AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Del Skrevet 22. juli 2022 Ei jeg har fulgt på Instagram lenge har nylig begynt å bruke profilen sin til å selge hudpleie fra Nuskin. Jeg likte profilen hennes veldig godt, nå er den bare overøst med produkter og skryt fra "kollegaer" om at hun er så flink til å følge drømmen sin. Er dette bare svindel? Går det an å tjene noe på det? Blir hun lurt? Er produktene ekte, eller er det bare tull? Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe av henne, men vil ikke at hun skal bli lurt av dette systemet! Anonymkode: 98cb2...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Del Skrevet 22. juli 2022 Alle mlms er pyramidespill. Det betyr at de på toppen tjener noe, de på bunnen tjener ikke en dritt. Hvis man kommer tidlig inn i et pyramidespill kan man altså tjene mye, men da altså på bekostning av andre som vil tape mye. At folk i dag fortsatt faller for slike scams er så overraskende at jeg skjønner ikke hvordan de kom seg igjennom barneskolen engang. om produktene er gode eller ikke er jo en annen sak. Kan godt hende noe av det funker, men tviler. Til og med mye av det som selges i butikken er jo bare søppel. Anonymkode: 181e2...950 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Del Skrevet 22. juli 2022 i tilegg fungerer ikke produktene som de skryter så voldsomt av. Det "beste" man kan håpe på er at det ikke skjer noe som helst med huden. Eller at man tetter igjen naturlige porer i huden, og så videre. Noe som selvfølgelig fører til enda verre hud, dersom man holder på lenge nok. 0g hvordan kan noen vite hvorvidt disse produktene aldri har blitt tystet gjennom dyreforsøk? Anonymkode: bcb3a...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ei jeg har fulgt på Instagram lenge har nylig begynt å bruke profilen sin til å selge hudpleie fra Nuskin. Jeg likte profilen hennes veldig godt, nå er den bare overøst med produkter og skryt fra "kollegaer" om at hun er så flink til å følge drømmen sin. Er dette bare svindel? Går det an å tjene noe på det? Blir hun lurt? Er produktene ekte, eller er det bare tull? Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe av henne, men vil ikke at hun skal bli lurt av dette systemet! Anonymkode: 98cb2...6f8 Du sikter sikkert til lumispa. Jeg kjøpte en, pluss en krem med solfaktor. Jeg har ikke hatt problemer med huden etter jeg begynte med den. Produktene er oppbrukt så jeg kjøper vanlige produkter på normal. Ikke like god men jeg unner meg ikke så dyre kremer så ofte. Men lumispaen fjerner skitt å grums som f.eks vaskeklut ikke får vekk. Jeg hadde tørr hud. Samboer bruker den også. Han får ut skitten etter arbeidsdag. Jobber på verksted så der blir det masse grums i porene. Men at folk tjener penger på dette, det tror jeg ikke. Bare de på toppen. Anonymkode: 5147e...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Del Skrevet 22. juli 2022 MLM er en uetisk forretningsmodell. Anonymkode: cc63c...bae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. juli 2022 #6 Del Skrevet 22. juli 2022 MLM er uetisk. Selve Lumispa er en variant av Clarisonic og liknende. Så akkurat denne er ikke noe lureri sånn sett. Men man får kjøpt tilsvarende produkter av andre produsenter på det ordinære markedet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Del Skrevet 22. juli 2022 Mlm handler om å tjene penger i mange ledd, så produktene er ofte i lavere kvalitet enn prisen tilsier. I tillegg markedsføres de ofte på tvilsomme måter, siden de markedsføres og selges av en amatør, opplært av en mer erfaren amatør. Mlm kosttilskudd markedsføres ofte av selgerne med ulovlige påstander. Anonymkode: 31b08...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. juli 2022 #8 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du sikter sikkert til lumispa. Jeg kjøpte en, pluss en krem med solfaktor. Jeg har ikke hatt problemer med huden etter jeg begynte med den. Produktene er oppbrukt så jeg kjøper vanlige produkter på normal. Ikke like god men jeg unner meg ikke så dyre kremer så ofte. Men lumispaen fjerner skitt å grums som f.eks vaskeklut ikke får vekk. Jeg hadde tørr hud. Samboer bruker den også. Han får ut skitten etter arbeidsdag. Jobber på verksted så der blir det masse grums i porene. Men at folk tjener penger på dette, det tror jeg ikke. Bare de på toppen. Anonymkode: 5147e...e1c Mja, disse børstene går ikke ned i porene - da må du til med BHAsyre og liknende. Men de er en manuell måte å overflateeksfoliere på. Litt som glycolsyre eller en vanlig skrubb. Jeg likte selv ganske godt Clarisonic og ble lei meg når merket la ned 😅 Men kjemisk eksfoliering gjør samme jobben, og man kan velge mellom langt flere typer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg boikotter kremene der. Uetisk måte å drive business på. I tillegg til at pyramideopplegget er uetisk så virker det som at du må drite deg fullstendig ut på SoMe når du skal rekruttere. Anonymkode: 1d2d3...b36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg bruker selv noen produkter fra et slikt selskap - og har vært fornøyd med de i flere år. Er helt enig i at markedsføringen av disse produktene må tas med en klype salt, likevel er det ikke helt sammenlignbart med pyramidespill da disse firmaene faktisk solgte fiktive aksjer og produkter. MLM-selskaper har ofte full kontroll på hva produktene inneholder og ikke inneholder, rett og slett fordi de må. Dersom de ikke har orden, slår folk mye raskere ned på deres produkter enn de du finner på Rema feks. Hvor produktene produseres er det ofte mer åpenhet rundt også. I en butikk er det også den som startet bedriften som tjener mest, mens de som er på «gulvet» bare har smuler i forhold. Sånn sett drives ikke MLM-selskapet så veldig ulikt i forhold til inntektsfordeling. Anonymkode: e6293...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 22. juli 2022 #11 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg følger noen sånne MLM damer for underholdningens skyld. Helt utrolig hvor mye de byr på seg selv😅… Har mine tvil om de virkelig «lever drømmen», men dem om det… Jeg ser ikke noe galt eller uetisk i det de holder på med. Disse pyramidene har full åpenhet rundt forretningsmodellen sin, så det er ingen grunn til å føle seg lurt eller svindlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Del Skrevet 22. juli 2022 Selve produktene kan være helt normalt ok, men MLM er bare fordekt pyramidespill. Hold deg unna. Over 99% av de som har blitt selgere for MLM-selskaper har tapt penger på det. De fleste selskapene er også kvinnefiendtlige, da de fleste bevisst går etter kvinner i forretningsmodellen sin. "Be a girl boss!" Gi oss penger for å starte din egen "bedrift" som kommer til å gå konk og du går i underskudd! Girlll poweeer 99% Of MLM Businesses Lose Money, But Women Are Still Signing On (scarymommy.com) Anonymkode: e910b...768 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #13 Del Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg bruker selv noen produkter fra et slikt selskap - og har vært fornøyd med de i flere år. Er helt enig i at markedsføringen av disse produktene må tas med en klype salt, likevel er det ikke helt sammenlignbart med pyramidespill da disse firmaene faktisk solgte fiktive aksjer og produkter. MLM-selskaper har ofte full kontroll på hva produktene inneholder og ikke inneholder, rett og slett fordi de må. Dersom de ikke har orden, slår folk mye raskere ned på deres produkter enn de du finner på Rema feks. Hvor produktene produseres er det ofte mer åpenhet rundt også. I en butikk er det også den som startet bedriften som tjener mest, mens de som er på «gulvet» bare har smuler i forhold. Sånn sett drives ikke MLM-selskapet så veldig ulikt i forhold til inntektsfordeling. Anonymkode: e6293...246 Altså hva? Det er ikke sammenlignbart med pyramide spill det ER pyramidespill. Forretningsmodellen går sterkt ut på å rekruterre andre til å bli selgere, ikke faktisk selge produktet. Det man tjener mest på er å lure andre inn, da får man prosenter basert på hvor mye de andre selger, og med selger mener jeg rekrutterer til andre. De blir tvunget til å selge så og så mye for å holde seg på «nivåer» osv. så de fleste ender opp med å fylle hele garasjen full av produkter de ikke får solgt mens de som kom inn tidlig får fylt lommene sine på ryggen til de som er desperate. Det er helt tull å sammenligne med de som jobber i butikk da de ikke må bruke egne penger på å få sjangsen til å selge produktene. De taper ingenting på å jobbe i butikken, garantert lønn for faste timer. De må ikke finne markedet eller bekymre seg om konkurranse i området, de får betalt uansett og går aldri i minus. De må heller ikke bekymre seg for om varene blir solgt eller ikke, om de er dårlig kvalitet eller ikke. Det blir for dumt å spy ut meninger om noe du åpenbart ikke har peiling på. Og veldig farlig om noen faktisk tror på deg. Dette er svindel som av en eller annen grunn en stor andel kvinner faller for. Det bokstaveligtalt ødelegger livet til enkelte. Dette minner meg om: Anonymkode: 181e2...950 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 23. juli 2022 #14 Del Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): MLM-selskaper har ofte full kontroll på hva produktene inneholder og ikke inneholder, rett og slett fordi de må. Dersom de ikke har orden, slår folk mye raskere ned på deres produkter enn de du finner på Rema feks. Hvor produktene produseres er det ofte mer åpenhet rundt også. I en butikk er det også den som startet bedriften som tjener mest, mens de som er på «gulvet» bare har smuler i forhold. Sånn sett drives ikke MLM-selskapet så veldig ulikt i forhold til inntektsfordeling. Anonymkode: e6293...246 Dette er ikke riktig - MLM-selskaper drives veldig ulikt ordinære bedrifter. "Alle bedrifter er en form for pyramidespill, derfor er ikke MLM så ille" er et argument som går igjen blant de som driver med dette, og som du oppfordres til å spre fra de over deg i systemet, for å legitimere det hele for seg selv, og forsøke og hvitvaske business-modellen. Selvsagt vil en sjef på toppen tjene mer enn de på "gølvet", slik er det. Det handler ofte om dyktighet, erfaring og utdanning. Men i en ordinær bedrift er du garantert en lønn, så du vet hva du får inn i måneden. Du får ferie, og du har et godt sikkerhetsnett i form av sykedager, permisjon, pensjonsopptening osv. En bedrift vil heller ikke ansette i det uendelige, fordi flere ansatte på magisk vis skal bety bedre inntjening for alle. Alle vet jo at det ikke vil funke, om Rema ansatte ubegrenset med kasseoperatører, og oppfordret alle kasseoperatørene til å verve inn flere kasseoperatører - det ville jo blitt totalt kræsj. Bedriftens inntjening måtte fordeles på stadig flere folk - det er jo helt opplagt at det ikke vil fungere. Mens i en MLM-bedrift så skal det plutselig fungere allikevel? Nope. Folk blir lurt inn, uten noen garanti for å tjene noe som helst, mange må endog betale for å bli med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå