hvordan løse det? Anonymkode: 92f98...21a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Du følger det jordmor sier. Ikle vanskelige enn det. Til tross for alle de plagene du har Anonymkode: d7dab...84a 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du følger det jordmor sier. Ikle vanskelige enn det. Til tross for alle de plagene du har Anonymkode: d7dab...84a Jo, det er vanskelig. Anonymkode: 92f98...21a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det er vanskelig. Anonymkode: 92f98...21a Det er det nok, men da blir du dårlig i form en natt og så må du kanskje bare tåle at det blir sånn den natten. Anonymkode: c28c9...e1b 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det nok, men da blir du dårlig i form en natt og så må du kanskje bare tåle at det blir sånn den natten. Anonymkode: c28c9...e1b Da er det fare for at jeg besvimer flere ganger den natten eller på vei dit. Og nei, jeg har ingen som kan passe på eller kjøre meg. Ikke råd til taxi heller. Anonymkode: 92f98...21a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Men du må jo prøve. Kanskje går det fint 😊 Anonymkode: 237e7...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Fikk beskjed om å vente noen uker ekstra i tilfelle jeg blir i bedre form 😊 Anonymkode: 92f98...21a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da er det fare for at jeg besvimer flere ganger den natten eller på vei dit. Og nei, jeg har ingen som kan passe på eller kjøre meg. Ikke råd til taxi heller. Anonymkode: 92f98...21a Ungen har vel en far. Anonymkode: d237a...e5a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungen har vel en far. Anonymkode: d237a...e5a Tror du alle har det? Hva om far jobber på sjøen? Hva om far har reist fra alt ansvaret? Hva om far er død? Anonymkode: 822a1...f76
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da er det fare for at jeg besvimer flere ganger den natten eller på vei dit. Og nei, jeg har ingen som kan passe på eller kjøre meg. Ikke råd til taxi heller. Anonymkode: 92f98...21a Hva skjer dersom du blir syk f.eks etter baby er blitt født hvis du har absolutt ingen som kan hjelpe deg? Anonymkode: c28c9...e1b 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 Da snakker du med legen om hvordan du kan løse det. Anonymkode: ab220...e6a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 Hvis du skal ta glukosebelastning, må du faste, uansett hvor ubehagelig det er. Jeg hadde selv en tøff natt for man er sulten, og det skaper litt kvalme, og ikke minst, mindre søvn når man ikke kan spise. Men det var nødvendig. Da spør du jordmor hvordan løse det eller om du kan utsette litt. Anonymkode: cb218...be9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 Er du overvektig? Anonymkode: bfb1f...c59
Svartfugl Skrevet 22. juli 2022 #14 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det er vanskelig. Anonymkode: 92f98...21a Vet JM at du er så kvalm da? Ei venninne av meg slet med så ekstrem kvalme at legen ikke så det som tilrådelig å gjennomføre glukosebelastning (hun kom jo bare til å kastw opp den glukosedrikken uansett). 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 Det står i retningslinjene for glukosebelastning at det ikke skal gjøres i tilfeller der f.eks. kvalme gjør det uforholdsmessig vanskelig for mor å gjennomføre, så ikke hør på de surmaga svarene her. Tydelig noen som ikke har slitt med reell svangerskapskvalme 😒 Det er uansett et frivillig tilbud, som du står helt fritt til å takke nei til, som all annen behandling i graviditeten. Legen/helsesøster kan også gi deg blodsukkermålingsutstyr som du kan ta med hjem og måle før og etter måltider over en lengere periode. Det er uansett det du blir nødt til å gjøre om de skulle finne avvik. Skulle de være vanskelige med dette, er det billig og lett og kjøpe utstyr og måle selv. Ikke kvantefysikk akkurat. Anonymkode: 69266...d7f 4
Svartfugl Skrevet 22. juli 2022 #16 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det står i retningslinjene for glukosebelastning at det ikke skal gjøres i tilfeller der f.eks. kvalme gjør det uforholdsmessig vanskelig for mor å gjennomføre, så ikke hør på de surmaga svarene her. Tydelig noen som ikke har slitt med reell svangerskapskvalme 😒 Det er uansett et frivillig tilbud, som du står helt fritt til å takke nei til, som all annen behandling i graviditeten. Legen/helsesøster kan også gi deg blodsukkermålingsutstyr som du kan ta med hjem og måle før og etter måltider over en lengere periode. Det er uansett det du blir nødt til å gjøre om de skulle finne avvik. Skulle de være vanskelige med dette, er det billig og lett og kjøpe utstyr og måle selv. Ikke kvantefysikk akkurat. Anonymkode: 69266...d7f Bra svar! Sjokkert over mentaliseringsrvnen hos enkelte her! 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #18 Skrevet 23. juli 2022 Samme her. Tok langtidsblodsukker hos legen, og måtte stikke meg selv i fingeren en periode hver morgen for å måle fastende blodsukker før frokost. Lånte utstyr på helsestasjonen,og måtte føre logg. Anonymkode: 8a918...c55
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #19 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. Tok langtidsblodsukker hos legen, og måtte stikke meg selv i fingeren en periode hver morgen for å måle fastende blodsukker før frokost. Lånte utstyr på helsestasjonen,og måtte føre logg. Anonymkode: 8a918...c55 Kunne ha registrert etter maten også (bare andre verdier å gå ut fra), hvis det hadde blitt absolutt umulig. Men målte mens jeg enda lå i sengen, og da gikk det greit Anonymkode: 8a918...c55
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 Jeg var ikke det spor kvalm i graviditeten, men hadde likefullt problemer med å gjennomføre fordi jeg ble så kvalm av den drikken. Så ville helt klart takket pent nei og evnt gjort andre tester som flere her har foreslått 😌 Anonymkode: 74b24...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå