Gå til innhold

Utsette barnehagestart én uke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal egentlig starte i barnehage mandag 8. august, og de har da satt av tre dager til tilvenning. Ønsker nå å utsette barnehagestarten med én uke. Er det greit? Eller lager jeg skikkelig rot i systemet deres da? Har lyst på deres tanker før jeg eventuelt ringer barnehagen og dummer meg ut 🙈

Anonymkode: 65b7b...84c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt barnehagen. Om du har en god grunn som ferie eller lignende kan det hende de tilpasser seg dere. 

Anonymkode: 04bf2...e5f

Skrevet

Du kan alltids ringe å spørre. Hvis det er mange nye barn, så blir de nok bare glad for at noen velger å starte uka etter. Men dere må nok betale for plassen fra 8. uansett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten ringe og høre med de. Men du må uansett betale for plassen den uka vil jeg tro.

Anonymkode: 4b085...e11

Skrevet

Ditt barn, ditt valg. Hva skal de gjøre da? Komme på døra å hente ungen for den SKAL starte da? Du betaler for en tjeneste, det er barnehagen som skal inrette seg etter deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal egentlig starte i barnehage mandag 8. august, og de har da satt av tre dager til tilvenning. Ønsker nå å utsette barnehagestarten med én uke. Er det greit? Eller lager jeg skikkelig rot i systemet deres da? Har lyst på deres tanker før jeg eventuelt ringer barnehagen og dummer meg ut 🙈

Du dummer deg ikke ut om du ringer 😊. Synes det er en god ide da de kan forbedrede seg til nye datoer for tilvenning.

Skrevet

Ring og hør 😊 i verste fall går det ikke (f.eks for mange nye uka etter). I vår barnehage tror jeg de hadde blitt glade om jeg  ringte og ville utsette fordi da ville det blitt mer jevn fordeling av nye barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, folkens. Da ringer jeg på mandag og hører. Trodde uansett at vi betalte for hele august, men det fungerer kanskje ikke slik? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må gjerne ringe å høre. Men det kan jo også da være at de ikke kan ta imot dere før enda senere. 

Vi har 10 nye småbarn som skal begynne iløpet av to uker. Derfor er skjemaet ganske stramt. Vi prøver så godt vi kan å imøtekomme ønsker,  men vi må ha barnets beste i tankene,  og å kunne ta det imot på en god måte er absolutt viktigst.  

Men, ring å hør. Det er absolutt helt innafor.  

Anonymkode: 39fc2...7e9

AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (24 minutter siden):

Ditt barn, ditt valg. Hva skal de gjøre da? Komme på døra å hente ungen for den SKAL starte da? Du betaler for en tjeneste, det er barnehagen som skal inrette seg etter deg. 

Grøss, foreldre som kun tenker på deg selv er ikke greit 

Anonymkode: 91e10...eb7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring og spør. 
Men vær forberedt på at de kan ha lagt en plan for oppstart, der de har fordelt barna som skal begynne nå i august ut over de første ukene av august. Og at de derfor ikke har kapasitet til at dere kan få ordentlig fokus under tilvenning dersom dere begynner en uke senere. (Og at deres barn da tar kapasitet fra en ansatt som egentlig skulle hatt fullt fokus på et annet barn den uka.) 

Anonymkode: acc9d...14f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du må nesten ringe og høre med de. Men du må uansett betale for plassen den uka vil jeg tro.

Anonymkode: 4b085...e11

Hun må trolig betale for plass fom 1.aug. Vi fikk oppstart 15.aug, ville hatt før men da var det så mye ferieavvikling i bhg. Men måtte betale for hele måneden (kommunal bhg). 

Anonymkode: 62215...a1a

AnonymBruker
Skrevet

Som bjg ansatt vet jeg hvor tight oppstartsukene er.  Vi prøver å tilrettelegge når vi sender ut velkomstbrev. 

Vi holder stengt de 3 siste ukene i juli, så ingen ville svart om du ringte nå🙂

Anonymkode: bf00d...238

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...